Kesäkuntoon 2013!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -srraa
  • Aloitettu Aloitettu
Otsikko kertookin aika tarkalleen mitä mielessäni tällä hetkellä liikkuu.

En ole mikään vasta-alkaja tässä kuntoilussa, sillä olen urheillut koko ikäni (mm. aerobista tanssia harrastamalla ja juoksemalla ahkerasti), mutta voimaharjoittelun aloitin vasta tänä syksynä (kuntosalilla olen käynyt nyt 3-4kk). Olen siis pulassa näiden voimaharjoittelusysteemien kanssa!

On minulla poikaystävä, joka on ahkera saliharrastaja, mutta ei hän tiedä mitään näistä "massan" poistamisesta (itse kun yrittää kasvattaa sitä...). Hän laati minulle ohjelman, josta kyllä tykkään, mutta olisiko teillä hyviä neuvoja/ohjelmia tähän kesäkunto-operaatioon? Ylävartaloon ja käsiini olen tyytyväinen, mutta keskivartalo (pömppämaha ja jenkkakahvat....) ja reidet ovat ongelmani!

Turhauttavaa tässä on se, että kaverini, jonka kanssa käyn salilla, kehittyy nopeammin kuin minä itse. On rassaavaa kuulla, kuinka hän kertoo huomanneensa vatsalihaksien tulevan esiin samalla kun minä edelleen heiluttelen läskejäni! Haha, varmaan jotkut teistä saatatte tietää tämän tunteen? :D

Olen todennut tämän salilla käynnin olevan hyväksi aikataululleni, joten olisi kiva hyödyntää sitä!

Eli siis: Kesäkuntoon 2013: Ruokavalio? Treeniohjelma? Kuinka monta kertaa viikossa? Miten suurilla painoilla? Kuinka monta toistoa ja sarjaa?

ps. Selkääni vihloo, kun teen vinoja selkälihaksia ja jenkkakahvaliikkeitä. Tiedättekö mitään "lempeitä", mutta toimivia liikkeitä?

Siis et kai sä kuvittele poistavasi salitreenillä rasvaa paikallisesti? Vai siis mitä hemmetin jenkkakahvaliikkeitä?! Jos sä haluat laihduttaa niin sitten syöt vähemmän kun kulutat, mutta ei se läski lähde millään jenkkakahvaliikkeillä. Siis eihän ne vatsalihakset rasvan alta pullahda kovin helpolla näkyviin, vaan se rasva pitää saada pois, jos haluaa näkyvät vatsalihakset. Ja ei se poistu paikallisesti vatsalihasliikkeillä.

Ei mulla muuta, laihduttamisesta, vatsalihaksista, rantakunnoista ym naisten tavotteista en sitten tiedäkään mitään, mutta sen mä voin omakohtaisestikin todistaa, ettei salilla käymällä automaattisesti LAIHDU.

Nonnis sen jo sanoikin...
Ei se läski tiedä mistä kohdasta sen pitäisi sulaa vaikka miten hinkkaisit vatsalihaksia tai jotain jenkkisliikkeitä (mitä ne on??).
Se lähtee mistä lähtee (yksilöllistä), just siinä suhteessa kun teet läskiä sulattavaa treeniä. Jos paikallisesti haluaa jonkin kohdan muokata, se hoidetaan leikkauksella tai rasvaimulla jne.
Jos tavoitteena on lähinnä rasvan sulattelu, kannattaa varmaan panostaa alkuun ainakin reippaisiin kävelylenkkeihin jne.

Ehkä läski näyttää "vähemmän läskiltä" jos sen seurana on lihaksia, jotka erottuvat. Tuon voit taas salitreenillä saavuttaa.

Vaan paha sanoa mitään neuvoja kun ei oikein ole tiedossa mitä sinä oikeastaan tahdot.

Tiedättekö mitään "lempeitä", mutta toimivia liikkeitä?

Ei ole toimivia "lempeitä" liikkeitä. Jos haluaa kehittyä niin sillon pitää raataa niska limassa salilla ja tehdä liikkeet siihen asti kunnes kuolema koittaa. Ei ole mitään oikotietä onneen tässäkään tapauksessa.

Yksinkertanen juttu syöt vähemmän kun kulutat ja treenaat kovaa.

Kuten edelläkin on mainittu, oikotietä onneen ei ole.... Ruokavaliosta alkaa se muutos, ja liikunta vain tehostaa sitä. Itse olen kuntosali puolella noviisi(1,5v treeniä vasta takana) ja nyt syksyllä lokakuun puolessa välissä laitettiin ravintoneuvojan kanssa ruokavalio kuntoon, tavoitteena kesäkunto 2013. Tavoitteena juhannuksena on olla ihanne painoni rajoissa jonne ylärajalle on vielä matkaa se 8 kg, lähtötilanteessa lokakuussa oli se 20 kg, eli tuo 12 kg on jo tiputettuja rasvoja on jo ihan mukavasti 2½ kk aikana. Rasva lähtee sieltä mistä lähtee, itselläni yläkroppa ja vyötärö kiinteytyy hienoa vauhtia, ja reisistä se lähtee hissukseen, mutta sieltäkin se kyllä tirajaa pikku hiljaa.

Itelle tavoitteena vuodelle 2013 on jatkaa samaan tahtiin ellei jopa kireämpään tahtiin tätä rasvanpolttoa ja lihaksen hankintaa. Viime vuonna lihasta tuli 6kg ja rasvaa lähti päälle 10%. Joten tälle vuodelle tavoitteena vähintään sama rasvamäärä pois ja lihasta perkuleesti lisää :)

Jotta vatsalihakset saa esille ne täytyy ensin hankkia. Treenaat vatsoja kuten muitakin lihaksia, kovaa ja lisäpainoilla lyhyempiä sarjoja eikä mitään 300 toiston hinkutuksia. Lisäksi syviä lihaksia että saat ryhtiä keskikroppaan. Älä tee mitään sivutaivutuksia, sillä niillä vaan lisäät niitä jenkkakahvoja. (Kylkilihat näyttää kyllä makeelta kun rasvat on ~10 mutta normaalipainoiselle ei)

Sitten vaan diettaat ne fläsät pois reisistä ja vatsasta, siinä ei kyllä oikeasti mikään muu auta. Mitä enemmän sulla on siellä lihasta alla sen enemmän kulutat eli sen helpompi on läskiä polttaa.

Raskaita perusliikkeitä siis, pyydät sen poikaystäväsi katsomaan tekniikan kuntoon. Unohdat kaikki vimputtimet ja lätkyttimet. Näillä saat kulutusta lisää myös salitreeniin.

^ mulla itse asiassa tuli vatsalihakset esille treenaamatta vatsoja, mutta teen raskaita perusliikkeitä (mave, kyykky, penkki ja leuanveto). Mun mielestä 6packin saamiseen ei tarvitse treenata vatsoja mitenkään älyttömästi koska ne ottaa kuitenkin paljon hittiä perusliikkeissä.

^ sama mulla ku edellisellä! Mut ehkä vatsojen treenaaminen on pelkkiä puntteja nostelevalle tarpeen tehdä, jollei tee paljoa näitä olynostoja... Kyl mäki kuitenki vatsoja ja selkää treenaan että saan paketin pidettyä kasassa nostellessa. Vahva vatsa ja selkä sitä parempi kyykkyasento..

^olette varmaan ihan oikeessa. Sillon kun itse oon vielä kisaillu niin treeneis ei kyllä paljon raskaita kyykkyjä yms. ollut. Nyt on, mut on kyllä rasvaakin vatsapalojen peittona :D

^ mulla itse asiassa tuli vatsalihakset esille treenaamatta vatsoja, mutta teen raskaita perusliikkeitä (mave, kyykky, penkki ja leuanveto). Mun mielestä 6packin saamiseen ei tarvitse treenata vatsoja mitenkään älyttömästi koska ne ottaa kuitenkin paljon hittiä perusliikkeissä.
Ite en treenaa vatsoja lainkaan, mutta kyllä niitä palikoita näkyviin saakka saa kun tosiaan ne kehittyy olemalla raskaissa liikkeissä tukilihaksina. Nyt vaan on pehmeää päällä turhan paljon. :( Ja toiseksi, niitä palikkapareja on kyllä enemmän kuin 3... Mistälie tuo 6-pack-termi ees tulee???

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom