Tulipa tuossa muutama päivä sitten Citydealin kautta "hyvä" tarjous tuotteesta ja se pisti miettimään kuinka helposti tuonkin palvelun kautta voi tehdä rahaa markkinoimalla tuotteen alkuperäistä hintaa huomattavasti korkeammaksi.
Eli tässä esimerkki keskustelua alustamaan:
Citydeal tarjosi Android-tablettia hintaan 119euroa. Oikea hinta mainoksen mukaan ko. tuotteelle olisi 279euroa.
Merkistähän ilmoituksessa ei ollut mainintaakaan, vaan selvisi Bluebiitin tarjoavan tätä tuotetta. Tämän mysteerisen Bluebiitin (ei ole rekisteröity toiminimi tai yritys) sivuiltahan tämä tuote löytyi ja MID002 olisi merkki. Myyvät myös MID010 tablettia hintaan 399€.
Pikainen googletus selvitti, jotta tuotteenhan saa kiinasta tilattua 50 eurolla, jälkimmäisen eli kalliimman saa noin 70eurolla omakseen
.
500 tyyppiä näköjään meni Citydealin kautta ostamaan tuon tuotteen, joten pelkästään hyvin yksinkertaisella matematiikalla voittoa tulee reilusti yli 30 000 euroa.
Kuinkahan moni olisi ostanut kyseessä olevan tuotteen, mikäli oikeaa hintaa ei olisi heivattu noin ylös? 279 euron hinta antaa jo jonkinlaisen laatuvaikutelman tuotteesta toisinkuin 100euron tietämillä oleva hinta? Missä menee raja kuluttajien harhaanjohtamisessa halvan tuotteen markkinoimisessa monta kertaa oikeasti arvokkaampana?
Tähän ketjuun voisi heittää räikeimpiä esimerkkejä mitä on tullut vastaan tai mitä tällä hetkellä vieläkin myydään hyvillä kateprosenteilla, myös keskustelua markkinoinnin&myynnin moraalisista ja oikeudellisista puolista.
Eli tässä esimerkki keskustelua alustamaan:
Citydeal tarjosi Android-tablettia hintaan 119euroa. Oikea hinta mainoksen mukaan ko. tuotteelle olisi 279euroa.
Merkistähän ilmoituksessa ei ollut mainintaakaan, vaan selvisi Bluebiitin tarjoavan tätä tuotetta. Tämän mysteerisen Bluebiitin (ei ole rekisteröity toiminimi tai yritys) sivuiltahan tämä tuote löytyi ja MID002 olisi merkki. Myyvät myös MID010 tablettia hintaan 399€.
Pikainen googletus selvitti, jotta tuotteenhan saa kiinasta tilattua 50 eurolla, jälkimmäisen eli kalliimman saa noin 70eurolla omakseen
.
500 tyyppiä näköjään meni Citydealin kautta ostamaan tuon tuotteen, joten pelkästään hyvin yksinkertaisella matematiikalla voittoa tulee reilusti yli 30 000 euroa.
Kuinkahan moni olisi ostanut kyseessä olevan tuotteen, mikäli oikeaa hintaa ei olisi heivattu noin ylös? 279 euron hinta antaa jo jonkinlaisen laatuvaikutelman tuotteesta toisinkuin 100euron tietämillä oleva hinta? Missä menee raja kuluttajien harhaanjohtamisessa halvan tuotteen markkinoimisessa monta kertaa oikeasti arvokkaampana?
Tähän ketjuun voisi heittää räikeimpiä esimerkkejä mitä on tullut vastaan tai mitä tällä hetkellä vieläkin myydään hyvillä kateprosenteilla, myös keskustelua markkinoinnin&myynnin moraalisista ja oikeudellisista puolista.