Kauankos jaksat hooverissa/lankussa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Noki
  • Aloitettu Aloitettu
Jaa-a. Muutaman minuutin tsemppaan aina treenin lopussa jos on vielä aikaa ja jaksaa... Sanoisko, että 4 minuuttia. :)

Kauan, niin kauan että ehdin kyllästyä (varmuudella puhutaan ainakin yli kymmenestä minuutista). Olkapää vain loppuu ensimmäisenä. :(

Mä oon nyt tehnyt 3 x viikko (aamulla) 3 x 1,15min (tai enemmän) lankun.
Mikä ois hyvä palautumisaika noiden välissä?

Ja oisko vinkkejä miten pääsis aina helposti oikeaoppiseen lankkuun, siis kun mulla meinaa mennä selkä notkolle ja kädet on liian edessä tai takana, ja onko jalkojen hyvä olla leveellään vai kuinka?

Oon vähän ulalla kun nyt vasta tota lankkua alottelen.

Hullua jaksaa vääntää jotain 10MINUUTTIA!
Jos noin kauan jaksaa niin kannattaisi varmaan välillä kokeilla painon kanssa. Laittaa 5-10kg kiekon selän taakse niin ai ai kun vaati keskivartalon rutistamista. Sitä ei kannata kamalan kauaa tehdä siinä saattaa selkä rasittua jos ei pakettia pidä tiukkana.
Itse teen yleensä vain 1min settejä eri vatsalihasliikkeiden välissä heti perään ihan ilman painoja. Tollaisessa ajassa pystyy keskittymään täysillä ja jaksaa tehdä ilman että selkä menee notkolle.
Jalkojen leveyttä on ihan hyvä vaihdella vaikka keskenkin liikeen ja sitten koittaa välillä tehdä vaikka sellaista "heijaus" liikettä ees taas. Myös olkapäiden fiilikseen auttaa joko pitämällä käsiä erillään tai sitten ihan yhdessä nyrkissä.

Jalkojen leveyttä on ihan hyvä vaihdella vaikka keskenkin liikeen ja sitten koittaa välillä tehdä vaikka sellaista "heijaus" liikettä ees taas. Myös olkapäiden fiilikseen auttaa joko pitämällä käsiä erillään tai sitten ihan yhdessä nyrkissä.
Heijausliikettä teen kyllä. Sillä lankun saa tuntumaan ees vähän. Toinen on pitää polvia hieman koukussa. Olkapäähommaan valitettavasti ei auta mikään, sillä se on oikeasti rikki, mutta sen kanssa voi silti elää ja treenata (just nyt vaan vähä huonompi kausi menossa kun tuo juilii öisin).

Taaksepäin noja käsillä tehostaa liikettä mukavasti. Itellä ainakaan tuo heijaaminen ei auta sen enempää.

Meillä kuuluu ohjatuilla tunneilla treeniohjelmaan parin minuutin lankku, se menee ainakin ihan suhteellisen kevyesti. En ole kokeillut miten pitkään sitä jaksaisi.

Lisäksi tehdään harjoitusta, jossa ensin lankusta "noustaan" ylös punnertamaan ja sitten takaisin lankkuun. Näitä eri tempolla/sarjoissa, on parempi harjoitus mielestäni kuin ihan pelkkä lankku. Eikä mullakaan tuo heijaaminen juuri vaikuta, sitäkin välillä kokeilen.

Mihin pistätte lisäpainot? Lapojen päälle vai alaselkään? Oon nähny kumpaakin variaatiota, mut vissiin ottaa toi alaselkään asetettu lisäpaino juurikin sinne alaselkään ikävästi helpommin.

Itse koitan pitää minimissään 45 sek - 1 min kerrallaan ja 3-4 settiä. En ole koskaan koittanut kauanko kerrallaan jaksaisi.
Sitten välillä variaatioita esim. kyynerpäiltä punnerrusasentoon ja takaisin tai toinen käsi/jalka ilmaan tai sivulle vuorotellen.
Noita variaatioita teen yleensä pidemmän ajan kuin pelkkää lankkua.

Kyllähän lankussa voi olla vaikka kuinka kauan jos asento on liian korkea = kevyt. Siitä kun madaltaa persettä pari senttiä niin onkin äkkiä paljon raskaampi.

mä kuulin hyvän vinkin jos meinaa mennä niin hyvin että joutuis useita minuutteja väänteleen lankkua. kädet jumppapallon päällä, toimi ainaki mulla melko hyvin vaikka epäilinkin alkuun.. ei mitään bosua vaan kunnon pallo, tulee haastetta kun joutuu taisteleen ettei lähe liikkumaan :D ite kykenen olee 2,5min siis tavallista lankkua.. en oo uskaltanu kokeilla millään lisäpainoilla, voishan sitäkin yrittää.. bodycombatissa oli ihan hirvee lankku; vastakkainen jalka ja käsi ilmaan niin että 4sek ylös ja 4sek alas, hyi.

hanna@gym järrrkyttävät lisäpainot!! :O

Kyllähän lankussa voi olla vaikka kuinka kauan jos asento on liian korkea = kevyt. Siitä kun madaltaa persettä pari senttiä niin onkin äkkiä paljon raskaampi.

mutta kyllä siinä kehittyykin tosi nopeesti jos useasti reenaa, eli en kyllä epäile ettei joku pystyis oikella tekniikallakin tekee hulluja aikoja :)

Viimeks kun kokeilin oli vähän päälle viisi minuttia :) onhan tuo hirveetä tuskaa...pikkuvinkkinä että hyvät kengät auttaa huuverissa TODELLA paljon, jos jaloissa ei oo tarpeeksi pitoo niin itselläni ainakin kädet väsyvät paljon ennen kuin alkaa edes tuntua keskivartalossa.

Minä olen ajatellut sellaista, että onko pitkillä ihmisillä tämä lankun pito raskaampaa koska tukipisteet ovat kauempana toisistaan? Ja näin ollen selkä alkaisi "painamaan" helpommin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom