Katsastushinnat

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stagno
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
18.2.2009
Viestejä
323
Kuinka paljon katsastus maksaa paikkakunnallasi? "Henkilöauton määräaikaiskatsastuksen hinta on nykyään 2,5 kertaa suurempi kuin mitä se oli ennen katsastuksen vapautumista kilpailulle. Katsastusyritykset ovat yleensä myös erittäin kannattavia yrityksiä. Toisaalta katsastuksen saatavuus on parantunut huomattavasti alan kilpailulle avaamisen jälkeen, ilmenee Ajoneuvohallintokeskuksen AKEn keskiviikkona julkistamassa tutkimuksessa." www.katsastushinnat.fi

Olen ihmetellyt miksei kukaan ole nostanut meteliä katsastushintojen noususta, itse huomasin aikanaan että vanhan 140mk sijaan yksitystetty asema peri heti kättelyttä 45€, nyt hinta on noussut jo 70 euroon muutamassa vuodessa. Tähän ei voine sanoa muuta kuin että "gyl maar tarttis tehrä jotain"
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuinka paljon katsastus maksaa paikkakunnallasi? "Henkilöauton määräaikaiskatsastuksen hinta on nykyään 2,5 kertaa suurempi kuin mitä se oli ennen katsastuksen vapautumista kilpailulle. Katsastusyritykset ovat yleensä myös erittäin kannattavia yrityksiä. Toisaalta katsastuksen saatavuus on parantunut huomattavasti alan kilpailulle avaamisen jälkeen, ilmenee Ajoneuvohallintokeskuksen AKEn keskiviikkona julkistamassa tutkimuksessa." www.katsastushinnat.fi

Olen ihmetellyt miksei kukaan ole nostanut meteliä katsastushintojen noususta, itse huomasin aikanaan että vanhan 140mk sijaan yksitystetty asema peri heti kättelyttä 45€, nyt hinta on noussut jo 70 euroon muutamassa vuodessa. Tähän ei voine sanoa muuta kuin että "gyl maar tarttis tehrä jotain"


Hinnat on totta vie nousseet ja paljon. Vuosi sitten kyselin asiaa katsastusinsinööriltä, joka totesi että katsastus maksoi pitkään 70 mk ja nykyään tosiaan sen 70€. Sanoi tosin kustannustenkin nousseen pakokaasumittausten, iskaritestereiden ja sen niveltentäryttimen takia. Ennenhän katsastusasemilla oli tosiaan vaan jarrutesteri, nosturi ja talttapiikki :)

Mutta vinkkinä kaikille: Autoliiton jäsenet saavat (ainakin viimevuonna sai) etusetelin, jolla saa ilmaisen pakokaasumittauksen ja parin euron alennuksen katsastuksesta. Kävin itse eilen katsastamassa autoni ja se maksoi 46€ kaikkineen. Tämä siis K1 asemalla Jklssä.
 
Mutta vinkkinä kaikille: Autoliiton jäsenet saavat (ainakin viimevuonna sai) etusetelin, jolla saa ilmaisen pakokaasumittauksen ja parin euron alennuksen katsastuksesta. Kävin itse eilen katsastamassa autoni ja se maksoi 46€ kaikkineen. Tämä siis K1 asemalla Jklssä.

Lahden K1 asemalla viime vuonna n.50€ katsatus+pakokaasumittaus.

Täältä myös suositus tonne Jyväskylän Keljon K1-katsastusasemalla. Joskus on Ascona hyytyny mennessä siihen pihaan, niin että katsastaja hieroi sitä vartin käyntiin. Mutta sieltä vaan leima napsahti vaikka oli täynnä kaikenlaista pikkuvikaa:D Kyseinen katsastaja oli positiivinen yllätys noiden diktaattorien joukossa..
 
Pakokaasumittaus ei ole nostanut hintoja markkahintaan 100mk katsastus + 40mk päästömittaus. Iskaritesteri ja niveltentärytin menee viel' jotenkin läpi. Joensuussa on jostain syystä halpaa esim yksi yritys (joka on mahdollisesti syypää paikan halpoihin hintoihin koska muutkin asemat ovat siellä halpoja)
Vuosikatsastus 19 e
+päästötestit
bensa 10 e
diesel 20 e
OBD 5 e

Benziini käyttönen auto siis 29€! Nuo hinnat näyttävät minusta siltä mihin normaali kuluttajahintojen kehitys olisi nostanu katsastushinnat ilman kilpailutusta. Mikäli asutte joensuun lähistöllä niin menkää ihan vaikka vittuillessanne sinne. Valittettavasti minulla kertyy muutama sata kilometriä liikaa matkaa, tosin tehokkaampi protestihan se vaan olisi.
 
Joensuussa kilpailu tosiaanki toimii. Käytiin itekin katsastamassa auto Joensuussa vaikka matkaa onkin 230km. Samalla olikin hyvä sauma käydä sukuloimassa.

Asemana toimi siis Q-katsastus... nuori tyttö vei rahat, sit vähän kahvia ja odotusta 20-30min. Jotkut on sanonu, että leimaa ei helposti anneta, mutta ei meillä ainakaan mitään ongelmia ollut tuon suhteen.
 
Back
Ylös Bottom