Kasvaako lihakset uinnissa?

Olen miettinyt aloittaa uimisen pari-kolme kertaa viikossa. Rupesin miettimään, että kasvattaako uinti yhtään lihaksia? Jos ottaa palkkarit uinnin jälkeen ja syö yli kulutuksen? Olen tällainen 60kg kynis :)

Onko uinnissa mahdollista käyttää jotain lisäpainoja joilla sais haastetta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Uskoisin että erittäin pieni lihaksinen kaveri tuollakin jonkun verran voisi kasvattaa, kun syö ylikulutuksen (periaatteessa aina lihasmassa kasvaa, kun syö ylikulutuksen rasvan kertyessä), mutta erittäin vähän. En uimista harrastaisi lihaksien kasvatuksen takia.

Ei kyllä kovin paljoa kasva. Rasvaprosentti kyllä pienenee, jolloin näyttää fitimmältä kun lihakset erottuvat paremmin, mutta jos alat vetelemään palkkaria uinnin jälkeen niin sekin hyöty meneepi siinä. Melekeen voisi sanoa että harkitteppa että käyt sekä uimassa että salilla :)

Jos uit nopeuksia ja sprinttimatkoja niin kyllä ne lihakset siinä kasvavat, etenkin perhos- ja vapaauintityyleillä:piis: Tietenkin eiväthän ne pelkällä uinnilla mahdottoman kokoisiksi kasva.

Lihaskasvusta en tiedä, mutta hartialinjan saa ainakin leveämmäksi. Olin joskus nuorena töissä uimahallissa ja näin paljon kilpauimareita. Jo teinitytöilläkin, jotka kävi jopa aamutreenin vetämässä ennen koulupäivän alkua, oli melkoisia hartialinjoja.

Tuskimpa se enään aikuisella hartialinjaa leventää. Luulis että jos nuoresta asti on uinu ni ylävartalo muokkaantuu sen muotoseks.

Tosiaan uinnissa lihakset lähinnä kiinteytyvät ja niiden kestävyys paranee. Mikä ei tietysti ole ollenkaan huono asia salireenin kannalta.

Tosiaan uinnissa lihakset lähinnä kiinteytyvät ja niiden kestävyys paranee. Mikä ei tietysti ole ollenkaan huono asia salireenin kannalta.

ei se lihas mitenkään erikoisesti voi kiinteytyä. rasvaprosentti voi kyllä pienentyä mutta lihaksen laatu tulee kyllä geeneistä.

Pakko tähän on ensimmäinen postaus tehdä :-)

Uinnilla on lihaksia kasvattava vaikutus. Joululomalla pääsin panostamaan uintiin hieman enemmän ja tuloksia alkoi syntymään. Huippuun treenatulla henkilöllä tilanne on varmasti ihan toinen, mutta keskiverto toimistotyöntekijälle uinti ja oikeanlainen (proteiini ja rasvapainotteinen) ravinto saivat käsivarsien ja hartian lihakset kasvamaan.

Tuskimpa se enään aikuisella hartialinjaa leventää. Luulis että jos nuoresta asti on uinu ni ylävartalo muokkaantuu sen muotoseks.
Parantaa ryhtiä eli leventää hartialinjaa. Ja kyllähän sitä jossain määrin sitä lihastakin tulee, tosin jos sitä reilummin haluaa, niin kannattaa varmaa käyä salilla.

Parantaa ryhtiä eli leventää hartialinjaa. Ja kyllähän sitä jossain määrin sitä lihastakin tulee, tosin jos sitä reilummin haluaa, niin kannattaa varmaa käyä salilla.
Siis tarkoittaako leveä hartialinja automaattisesti hyvää ryhtiä? ja kapea alaspäinkaartuva huonoa?

Ei tarkoita leveä hartialinja automaattisesti hyvää ryhtiä. Lösöhartiat eivät ole koskaan hyvää ryhtiä. Jos ap. tilanne on lösöhartialinja ja alkaa säännöllisesti uimaan tai tekemään jotain muuta mikä vaikuttaa hartiaseutuun, hartialinja levenee vääjäämättä ja ryhti paranee.

Hyvää ylläpitävää treeniä uinti on. Sen on tässä huomannut, kun ei ole pystynyt kauheesti treenailla painoilla. En tiedä kasvaako lihakset kauheesti sinä, mutta kun ärsyke vaihtuu, niin voi olla että ainakin alussa voi tulla lihastakin.

En lähtisi kuntouimarille käsivastuksia eli lättäreitä suosittelemaan. Kilpauimarit käyttävät niitä tekniikka harjoitukseen lähinnä, väärällä tekniikalla voimaa käyttäen rikkoo olkapäänsä. Googlesta löytyy lisää kun hakee uimarin olkapää.

Mulla ainakin on noi hartianseudun lihakset vieläkin hyvässä kunnossa uinnin takia. Ja eipä löydy pahempia jenkkakahvoja mistään. Ja myös hapenottokyky paranee ja punasolujen määrä lisääntyy. Viime vuonna 7-luokalla mulla oli hemoglobiini 159, vaikka en ollut uinut aktiivisesti n. vuoteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom