Kendoa Kokkolaan

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli homman nimenä olisi tuoda japanilainen miekkailu, Kendo, takaisin Kokkolaan. Alunperin lajia alettiin Kokkolassa harrastaa jo vuosituhannen vaihteessa ja toiminta jatkui Kokkolan Jymyn alaisuudessa aina vuoteen 2010 asti, mutta loppui kokonaan viimeistenkin harrastajien muutettua pois paikkakunnalta (itseni mukaanlukien). Nyt parin vuoden hiljaiselon jälkeen Kokkolaan muutti Seinäjoelta jo hieman Kendoa harrastanut neito joka haluaisi lajia jatkaa ja itsekkin olen vuoden päästä palaamassa pysyvästi takaisin.

Tämä ei siis ole vielä mikään alkeiskurssi-ilmoitus yms., vaan tässä vaiheessa yritetään vasta etsiä ihmisiä, jotka olisivat kiinnostuneita aloittamaan vakavissaan Kendon, sekä mahdollisesti valmiita toimimaan myös seuran toimihenkilöinä(rahastonhoitaja, sihteeri yms. Ei mitään isoja hommia). Eli nyt nimenomaan kaivataan sakkia jotka asuvat vakituisesti Kokkolan seudulla, sekä haluavat sitoutua tähän pidemmäksi aikaa. Seuraa ei tällä hetkellä virallisesti ole olemassa, mutta kunhan saadaan hyvä porukka kasaan ja heille hieman kokemusta vyön alle tullaan seura perustamaan uudestaan, hankitaan jostain vakituiset salivuorot ja päästään aloittamaan varsinaiset alkeiskurssit.
Kuten jo aiemmin mainittu, Kokkolasta löytyy yksi vanhempi harrastaja ja tämän lisäksi Kannuksen kendoseuran ohjaaja on myös luvannut auttaa toimintaa parhaansa mukaan aluilleen. Kunhan itse tulen takaisin alan vetää pääsääntöisesti treenejä ja siihen asti tulen tarpeen mukaan auttamaan kaikissa käytännön asioissa ja opettamisessa.

Eli kaikki lajista kiinnostuneet antakaahan itsenne ilmi allekirjoittaneelle, tai vähintään välittäkää tietoa eteenpäin jokaiselle tuttavallenne jota vähänkin voisi kiinnostaa. Pelkästään siitä olisi suunnaton apu toimintamme luomisessa ja kehittämisessä! Kysymyksiä voi tietenkin heittää vaikka tähän ketjuun tai mulle meiliin.

Tässä vielä vähän tietoa itse lajista:
The Empty Mind - Kendo at the Budokan - YouTube
Kendoliitto
Kendo wikipediassa

Toni Niemelä
email: toni.niemela(a)suomi24.fi

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom