kaurahiutaleiden proteiinista..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jagger
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Eli onko kaurahiutaleiden proteiini hyvälaatusta? Sitä on ainaki 14g/100g joka on ihan hyvin.. Kannattaako sen sijasta päivällä syödä mieluummin vaikka raejuustoo tai tonnikalaa? Ja onko tonnikalan proteiini hyvälaatusta? Joskus muistan lukeneeni jostain biologisesta arvosta, että mitä sekin tarkottaa?

älä laske kasvisten tai kasviprotuja ollenkaan..

laske vaan maidon,juustojen,lihojen,kalan ja protujauhojen protut

luumu sanoi:
Oudoksi menee, jos ei esim. soijan proteiinia voi laskea. Miksi ei?
Totta kai Soijan proteiinit lasketaan zztop vaan unohti mainita soijan. Ennen kun ei ollut heraa niin vedeltiin soijaa. Ja toki nytkin, mutta hera on varmaan parempi vaihtoehto.

Kyllä mun mielestä voi laskea epätäydellisetkin proteiinin lähteet mukaan. Ainakin jos yhdistelee proteiinin lähteitä. Yleensähän noista kasvi/vilja, ym proteiineista puuttuu, tai on vähemmän vain muutamaa aminohappoa, jolloin se aminohappokoostumus ei ole täydellinen. Eli siis jos saa aterialla 20g proteiinia vaikkapa juuri kaurahiutaleista ja 30g proteiinia raejuustosta, tai jostain muusta täydellisestä lähteestä, yhteensä tulee noin 50g "täydellisen aminohappo profiilin" proteiinia. Mun mielestä ne siis kompensoi toisiaan.

Voihan ton laskea miten vain, jättää vaikka kokonaan kaikki epätäydellisen aminohappokoostumuksen proteiinilähteet laskematta mukaan, mutta eipä sillon kannata niitä soijaproteiinejakaan laskea mukaan. Muistaakseni soijaproteiinin biologinen arvo (tai mikä olikaan) on noin 0,5-0,8 / 1, kun muilla kasviproteiineilla tämä luku on 0,3-0,8 / 1. Ellen väärin muista.

Edit: turhaa mussutusta kaiketi, kunhan kerroin oman kantani :david:

Jos yleensä kaloreita lasketaan, niin lasketaan sitten KAIKKI! Mutta itse proteiinitarpeen täyttämiseen kannattaa laskea vain ne paremmat, rehuista saatavat on sitten plussana päälle.

Driamer sanoi:
Kuinka huonosti ne sitten imeytyy jollei niitä tarvitse ollenkaan laskea?

Selvinne tuosta edellisestä postauksestani; 0,3-0,8. Eli siis 30%-80% (tarkemmin jos tahtoo, pitäisi tietää se lähde). Mun mielestä noidenkin prosentit paranee kuitenkin kun mukana tulee tarpeeksi esim. maitoproteiinia. Lasketaanhan kaikki proteiinit kuitenkin kaloreiksikin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom