Kauanko toivuit e-pillerien aiheuttamasta haluttomuudesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Siri
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Kaikki eivät tietenkään muutu frigideiksi e-pillereistä. Itse satun olemaan tällainen tapaus ja tiedän että teitä on muitakin.

Lohduttakaa minua ja antakaa vertaistukea kertomalla kauanko teillä suurinpiirtein kesti että seksihalut palasivat pillerin lopetuksen tai merkin vaihdon jälkeen?

Nyt mulla yli kuukausi lopetuksesta eikä mitään tuntoa edelleenkään missään. Pelottaa kun olen lueskellut e-pillerien pysyvistä sivuvaikutuksista.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vaihdoin pillereistä ensin renkaaseen, ja siitä h-kierukkaan. Pillereillä ja renkaalla en havainnut eroa, mutta kierukkaan vaihdon jälkeen halut palasivat n. kahdessa kuukaudessa. Täysin haluton kyllä en ollut ennenkään, mutta ero nykyiseen on kuitenkin huima ;).

Zone-sarja -42%
Viimeksi kun lopetin pillerit, meni noin pari kuukautta. Olo oli njiinku durasell pupulla..Jos olisin siinä vaiheessa seurustelllut niin kyllä olis vällyt ollu käytössä liiankin ahkerasti..:nolo: ja tuolloin kun söin ei ois tullu mieleenkään ees ajatella vaaka mamboa.
Viime keväänä alotin uudestaan, mutta ei ole minkäänlaista vaikutusta, halut on kyllä pysynyt!!:hyper:

Viimeksi kun lopetin pillerit, meni noin pari kuukautta. Olo oli njiinku durasell pupulla..Jos olisin siinä vaiheessa seurustelllut niin kyllä olis vällyt ollu käytössä liiankin ahkerasti..:nolo: ja tuolloin kun söin ei ois tullu mieleenkään ees ajatella vaaka mamboa.
Viime keväänä alotin uudestaan, mutta ei ole minkäänlaista vaikutusta, halut on kyllä pysynyt!!:hyper:

Mielestäni ei voi kyllä vertailla seurustelusuhteessa elävän ja sinkun seksihaluja. Kyllä mustakin sinkkuna on tuntunut että haluan muka koko ajan, mutta kappas kun vakituinen seurustelusuhde onkin aivan eri asia, pillereillä tai ilman.

En nyt kyllä tarkottanu tuata niinku sä sen ymmärsit..ehkä artiguloin sen jotenkin väärin..Tarkoitukseni ei ollut saada aikaan kuvaa että vertailisin sinkun ja seurustelevan haluja, miten niitä voisi verrata? Täysin kaksi eri elämäntilannetta..?

Jospa siis muotoilen tämän nyt hieman toisin..

Lopetin siis tuolloin pillerit eron jälkeen, ja parin kuukauden jälkeenolo oli kuin "durasell pupulla" tarkoittaen siis ihan yleistä vireystilaa, ei pelkkää seksiaktiivisuutta..

Lohduttakaa minua ja antakaa vertaistukea kertomalla kauanko teillä suurinpiirtein kesti että seksihalut palasivat pillerin lopetuksen tai merkin vaihdon jälkeen?

Minä en pillereiden aikaan huomannut edes kuinka olin todella muuttunut lähes frigidiksi, mutta nyt noin kolme kuukautta pillereiden lopettamisen jälkeen halut on yhtäkkiä lisääntynyt potenssiin sata :eek: Avomies on armeijassa ja tuntuu että räjähdän lomia odotellessa :lol2: Kaupungilla kuljeskellessa katselen miehiä kuin en olisi koskaan ennemmin sellaisia nähnyt! Kait tämän voi sitten tulkita niin että vasta nyt on halut alkaneet palautua. En tosin muista olinko näin täpinöissäni ennen pillereitäkään koskaan :lol2:

Jospa siinä olisi sulle vähän toivoa! ;)

Minulla meni muutama kuukausi, että huomasi eron renkaan lopettamisen jälkeen. Tosin siinä välissä lopetin suhteenkin, että en tiedä oliko haluttomuuden syy enemmän mies vai ehkäisy. Yleisesti ottaen olo kuitenkin parani, ei itketä niin helposti ja muutenkin on jotenkin parempi fiilis ja energisempi olo. Ei kuitenkaan mitään megalomaanista muutosta siis, mutta panettaa enemmän joo.:D

Onko joku huomannit merkittävää eroa eri pillerimerkkiin vaihtaessaan? Mulla on nyt viimeinen liuska Diane Novaa menossa ja ensi viikolla olisi tarkoitus vaihtaa toiseen merkkiin, kun sain ajan lääkärille. Toiveissa olisi löytää merkki, jossa halut palaisi ennalleen. Onko tämä täysin mahdotonta, jos ylipäätään käyttää pillereitä?

Minulla meni muutama kuukausi, että huomasi eron renkaan lopettamisen jälkeen. Tosin siinä välissä lopetin suhteenkin, että en tiedä oliko haluttomuuden syy enemmän mies vai ehkäisy. Yleisesti ottaen olo kuitenkin parani, ei itketä niin helposti ja muutenkin on jotenkin parempi fiilis ja energisempi olo. Ei kuitenkaan mitään megalomaanista muutosta siis, mutta panettaa enemmän joo.:D

Mulla olis resepti tohon renkaaseen. Mimmosia kokemuksia teillä on siitä yleisesti? Positiivisia?Negatiivisiä?

Tuolta terveys ja pitkäaikainen e-pillerien käyttö ketjussa muistaakseni puhuttiin tuosta renkaasta. Luin nuvaringistä eilen myös pitkät selostukset jonkin foorumin jostakin palstalta joka googlettamalla kait löytyy. Jos mitenkään mahdollista niin olisi mukava jos tämä thread pysyisi aiheessaan eikä lähtisi rönsyilemään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla meni yhden kierron verran, että halut palasivat. Ja kuten moni muukin, en ollut täysin haluton, mutta ero oli huomattava. Koko ajan olis panettanu. Ja ihan suhteessa olin ja olen edelleen.
..myönnettäköön että enää ei haluta NIIN paljon, mut ihan kivasti kumminki.:D

Kyllä niitä muutoksia voi odotella rauhassa useita kuukausia, pikkuhiljaa sieltä palautuu kroppa ja halut normaaliksi. Eli ei kannata odottaa mitään salamaniskua, vaan ehkä et edes huomaa muutosta helposti, kun se ei tapahdu kerralla vaan vähitellen.

Onko joku huomannit merkittävää eroa eri pillerimerkkiin vaihtaessaan? Mulla on nyt viimeinen liuska Diane Novaa menossa ja ensi viikolla olisi tarkoitus vaihtaa toiseen merkkiin, kun sain ajan lääkärille. Toiveissa olisi löytää merkki, jossa halut palaisi ennalleen. Onko tämä täysin mahdotonta, jos ylipäätään käyttää pillereitä?

Mihin merkkiin olet vaihtamassa, Viiwi? Itselläni vaihdettiin Diane Nova Cypretyliin apteekissa, kun oli samat vaikutukset, mutta halvempi. Diane Nova kirjoitettiin mulle jo tosi nuorena akneen. Suvussa on paljon aknea, enkä haluaisi lopettaa pillereitä. 18-vuotiaana yritin, mutta akne palasi heti takaisin tosi rajuna. Pillereiden kanssa aknea ei ole ollenkaan ja iho todella hyvä.
Halut on meikäläisellä todella heikot :( , vaikka suhde muuten aivan ihana. Tätä ketjua lukiessani sain ekaa kertaa tietää, että se voisi johtua pillereistä!
Eli tietääkö joku, onko muuta pillerimerkkiä, joka auttaa akneen. Ja mua kiinnostaa sama kuin Viiwiä, eli onko eroa haluissa pillerimerkkiä vaihdettua?

Mistraali: minä söin Diane Novaa n. 10 vuotta akneen, ja siitä huolimatta iho ei ole koskaan ollut täydellinen (jokunen näppy koko ajan naamassa). Tästä huolimatta vaihto renkaaseen ja sittemmin h-kierukkaan ei ole muuttanut ihon tilannetta - tai no joo, on kyllä rasvaisempi mutta ei näppyisempi. Ja rasvaisuuskin voi tässä iässä (kohta 27) olla jo hyväkin juttu, eipähän rypisty niin helposti!

Eli jos uskallat, niin kannattaa ainakin kokeilla jotain muuta ehkäisyä. Sullakin on jo ikää kuitenkin sen verran, ettei akne välttämättä palaa niin kuin 18weenä.

Mistraali, haluttomuus e-pillerin sivuvaikutuksena on kyllä aivan tunnettua ja lukee useimpien pillerimerkkipakkausten sivuvaikutuslistassakin.

E-pillerit toimivat ehkäisemällä munasarjojen testotuotantoa joka sen halun aiheuttaa. Eri merkit alentavat niitä testoja eri määrin, toiset voimakkaammin ja toiset vähemmän. Vähiten haittavaikutuksia lääkärini mukaan tulee pelkkää levonorgestreeliä sisältävästä pilleristä, microlutonista. Tosin myös se toimii ehkäisemällä ovulaation ja vähentää munasarjojen testotuotantoa eli itse en voi sitäkään käyttää.

Ne naiset ovat tosi helisemässä joilla elimistön testosteronintuotanto on normaalisti vähäisempää kuin ne joilla sitä on vähän enemmän.
Omat testoarvoni ovat naisen viiterajan alapäässä :( kun ne mitattiin, halut sen mukaiset eli nolla. Tää tosin johtuu kuulemma lekurin mukaan siitä että noi pillerit vaan kertakaikkiaan ovat tehokkaasti ehkäisseet munasarjojeni testotuotantoa. Kuulemma sen tuotanto palaa normaaleihin määriin pillerin lopetuksen jälkeen muttei osannut yhtään sanoa koska :itku:

Lisäksi olivat kohottaneet kahta muuta hormonia, toisen alentamiseen sain oikein LÄÄKKEEN :curs: ,tosin se ei olisi ollut ehdottoman tarpeellista koska arvo olisi kuitenkin alentunut, (todennäköisesti, ehkä) kun pillerit lopetin. Tämän pitäisi nyt vaan edesauttaa sitä palautumista. Siksi haluaisinkin paljon kokemuksia muilta että koskahan tämä mahdollisesti tapahtuisi.

Kun mä aikoinani noi pillerit aloitin en ikinä olisi arvannut mihin pisteeseen niiden kanssa päädyn. Alunperin sain ne vielä kuukautiskipujen hoitoon eikä sivuvaikutuksista sanottu mitään. Merkkiä vaihdettiin pariin kertaan kun valitin haluttomuutta, ilman tulosta. Sanottiin vain että voinhan lopettaa pillerit mutta pelkäsin että kk-kivut palaavat.
Lopuksi menin yksityiselle joka otti vihdoin vakavasti ja määräsi läjän verikokeita joista nähtiin oikeasti että olivatko ne vaikuttaneet hormonitasoihini ja miten.

En voi tosin uskoa nyt kaikki netin haluttomuutta ja e-pillereitä käsitelleet palstat läpikäyneenä että joku ei vielä tiedä että haluttomuus on ehdottomasti e-pillerin eräs sivuvaikutus. Kaikki eivät sitä koe riippuen siitä miten voimakasta naisen alkuperäinen hormonitoiminta on, mutta toisia se koskettaa ja on uskomatonta että informaatiota siitä ei välttämättä saa edes lääkäriltä.

Haluttomuuskin on aika monipiippuinen juttu. Ei sitä tule yleensä edes ajatelleeksi, mutta kun tätä palstaa luin, niin aloin ajatella. Toisaalta haluttomuus voi johtua monista muistakin asioista kuin pillereistä. Esim. itselläni ja myös miehellä on viikot tosi kiireisiä, ja koko päivä ollaan poissa. Tykätään siitä, että saadaan asioita aikaseksi, eikä sen takia olla kiireitämme harmiteltu. Kuitenkin tällainen elämäntyyli on varmaan suoraan yhteydessä haluttomuuteen, kun illalla kotiin tullessa on tosi väsynyt. Helliä hetkiä on kyllä aamuin illoin, mutta aktiivisempi toiminta on liikaa vaadittu! ;)
Näin olen ajatellut, ja vasta nyt sain päähäni, että asiat vois olla toisinkin. Kuten aikasemmin sanoin, mulla on ollu pillerit melkein siitä saakka, kun mulle tuli menkat, joten en yksinkertasesti tiedä, millä tasolla halut olisi, jos en käyttäisi pillereitä. Mielenkiintoista!

Mulla olis resepti tohon renkaaseen. Mimmosia kokemuksia teillä on siitä yleisesti? Positiivisia?Negatiivisiä?

Jos nyt jatkaisin ehkäisyä niin ottaisin ehdottomasti renkaan. Vaikka mulla ei ollutkaan vaikeuksia muistaa ottaa pillereitä, niin on se rengas vaan niin paljon vaivattomampi. Tosin joskus saattoi unohtaa ottaa sen pois ajoissa, mut ei sekään ollut niin justiinsa kun sitä voi kuitenkin pitää neljä viikkoa putkeen jos haluaa.
Mulla on parilla kaverilla rengas ja niillä ei oo ollut mitään sivuoireita (ei siis mullakaan muuta kun tuo haluttomuus), joten suosittelen kyllä testaamaan.

Mulla on käytössä tällä hetkellä mercilon ja ajatuskin seksistä inhottaa.. :itku: nyt oon tän liuskan jälkeen lopettamassa tai vaihtamassa.. haluisin sellasen 5 vuotta kestävän kapselin ihon alle, mutta edellinen lääkäri sanoi suorilta ei, eikä viitsinyt edes kertoa tarkemmin vaihtoehdosta.. olisiko jollain kokemuksia siitä?? tekeekö haluille tai kivuille mitään? tai yleisesti mielialalle?

Mä oon käyttäny Merciloneja jo noin 7v. Ne on sopinu mulle hyvin, ei pahempia mielialanvaihteluita, muuten ku alussa. Tai näin mä oon ainakin luullut, kunnes luin tätä threadia..:eek:
Jossain vaiheessa kuukautiskiertoa haluttaa kyllä ihan mukavasti, mutta luulen pillereiden vähentäneen haluja huomattavasti. Oon myös miettiny, et oisinko pirteämpi yms. jos en käyttäisi pillereitä..

Suosittelen lämpimästi kokeilemaan ehkäisylaastaria! Vuosien pillereiden syönnin jälkeen vaihdoin Evra-merkkiseen laastariin ja halut ovat pysyneet tallella ;)
Itselläni oli pillereitä syödessä iho ajoittain todella huonossa kunnossa mutta laastarin kanssa tätä ongelmaa ei ole. Ja mikä parasta, laastari vaihdetaan vain kerran viikossa joten kaltaisilleni huolimattomille laastari on kätevä vaihtoehto :thumbs:

Latest posts

Back
Ylös Bottom