Kengät voimanostoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Spyige
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkä tarkotus olis hommaa kunnon kengät salitreeniin. Pääliikkeina mul on voimanosto liikkeet ja tarkotus olis ruveta kisaamaan tässä jossain vaihees. Maven teen sumona ja kyykyn suht leveesti. Ilmeisesti hyvät vois olla jotkut pieni korkoiset/korottomat kengät? Ehdotelkaa kenkiä ja kertokaas vähä mitä ite käytätte.

Eikös ne converset ole tuolla maailmalla suositut tuohon leveään kyykkyyn. Kapeaan kyykkyyn painonnostokengät ja vetoon balettitossut niin ei jää ainakaan varusteista kiinni.

Se on ihan mikä sopii kellekin..
Ite kyykkäilin puntti kengillä niin kauan kuin otin kyykyt enempi painonnosto tyyppisesti (suoraan alas ja polvet eteen..)
Mutta kun nyt enempi oon koittanut opetella ns. peruuttamista kyykyissä niin tasapohjainen kengä (esim. paini kenkä) on osoittautunut mielestäni siihen paremmaksi.
Mutta yksilöllistä tietty..
Voimaharjoittelussa on ainaski hyvä valikoima kaien sorttisia kenkiä.

Urheilu Kiiluselta saa myös kohtuuhintaisia painonnostoon ja voimanostoon sopivia jalkineita, kuten myös Teamstoresta ja Painonnostoliitosta (painonnostokenkiä). Ja vaikka noiden myymät tuotteet ovat siedettävän hintaisia, niin samanlaisilla popoilla ihan MM- ja olympialaistason nostajat nostavat, että kai ne perus punttijampallekin kelpaavat. Nykyään saa myös painitossuja vaikka mistä urheiluliikkeistä. Kannattaa käydä kokeilemassa, minkä tossun malli sopii omaan jalkaan parhaiten.

Riippuu vähän omasta tyylistä. Itse en esim pysty oikeen noilla kannallisilla kengillä kyykkäämään. Converset on melko kova sana :)

Uskaltaisin väittää että suurimmat osalle painonnostokengät on paremmat. Tasapohjaset sopii hyvin pro-liittojen sammakkokyykkyihin. Oon tehny tästä empiiristä tutkimusta meän salilla ja kyllä kaikki hartialeveyden molemmin puolin kyykkivät vaan käyttävät pn-kenkiä. Itse ostin Converset viime syksynä ja se oli virhe.

juuri viime viikolla matkahuolto toi Kiiluselta Do Win:nin painonnostokengät. Täytyy sanoa, että TODELLA hyvät kengät kyykkäilä jne. Korotettu kanta <3

Uskaltaisin väittää että suurimmat osalle painonnostokengät on paremmat. Tasapohjaset sopii hyvin pro-liittojen sammakkokyykkyihin. Oon tehny tästä empiiristä tutkimusta meän salilla ja kyllä kaikki hartialeveyden molemmin puolin kyykkivät vaan käyttävät pn-kenkiä. Itse ostin Converset viime syksynä ja se oli virhe.

Ostitko 10€ feikit vai 70€ aidot? :D (salikäytössä ei mitään eroa onko feikit vai aidot Converse All Starsit)

Kyllä itekkin uskaltaisin tuohon väittämään yhtyä että ylivoimaisesti suurimmalle osalle painonnostokengät on paremmat. Itellä on kaikki 3 erilaista kenkää ja tulee itseasiassa kaikkia käytettyä; painonnostokengät, converse feikit ja painikengät.

Ketjun aloittajalle ei käy muut kuin tasapohjaiset kun sumolla vedetään ja leveältä kyykätään. Converse feikkejä ite suosittelen.

Force ostin Intersportista ja maksoi 50e. :) Nyt oottelen Adidas Powerperfect II:ia.

Onko kellään mitään tietoo noista karhun herculeksista? onko niitä enää missää? minkälaiset ne on ominaisuuksiltaan?

Onko kellään mitään tietoo noista karhun herculeksista? onko niitä enää missää? minkälaiset ne on ominaisuuksiltaan?

Oon kyykkiny kyseisillä kengillä ja on hyvät :) Saatavuus on kuitenkin huono. Nyt on Adidaksen powerpefect ll ja on todella paljon samanlaiset(eli hyvät). Nuo nykyiset ollu n. 1,5v käytössä ja ominaisuudet ei ole muuttunu ainakaan huonommaksi ;)

Itselläni on kyseiset kengät, valkoisena. Ei niitä taida enää oikein saada. Välissä oli jotain kävelykenkääkin minkä nimi oli Karhu Hercules. Kannattaa katella jotain muuta kenkää.

Kyykkyyn karhun kengät, penkkiin sisäpelitossu pito on loistava ja maastavetoon sisätossut vai mitkä lippanat ne oikein ovat.

Back
Ylös Bottom