SUPERCARB 1kg -40%

Kertokaas uteliaalle fitness-juttuja...

Olen miettinyt tätä fitness-diettijuttua. Fitness-kilpailijan vartalostahan näkee jo sokeampikin, että rasvaa kehossa on erittäin vähän. Miten alas fitness-kilpailijat (siis naiset)rasvaprosentin todellisuudessa laskee?

Dieetti ilmeisesti kestää viikko/kuukausikaupalla, vaikka painonpudotus ei kiloissa hillitöntä olisikaan. Miten kenelläkään voi olla niin mahtava itsekuri, että pystyy pitämään suunnitellusta ruokavaliosta tiukasti kiinni?

Minkä ikäisenä ihmiset ovat aloittaneet kilpailun? Jonkin verran olen parin viime vuoden aikana lajia seurannut, ja suurin osa kilpaluissa hyvin menestyvistä on aikuisia naisia ei niinkään 20-kymppisiä nuoria tyttöjä.

Mä tykkään itse treenata, mutta lavalle en ikinä pystyis menemään bikineissä. Muuten fitness kyllä kiinnostaa.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Oma rasva% oli viime kisoissa vähän alle 16 - eli liikaa oli laardia, olin selvästi turhan löysässä kunnossa. Muilta kuulin lukuja 13-14% tietämillä...

Dieetti kestää tyypistä ja off season - kunnosta riippuen 12-26 vkoa.

Onhan se 'kauheaa' mennä kaikkien eteen pelkissä bikineissä arvosteltavaksi, kyllä siellä yhdellä jos toisellakin (minullakin!) alahuuli väpätti kun väkisin hymyä puserrettiin - mutta fiilikseen tottuu pian, ja lopulta siitä jotenkin alkaa jopa nauttia, jollain kumman sado-masokistisella tavalla :D

Onhan tämä fitnesselämä välillä melkoisen raskasta (eipä juuri huvita kamujen kanssa grillailut&terasseilla istuskelut, muista juhlista puhumattakaan!) kun elämä tuntuu koostuvan "pyhästä kolminaisuudesta": treeni, dieetti ja lepo...kuitenkin kun pitää muutakin elämää(työ, perhe, ystävät, arkiset askareet, muut harrastukset) ohessa jaksaa pyörittää. Aika on monesti kortilla kun pelkät treenit vievät 15-20h viikossa. Mutta itse ainakin olen ajatellut asian niin, että omaa 'tyhmyyttähän' tämä homma on, ei minua kukaan pakota fitnesslavalle - omasta vapaasta tahdostanipa sinne pyrin, joten miksen satsaisi siihen nyt paljon, kun ei kenenkään fitnessura loppuelämää kestä/vie - terassille & bileisiin kun ehtii kyllä koska tahansa iän puolesta myöhemminkin...

Ikää tosiaan on monesti kisaajilla 25-35 tai enemmänkin, johtunee siitä että aika harva nainen kovin nuorena menee puntiisalille ja alkaa suunnitelmallisesti rautaa vääntämään fitnesslavat tähtäimessään...Mutta onhan nuorille omat sarjansa, ja heissä muutamia lahjakkaita&jo menestyneitä tyttöjäkin, joten Suomen fitness-tulevaisuus lienee turvattu! Laji vetää koko ajan uusia tyttöjä mukaan, kiitos viime vuosien laajan mediajulkisuuden.

Siinäpä muutama näkökanta kysymyksiisi - tervetuloa leireille jne muuten lajin pariin - ketään ei pakoteta kilpailemaan, joten mukaan mahtuu hyvin vaikket aikoisikaan lavalle koskaan!

Tere kaikille!

Voi että kun oli mukava lukea edellisen kirjoitusta->voin samaistua siihen 100%:sti! Miten hirveää se onkin, mutta ainakin tällä hetkellä fitness on minulle maailman napa (valmistaudun syksyn kisoihin). Taustahenkilöiden: poikaystävän, ystävien ja perheen tuki on ollut korvaamaton, mutta välillä tämä näyttää olevan heille jopa raskaampaa kuin minulle! Tulee mieleen juhannusaatto kun äitini sanoi, et kyllä tekee pahaa katsoa vierestä tollasta rääkkäystä, kun ei edes äidin muurinpohjaletut kelpaa! No jaa miten sen nyt ottaa, rääkkiä ja kovaa itsekuriahan tämä on mutta PALKITSEVAA!

Rasvaprosentti pitäs tässä joskus käydä mittaamassa ja sitten vielä vähän ennen kisoja uudestaan. Ihan mielenkiinnosta ja ihan itteeni varten.

Onkos täältä moni tulossa Lahden leirille? Itse ilmoittauduin eilen, kun sain varmistettua että silloin ei ole töitä. Tosiaan tämä elämä ois puolet helpompaa, kun noita töitä ei ois niin paljoa...hieman homma kärsii, mut täytyy vain organisoida viikot etukäteen ja pysyä suunnitelmissa!

Juu mut nyt taidan vetäytyä sohvalle rentoutumaan ja katsomaan leffaa...olen sen ansainnut! Päivä on taas sis. rasvanpolttolenkin, töitä ja selkä treenin...hi hii ja 1500 kcal:a!:lol2:

Kiitos kannustuksesta ja kuvauksista fitness-arjesta.

Ei sitä tiedä vaikka minut joskus leirilläv tapaisitte, mutta sitä ennen pitää saada vielä hurjasti lihaa luitten ympärille. Niin ja laardia vähemmäksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom