GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Karvanlähdetystä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Depotti
  • Aloitettu Aloitettu
Kesä ja toivottavasti rantailmat tulossa...

Milläs mimmit hoitelee "rönsykarvat" hellävaraisesti??
Uskaltaako arkoihin paikkoihin käyttää noita "sulattavia" voiteita?
Meikäläisellä nousee jokaisen karvan juureen punainen näppy, jos niitä ajaa jollain shaverilla. Nivustaive on kuin nokkosrokon jäljiltä.
Ajatus jostain vahasta saa hiukset nousemaan pystyyn ja kyyneleet silmiin.
Mutta jotain tarttis tehdä...

Niin, tietty polviin asti ulottuvat uikkarit olisi yksi vaihtoehto... :rolleyes:

Sheivaaminen on mulla ainakin ainoa toimiva vaihtoehto.. Kunhan muistaa vaan vaihtaa terän tarpeeksi usein, muuten iho ärtyy tosi paljon.
Jotain voidetta kokeilin kerran, en kyllä enää uskalla.. Tuntui sen verran rajulta. Vahoista ei ole kokemusta, en kyllä varmaan uskaltaisikaan kokeilla..:D

Sheivaaminen ainut tapa mikä toimii mulla. Ajelen karvat aina, ja varmaan iho on jo tottunut siihen. Kokeileppa että ensin kuorit ihon, sitten sheivaamiseen tarkoitettua vaahtoa, ajelu, desinfiointi ja lopuksi Bepanthenia reilusti. Tämä siis illalla kun ei enää tarvitse laittaa housuja jalkaan. Eikä saa sheivata vastakarvaan :)

Eikös ensi kesänä ole muotia sellaiset lahkeelliset ja vähän peittävämmät bikinihousut? Vai olenko taas ihan ulkona kuvioista?

vahat toimii myös hyvin, pysyy pidempään sileänä, tosin eri vahojen välillä on ihan huimia eroja, ammattilaisill on onneksi sen verran äksyjä aineita että tuloksetkin on pidempiaikaisia.

sheivaamisessa suosikkina on miesten mach 3 (vain kuin se nyt kirjoitetaan) -> paljon tarkempi ja parempi lopputolos kuin jollain naisten lelusheivereillä. Kaiken muun hyvän lisäksi on vielä halvempikin.

IMO, bikinit on sitä paremmat mitä pienemmät ne on... ;)

Fiona sanoi:
Sheiverillä / nyppimällä..

Iiiik!
Nyppimällä!! :eek:

Täytyy ostaa jotain "parta"vaahtoa ja kokeilla sen avulla, jos noita ärsyttäviä näppylöitä ei tulisi...Ja vaikka kortisoonivoidetta varmuuden vuoksi after...

Meikäläiseltä vetäistiin kerran vahan avulla viiksikarvat, (joita ei edes huomannut...muut kuin minä) vahalla. Jumaliste se sattui ja nenänalus oli pikkuriikkisiä finnejä täynnä, kun joka karvatuppi tulehtui.

Karvannyppimisen keisarinnana mun on pakko antaa kommenttia. Kaikki keinot on siis kokeiltu ja parhaaksi on todettu perinteinen sheivaaminen. Punaiset näpyt nousee väistämättä, kun sheivaamisen aloittaa, joten liikenteeseen kannattaa läheä jo tässä vaiheessa. Iho tottuu sheivaamiseen parissa kuukaudessa eikä näytä enää niin ärtyneeltä. Kannattaa pitää huoli siitä että terät ovat tarpeeksi teräviä. Vaahtojen käytöstä vielä sen verran, että mikäli on vähänkään herkkä iho, niin vaahdot saattava ärsyttää entisestään. "liukasteena" voi hyvin käyttää hajustamatonta rasvaa.. :D

Fiona sanoi:
Samaa suosin mäkin, mutta kerropas mikä avuksi, kun tuolla menetelmällä tahtovat karvat joskus ohentua sen verran, että alkavat helposti kasvaa ihon alle? :(

Myös mulle tulee sheivaamisesta bikinirajaan näppyjä ja iho ärtyy tosi paljon. Vaikka olen sheivannut iät ja ajat ja teen sitä säännöllisesti, rasvaan ja desinfioin, ei iho ole siihen tottunut.

Olen ajatellut kokeilla brasilialaista vahausta, onko kellään kokemusta? Se vaatii kuulemma sellaisen 3 hoitokertaa ja karvankasvu tyssää lähes tyystin?

Ainoa mikä arveluttaa, on "pyllistely" kosmetologilla;-) Töölön beauty corner Helsingissä on kuulemani mukaan erikoistunut brassivahauksiin.

Mun mielestä vahaus tuntuu samalta kun nyppäisi laastarin pois... eli varsin mitättömät "tuskat", tulokset ainakin pysyy sen verran pidempään että musta se kannattaa.

Nythän on tullut niis kaikkia uusia valokäsittelyjäkin plus tietty vanhemmat sähköhommelit, millä karvan kasvu loppuu ikiajoiksi, tosin ne on aika kallista lystiä.. Ottaisin kyllä heti jos olisi heittää tonni ylimääräistä.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Mulla on sellanen sähkökäyttönen ladyshaveri ja sillä ku ajelee bikinirajan ni ei kyllä ärtyile ollenkaan, toisin kuin tavallisilla. Kuivana vaan ajellaan ja päälle rauhottavaa geeliä. Ainakin täällä toimii, eikä satu yhtään :thumbs:

Emmah sanoi:
Samaa suosin mäkin, mutta kerropas mikä avuksi, kun tuolla menetelmällä tahtovat karvat joskus ohentua sen verran, että alkavat helposti kasvaa ihon alle? :(

Kyllähän ne sieltä ihon alta saa nyppästyä pois :) Onneksi ei hirveän usein tapahdu tuota..

Emmah sanoi:

Tärkeetä olisi ettei päästä ihoa kuivumaan. Kuivaan ihoon karvat lähtevät helposti kasvamaan ihon alle. Joten säännöllinen ihon rasvaus on tärkeetä (päivittäin) ja silloin tällöin voisi kuoria ihoa. Mulla ainakin on toiminut. Tarkoitan tässä nyt jalkoja.

Fiona sanoi:

Mä en olekaan ainoa... :nolo:

Eka kerta nyppimällä sattui ihan hitosti, mutta sen jälkeen kasvavat karvat on niin hentosia, ettei tunnu missään, kun ne nyppii. Eikä tietoakaan rumista sheivausnäppylöistä! Kaiken lisäksi ne kasvaa tosi harvana takaisin ja kestää pari viikkoa, ennen kuin mitään nypittävää edes ilmaantuu. :evil:

En mäkään kuitenkaan ihan kaikkea nypi... Niin ja "alta" saa parhaiten sheivaamalla.

Olen vahannut pari vuotta bikinirajaa, välillä ahkerasti ja välillä vähemmän ahkerasti. Silloin tällöin joku karvatuppi tulehtuu ja tulee oikein mega-finni (yök) mutta silti tykkään kun on sileänä pitempään kuin sheivaamalla.
Olen käyttänyt Body-shopin sokeripohjaista vahaa, joka lämmitetään. Tärkeintä on ottaa pieni alue kerrallaan! Nyt mies tilasi Englannista TV-shopin ihmevahaa, jota ei tarvitse lämmitellä (Nads). Se on vähän tahmaisempaa, mutta toimii. Säärissä se toimii erinomaisesti, ei tarvitse levittää kuin kerran tai pari, ja samalla lapulla lähtee vaikka kuinka monta kertaa. Helppoa ja nopeaa!
Ai niin, ja "alta" otan usein Veetillä. Ei ainakaan minun ihoani ärsytä.

Minä harrastin vielä viime vuonna ahkeraan karvojen nyppimistä sähkökäyttöisellä nypintäkoneella. Jälkikäteen rasvasin ja käytin aika ajoin myös kortisonia. Silti yleensä aina oli pari ikävän näköistä tulehtunutta karvatuppia tai paukamaa, jotka johtuivat ihon alle kasvaneista karvoista. Kyllästyin näihin niin että annoin pusikon rehoittaa pari kuukautta.

Nyt aloittelin homman uudelleen sähkökäyttöisellä parranajokoneella. Tekee hyvää ja sileää jälkeä ja yksikään karvatuppi ei ole tulehtunu + mitään muitakaan ongelmia ei ole ollut. Miesten parranajokoneet on tosi huippuvehkeitä naisten ladyshavereihin verrattuna (sellainenkin on kotona).

Naisia jotenkin sorsitaan tässäkin jutussa - ladyshaverit on hinnoiteltukin törkeästi laatuun nähden.

Epilaattori (nypintäkone) on varmaan yks mun elämäni parhaista ostoksista. Alkuun tuli ajelun jälkeen näppylöitä, mutta nyt on iho jo niin tottunut, ettei se reagoi mitenkään. Ei ikävää sänkeä, ja sillä lähtee jalka- ja kainalokarvat kuin ajatus. "Alapuolelle" käytän vain ja ainoastaan pinsettejä. Vie tunnin verran viikossa ja niska tulee kipeäksi mutta karvattomuus on niin kivaa.
Ihon alle kasvavat karvat on kieltämättä rasittavia, mutta oon saanut ne vähenemään, kun saunan jälkeen hankaan itseni karkealla pyyhkeellä. Ei ärsytä ajeltua/nypittyä aluetta yhtä paljon kuin kuorintavoide tai -kinnas.

nimim. tavoitteena karvaton elämä :D

Mä olen harrastanut vain sheivaamista, vahoja en ole ikinä kokeillut.
Oisko joku merkki mitä suosittelette? Ja tietääkö kukaan mitä sellanen brassivahaus maksaa?

Xedra sanoi:
Ja tietääkö kukaan mitä sellanen brassivahaus maksaa?

Beauty Cornerissa ensimmäinen kerta on 65 - 120 €. Taporiinassa hinta on halvempi, 75 €. Varmaan on muitakin paikkoja, jotka tekevät brassivahauksia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom