Karkkikysymys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jingis
  • Aloitettu Aloitettu
rupesin tossa vaan miettimään, vaikka en itse henkilökohtaisesti harrasta, mutta ESIM. Jos syö JOKAPÄIVÄ viikossa karkkia, mutta ei esim ylitä vaikkapa 1800kcl päivässä rajaa kertaakaan niin lihooko silti? :O ja jos syö esim aamuisin vain eikä iltaisin niin kaikki turhahan periaatteessa "palaa" pois kehosta?

Ihan mielenkiinnosta kysyisin :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
totta helvetissä lihois. Miettikääpä sitä insuliinimäärää mitä se kroppa tuottaa. Ja lisäksi aminohappojen puutteen takia polttasit lihaskudosta aika paljon ja jo sillon sun suhteellinen rasvan määrä kehossa kasvaa.

totta helvetissä lihois. Miettikääpä sitä insuliinimäärää mitä se kroppa tuottaa. Ja lisäksi aminohappojen puutteen takia polttasit lihaskudosta aika paljon ja jo sillon sun suhteellinen rasvan määrä kehossa kasvaa.

Jonkun pitäisi tehdä "Best of Fuhrer"-threadi. Sellasta komediaa jätkältä tulee joka päivä. :hyvä:

Lihomisella tarkoitetaan painonnousua, eli lisäkiloja rasvan muodossa, eikä sitä, että paino pysyy samana/laskee ja lihasmäärä häviää ja rasva lisääntyy.

Eli ei liho, mutta ylläoleva varmaan kävisi (rasvaprosentti nousee vaikka paino ei nouse).

ja sit jos tommosella ei muka lihois niin joku helvetin terävä ihminen saa kertoa et miks suurin osa konttorimammoista on aika reilusti ylipainosia vaikka syö alle "kulutuksensa"? :jahas:
Ei ne pelkät kalorit vaikuta siihen lihomiseen/laihtumiseen. En ymmärrä mikä siinä on niin vaikeeta. Mä oon lihonu n3000kcal määrillä, ja laihtunu n35000kcal annoksilla.

ja sit jos tommosella ei muka lihois niin joku helvetin terävä ihminen saa kertoa et miks suurin osa konttorimammoista on aika reilusti ylipainosia vaikka syö alle "kulutuksensa"? :jahas:
Ei ne pelkät kalorit vaikuta siihen lihomiseen/laihtumiseen. En ymmärrä mikä siinä on niin vaikeeta. Mä oon lihonu n3000kcal määrillä, ja laihtunu n35000kcal annoksilla.

Aineenvaihdunta varmaan muuttuu/heittelee sen verran, että sulle on noin voinut käydä. Mä en usko, että moni ylipainoinen syö alle kulutuksen. En mäkään omasta mielestäni syönyt paljoa ja silti sain kerättyä aika kovat massat istumatyössä. Uskottelin itselleni etten syö juuri mitään tai laihdutin päivän pari enkä syönyt mitään ja silti läskiä oli tai tuli jopa lisää. Jos ei liiku, niin siinä vielä korostuu tuo aineenvaihdunta ... tai sen hitaus.

Salaa syöminen ja itsensä huijaaminen ei auta ketään. Pieni pala kakkua kaffen kanssa, patukka satunnaisesti ... sillä ne konttorimammat lihoo. Iltapalaksi vielä kattilallinen nakkia niin kyllähän se näkyy vaikka ei-syömitään (=kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja 2000kcal pienillä suupaloilla päälle).

ei mulla käynyt kalorien takia noin, syy oli siinä että mun ruokavaliossa oli liikaa hiilaria ja liian vähän rasvaa, Sitten taas korkeammilla kaloreilla söin alle 100g hiilaria päivässä ja paljon kalaöljyä. Totta on että monet valehtelevat itselleen niitä määriä. Mutta itse oon seurannu muutaman ylipainosen henkilön syömistapoja, ja olettaen että eivät ole mulle valehdelleet niin ei ne kyllä suoraan kaloreista laskettuna yli menneet.
Isoimpia ongelmia on se että ihmiset passiivisuus liikuntaan ja jalostetut ruoka-ainee, niin glukoositoleranssi on niin huono. Ihmiset tuottavat kauheat määrät insuliinia pienestä määrästä sokeria.

ei mulla käynyt kalorien takia noin, syy oli siinä että mun ruokavaliossa oli liikaa hiilaria ja liian vähän rasvaa, Sitten taas korkeammilla kaloreilla söin alle 100g hiilaria päivässä ja paljon kalaöljyä. Totta on että monet valehtelevat itselleen niitä määriä. Mutta itse oon seurannu muutaman ylipainosen henkilön syömistapoja, ja olettaen että eivät ole mulle valehdelleet niin ei ne kyllä suoraan kaloreista laskettuna yli menneet.
Isoimpia ongelmia on se että ihmiset passiivisuus liikuntaan ja jalostetut ruoka-ainee, niin glukoositoleranssi on niin huono. Ihmiset tuottavat kauheat määrät insuliinia pienestä määrästä sokeria.

Onhan tuokin totta.

Silloin "suurina vuosina" tuo suhteellisuudentaju ainakin itseltäni katosi täysin. Nyt kun jälkeenpäin miettii, niin voi helkkari ei ole ihme jos lihoi. Ihmisen ei tarvitse syödä kokonaista ranskanleipää täytteineen välipalana.

Varmasti nuo makroravinnejakaumat vaikuttavat osaltaan joko suoraan tai välillisesti esim. hidastamalla aineenvaihduntaa ja nostamalla insua mikä on kätevä tapa varastoida energiaa kehoon. Lisäksi kunnon hiilarimätön (nopeaa mielellään) iski sellainen väsy ettei jaksanut hyvä kun istua ... mikä taas vähensi vuorokausitasolla energiakulutusta/tarvetta.

Tuo liikunnan vähyys on ylipainoisella suuri tekijä myös. Koska olet nähnyt ylipainoisen kipittämässä kerrosta ylemmäs portaita? Pelkkä ajatus 120 kiloisena tuotti jo hien pintaan niin ei siihen enää kävelyä tarvinnut. Hissillä kiitos.

Nyt kun itse tekee ruokansa oikeista raaka-aineista, niin ei pystyisi enää valmisruokiin/jalostettuihin koskemaankaan kun ne maistuu niin helvetin ... oudolle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom