Kellään mitään exceliä tai vastaavaa sijoituskämpän tuottojen laskentaan?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

Timba79

Moderaattori
Mode
Liittynyt
5.6.2003
Viestejä
29 708
Ikä
45
Eli oisko kellään väsättynä mitään exceltaulukkoa tai vastaavaa jolla laskea helposti sijoituskämpän tuottoja.

Eli siihen pitäs voida syöttää ostohintaa, oman rahan ja lainarahan määrää, vuokraa, vastiketta yms. Eli voisi karkeasti tarkastella, että onko myynnissä oleva kohde suhteessa korkotasoon järkevä. Käsipelillä laskeminen vie turhaan aikaa ja omat exceltaidot ei riitä tuollaisen väsäämiseen.

Olettasin että jollakulla tuollainen ois tai joku sellaisen osaisi jostain kaivaa...

Kiitos jo etukäteen jos löytyy, annan vaikka meiliosoteen sitten. Tiedän että ainakin yksi toinenkin palstalainen tällaista kaipaa. ;)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jos ei ole kuulunut moista ma puoleen pvn mennessä, voinen pikaisesti väsätä moisen
 
No mä olen joskus tollaisen yksinkertaisen väsännyt. Toimii vain annuiteettilainalla. Jos haluat niin heitä sähköpostiosoitteella.

P.S. Tosin hiukan epäilyttävältä kuulostaa jos teet noinkin isoja päätöksiä minun tuhertamani excelin pohjalta. Näinköhän tuo sub-prime-kriisikin johtuu pohjimmiltaan siitä, että jonkun tekemä viallinen exceltaulukko on alkanut kiertää lainanottajien keskuudessa :D
 
Jos on tasaerä-laina niin eihän tuohon mitään exceliä tarvitse.

Lisäksi jos tämän tarkoitus on toimia lähinnä kämpän hinnan arviointiperusteena, niin eikö edelleen päde se, että kämpän hinta pitäisi olla suunnilleen 100*vuokra?
 
Jos on tasaerä-laina niin eihän tuohon mitään exceliä tarvitse.

Lisäksi jos tämän tarkoitus on toimia lähinnä kämpän hinnan arviointiperusteena, niin eikö edelleen päde se, että kämpän hinta pitäisi olla suunnilleen 100*vuokra?

Toki tuo suuntaa antaa. Mutta kämpän tuottoon vaikuttaa hitosti myös esim. vastike ja että onko kämppään tulossa remonttia yms.

Eikä tässä kenenkään excelien varassa päätöksiä tehdä, en mä muutenkaan ole nyt mitään ostamassa, kuhan vaan kattelen sillä silmällä, kun ei tiedä mihin suuntaan hommat kehittyy!

Mutta osotteeseen timba79 (at) kolumbus . fi voi noita heitellä. Itsehän niitä voi sitten jalostaa mieleisekseen...
 
Jos on tasaerä-laina niin eihän tuohon mitään exceliä tarvitse.

Lisäksi jos tämän tarkoitus on toimia lähinnä kämpän hinnan arviointiperusteena, niin eikö edelleen päde se, että kämpän hinta pitäisi olla suunnilleen 100*vuokra?

Mä luulisin että kämppiä on myyty paljon paljon korkeampaan hintaan jo pitkään kuin tuo 100*vuokra. Ei Turussa ainakaan saa 500-600 euron vuokralla vuokrattavaa kämppää lähellekään tuota hintaa. Lähempänä on 200*vuokra kuin tuo 100... Eikä Turku ole edes pahimpia alueita asuntojen hinnoissa. Hinnat junnanneet jo parisen vuotta suhteellisen samoina.
 
Back
Ylös Bottom