Kauhea ongelma painon kanssa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dimples
  • Aloitettu Aloitettu
Sain vauvan noin kolme kuukautta sitten, ja painoa kertyi 20 kiloa. Sen jälkeen se on vaan noussut. En edes imetä enää (tuotanto vain loppui). Mielestäni on viime viikon ajan ruokavaliokin ollut hyvä ja syön myös nesteenpoisto pillereitä, koska nestettä kertyi raskaudenaikana. Olen niitä pillereitä syönyt kolmeviikkoa. Käyn salilla joka toinen päivä. Tässä ruokavalioni (melkein sama joka päivä)

Mysliä 100g
Ruisleipä (voilla)

Ohrapuuroa (Saarioisten)
Maitorahka (Ehrman) + O'light

Leipä
Maitorahka
Lasagne/tai tonnikala salaatti

Hedelmiä ja kasviksia tulee syötyä johonkin väliin. Kaloreita olen tähdännyt tohon 1500 kcal. En tosin ole tarkkaan laskenut. Mutta olen arvioinut aina päivittäin että ton verran menisi. Ei kyllä ainakaan yli tarpeen ole mennyt! Ja se nyt on saletti ettei lihasmassa ole kasvanut niin paljon että painossa huomaisi. Mikä siis mättää? Miten ihmeessä saan tämän painon putoamaan. Tosi raivostuttavaa kun se vaan nousee vaikka koittaa eroon päästä :(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ruokavaliosta puuttuu ainakin hyvät rasvat ja saat luultavasti proteiinia liian vähän (jos nuo rahka-annokset ovat 250g?). Ja missä ovat vihannekset?!? Suosittelisin myös kevyttä aerobista muutamana päivänä viikossa.. Toukka vaunuihin ja baanalle, sillä keinoin itse karistin n. 8kg imetyksen loputtua:) Ja synnytyksestäsi on kuitenkin vasta niin lyhyt aika, että anna ihmeessä kropalle aikaa palautua ja muista levätä tarpeeksi.

Joo ei mitään kiirettä sen painon kanssa. Eipä se muutenkaan yhdessä hujauksessa katoa ku ei ole sellasessa tullutkaan. Rauhallisesti vaan, sun vauvakin on viel niin pieni että hormoonit on edelleenkin aika sekaisin, sekin saattaa hidastaa sitä laskua. Jos imetät niin aika pienillä kalorimaarillä meet ja jos liikut paljon niin maidon tulo loppuu aika nopeesti. Mulal tuli tokassa raskaudessa reippaasti yli 30kg ja meni ainaki reilu 2v ennen ku pääsin tähän, edelleenki olis muutamia kiloja edessä. Hissukseen hyvä tulee :)

Ei sitä maitoa tullut kuin joku vähän päälle kuukauden. Eikä ikinä riittävästi. Tuntuu monella olevan sama ongelma. Vastasynnyttäneillä. Paino ei vaan lähde. Kyllä mä joskus puolitoista vuotta sitten sain 10kg lähtemään ihan yhtäkkiä. En kyl yhtään muista mitä söin sillon. Ku nyt on pää ihan sekasin kun joka paikasta kuulee eri neuvoja. Ei tiedä mitä suuhun laittaa :D

Pienen lapsen vanhemmalla yksi tärkeä tekijä, joka estää painonpudotusta, on univaje. Todistetustihan riittävän unen puute edesauttaa lihomista (ei nyt ole linkkiä tutkimuksiin, anteeksi :) ).

Sain vauvan noin kolme kuukautta sitten, ja painoa kertyi 20 kiloa. Sen jälkeen se on vaan noussut. En edes imetä enää (tuotanto vain loppui). Mielestäni on viime viikon ajan ruokavaliokin ollut hyvä ja syön myös nesteenpoisto pillereitä, koska nestettä kertyi raskaudenaikana. Olen niitä pillereitä syönyt kolmeviikkoa. Käyn salilla joka toinen päivä. Tässä ruokavalioni (melkein sama joka päivä)

Mysliä 100g
Ruisleipä (voilla)

Ohrapuuroa (Saarioisten)
Maitorahka (Ehrman) + O'light

Leipä
Maitorahka
Lasagne/tai tonnikala salaatti

Hedelmiä ja kasviksia tulee syötyä johonkin väliin. Kaloreita olen tähdännyt tohon 1500 kcal. En tosin ole tarkkaan laskenut. Mutta olen arvioinut aina päivittäin että ton verran menisi. Ei kyllä ainakaan yli tarpeen ole mennyt! Ja se nyt on saletti ettei lihasmassa ole kasvanut niin paljon että painossa huomaisi. Mikä siis mättää? Miten ihmeessä saan tämän painon putoamaan. Tosi raivostuttavaa kun se vaan nousee vaikka koittaa eroon päästä :(
Jos haluaisi nostaa kehonsa rasvapitoisuutta mahdollisimman tehokkaasti, niin tällöin kannattaa syödä paljon viljaa. Se on yksi kaikkein tehokkaimmista ravintoaineista tähän tarkoitukseen.
Vastaavasti vihannekset ja kotimaiset marjat eivät oikein tähän tarkoitukseen sovellu, ovat suorastaan tehottomia.
Hedelmät sijoittuvat edellisten välimaastoon, kohtuullisesti nautittuina ollen kuitenkin varsin tehottomia kehon rasvannostossa.

Jos haluaisin tehostaa vaikutusta, niin nauttisin viljan kanssa vielä proteiinia, jolloin insuliinitaso saadaan veressä maksimoitua.
Jotta saavuttaisin asian tiimoilta nirvanan, niin lisäisin tähän soppaan vielä jonkin verran, en kovinkaan paljon, rasvaa auttamaan rasvasolujen tankkauksessa, sillä rasvasolujen kyky varastoida on luultavasti suurempi, kuin maksan kyky muuttaa veren ylimääräistä hiilihydraattia rasvaksi.

Itse olen joutunut luopumaan tähän mennessä n. kymmenestä kilosta siirryttyäni VHH:lle, eikä tavoitteenani edes ollut pudottaa painoa. Joillakin keinoilla vain on niin vaikea saada rasvakerrosta edes säilymään.

suosittelen koleilemaan allia. itse sain sillä 1kk -6kg kesäkiloja suht helposti pois. tänään haen uuden purkin vielä vois 2-3kg pudottaa. niin olisin tyytyväinen. sitten massa kaudelle mutta se onkin pelkää lihaa ja nestettä. :rock:

Sinulle Dimples;ONNEA ensinnäkin lapsen syntymän johdosta! Uuden elämän syntyminen on aina ihme ja sinulla äitinä on nyt tärkeä rooli pienen ihmisen elämässä. :)

Haluan sanoa sinulle, että anna aikaa itsellesi ennen kaikkea lempeään palautumiseen. Vauvan hyvinvointi on tärkeintä ja juuri nyt hän tarvitsee sinua eniten kun on itse vasta pieni. Synnytys on keholle ja psyykelle myös jo itsessään tosi iso/rankka urakka ja siitä palautuminen vie aikaa. Kyllä ne kilotkin saa kyytiä, kunhan rauhoittaa elämän ja etenee pienin askelin. Vauva-aika on ainutlaatuisen ohikiitävä hetki ja siitä kannattaa nyt nauttia!

Itselleni tuli raskauskiloja n.+20 ja niistä kyllä selviää ajan myötä. Itse nautin vaunuttelusta pitkillä aamulenkeillä, ihanaa....Tärkeintä on mielestäni se, että nainen ei ole liian ankara itseään kohtaan.Turha piiskaaminen luo vaan liikaa suorituspaineita, mutta kun pyrkii rentouttamaan ajatuksensa ja vapautumaan suorittamisen pakosta alkaa se vaakakin heilua hyvään suuntaa.

Toivon sinulle lämmintä syksyä ja iloa elämään. Lapsi on aarre!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom