Kansainväliset naisten fitness- ja bodyuutiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Faidra
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
42
Kun meillä on täällä palstalla aktiivisia ulkomaisten palstojen lukijoita ja asioista kiinnostuneita, niin aletaanpa keräämään näitä kansainvälisiä uutisiakin yhteen ketjuun. Tuo naisten pro-kisaketju ajelehtii välillä ihan väärille raiteille, kun ei ole muuta paikkaa kirjoittaa uutisista.

Ketju tulee sisältämään pääosin uutisia, kisatuloksia ja henkilöjuttuja USA:n pro- ja national-tason urheilijoista. Jos kuulette kuumia juoruja muidenkin maiden kisaajista, niin tämä on oikea ketju kertoa ne meille muille tiedonjanoisille!

HUOM! Tässä ketjussa käsitellään vain naisten kisoja. Miehistä tulee juttua muiden aktiivien toimesta jo ennestään. :)

Heti alkuun loppuvuoden kisakalenteri pro- ja national-kisoista (päivämäärät muodossa kk-pv-vuosi):

Pro Division (ammattilaiskisat)
IFBB MOTOR CITY PRO FIGURE - 08/12/06
Women's Figure

IFBB EUROPA SUPER SHOW - 08/25-26/06
Women’s Fitness
Women’s Figure
Women’s Bodybuilding

IFBB MONTREAL - 09/03/06
Women’s Figure

IFBB ATLANTIC CITY - 09/22-23/06
Women’s Bodybuilding
Women’s Fitness

TOURNAMENT OF CHAMPIONS - 09/23/06
Women’ Figure

MS. & FIGURE & FITNESS OLYMPIA - 09/29/06
Women’s Bodybuilding
Women’s Figure
Women’s Fitness

IFBB PALM BEACH & PRO FITNESS - 10/07/06
Women’s Figure
Women’s Fitness

SACRAMENTO PRO FIGURE - 11/04/06
Women’s Figure

NPC, National Physique Committee (kansalliset kisat):
NPC ALL FORCES - 08/19/06
Women’s Bodybuilding
Women’s Figure
Women’s Fitness

NPC NORTH AMERICAN CHAMPIONSHIPS - 09/14-15/06
Women’s Bodybuilding
Women’s Figure

NPC NATIONAL CHAMPIONSHIPS - 11/10-11/06
Women’s Bodybuilding
Women’s Fitness

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kesäkuussa huhuttiin, että tuleva Team Universe/Figure Nationals toisi uusia sääntöjä figureen. Jr Nationalseissa olleessa "athlete's meeting":issä tuotiin esille, että tyttöjen pitäisi tulla lavalle pehmeämpinä. Tytöille kerrottiin selvästi mitä ei haluta nähdä (säikeitä, kehonrakentajamaista lihaksikkuutta), mutta hyvin vähän ilmeisesti keskusteltiin siitä miltä tyttöjen sitten kuuluisi näyttää. Toistaiseksi tarkempia sääntömuutoksia ei kuitenkaan ilmeisesti ole tullut ilmi, mutta puhetta on ollut seuraavista muutoksista:

-Uimapukukierroksen pois jääminen
-"Catsuit"-kierroksen lisäys
-Vapaan poseerauksen kierros
-Ns. neljännen luokan (classic BB) lisääminen, joka täyttäisi aukon figuren ja naisten kehonrakennuksen välillä

Team Universen/Figure Nationalsien voittajat ja kärkipään tytöt toivat lavalle hiukan pehmeämpiä paketteja kuin aiemmin kisoissa on nähty. Nähtäväksi jää, mikä liiton ja tuomarien suosima linja on pidemmän päälle.

Team U ja Figure Nationalsit eivät sujuneet aivan kommelluksitta, vaikka lavalta poistuikin onnellisia uusia pro-tyttöjä lähes kasapäin.

-Fitness-kilpailija Mandy Polk onnistui murtamaan jalkansa pre-judgingin vapaaohjelmakierroksella, eikä pystynyt käymään kisaa loppuun. Harmi! Mandy on upea, nuori (21v.) kilpailija jolla takuulla on vielä näytettävää fitness-lavoilla. Mandy on muuten se samainen tytteli, joka joutui epäonnekseen todistajaksi Kelly Ryan&Craig Titus -saagassa.
DSC_2453.jpg

-Kehonrakentaja Michelle Morrison sai pahoja kramppeja ja pyörtyi pre-judging -kierroksella ja niinikään joutui jättämään kisan kesken. Michelleä on kehuttu hienosta symmetriasta ja fanijoukko uskoi hänen voittavan luokkansa. Typy oli kovassa kunnossa jo viime vuoden Nationalseissa, joten toivottavasti hän pääsee tämän vuoden kisoissa näyttämään vielä kyntensä.
attachment.php

-Pieni ja pippurinen Nita Marquez tepsutteli lavalle fitnessissä siitä huolimatta, että hajotti jalkansa vain neljä viikkoa aiemmin juuri ennen Jr Nationalseja. Nita on muuten siitä mielenkiintoinen kisaaja, että hän laulaa ja tekee itse vaparimusiikkinsa! Sijoitus oli seitsemäs, joten ihan hyvin ajatellen että loukkaantuminen varjosti kisavalmisteluita. Nita tosin taitaa tähdätä pro-kortin saamiseen, joten hänen kisanälkänsä tuskin jää tähän.
DSC_2717.jpg

Naisten kehopuolella kuhisee taas.

-Elena Seiple tekee sittenkin paluun vielä kerran amatöörilavoille, vaikka vannotti viime vuoden Nationalsien jälkeen, ettei enää kilpaile. Tämän vuoden Nationalsit näyttää, joko vihdoin olisi Elenan aika saada ammattilaiskortti käteen. Tuolla kisamietintäkaudella Elena on puuhastellut muiden punttijuttujen parissa (ja voittanut!):
IMG_8637-716978.JPG

-Kuvankaunis vuoden 2004 Nationals overall-voittaja Gina Davis valmistautuu Europa Super Show:hun...

-Viime vuoden USA's overall-voittaja Amanda Dunbar ja viime vuoden Nationals overall-voittaja Mimi Jabalee taitavat vielä olla epävarmoja loppuvuoden kisoista... jossain vaiheessa meinasivat kisata, mutta nyt taas näyttää että eivät ehkä kisaakaan. Jospa osaisivat päättää ajoissa? Mimi ja Amanda muuten muuttivat saman katon alle tuossa keväällä ja tuntuvat olevan kovin onnellinen pariskunta ainakin blogikirjoitustensa perusteella. Kukapa kisaajaa paremmin ymmärtäisi kuin toinen kisaaja - varsinkin noin marginaalilajissa?

Kuvassa Amanda Dunbar ja Gina Davis:
DSCN1457%20(Small).jpg

-Vuoden 2002 Nationals overall-voittaja Heather Lee harkitsee vaihtoa figureen. Ensimmäinen kisa saattaa olla edessä marraskuussa, mikäli palaset loksahtavat kohdalleen...

-Viime vuoden Nationals-voittaja Dena Westerfield valmistautuu myös pro-debyyttiinsä Europa Super Showssa

-Kanadan lupaus naiskehonrakennukselle, söötti Cindy Phillips valmistautuu seuraavaan kisaansa eli Kanadan Nationalseihin (15.-16.06). Tämän likan blogia kannattaa seurailla. Levotonta juttua. :D 9 weeks out:
IMG_0440.jpg

Davana Medinan haastattelu

Tässä tulee vapaa käännös kolminkertaisen Figure Olympia -voittaja Davana Medinan haastattelusta HardBodyRadiossa.

HBR: Olet pysynyt pois mediasta, miksi?
DM: Nautin vaan treenaamisesta ja siitä, kun saan pistää kehoni äärirajoille. En keskity kuviin ja kaikkeen muuhun turhaan.

HBR: Entäs forumit, lehdet?
DM: En edes tiedä kuinka keskusteluforumeita luetaan. Monet naureskelevat minulle tämän takia ja tekevät pilaa. Luen lehtiä vain silloin kun tiedän, että jostain ystävästäni tai tutustani on tulossa juttu. Olen huomannut, että toimittajilla on suosikkityttöjä ja etten ole sellainen kovin monelle. Kun kuulee negatiivisia juttuja itsestään eikä ole niin kovin vahva itsetunto, ajatukset voivat alkaa harhailemaan pois siitä mikä on tärkeintä - treenaus ja sen oman parhaan itsemme löytäminen.

HBR: Oletko nähnyt, että tuo negatiivisuus vaikuttaisi muihin kisaajiin?
DM: En tiedä ketään muuta, joka suhtautuisi lajiin kuten itse teen. Kaikki lukevat palstoja. En tiedä ketkä ovat voittaneet kisat tai tulivat kutsutuiksi vertailuihin ennenkuin kisat ovat jo kokonaan ohi.

HBR: Oletko huomannut joidenkin kilpailijoiden tekevän muutoksia kisavalmisteluihinsa palstoilla keskustelun perusteella? Oliko tämä mielestäsi hyvä vai huono asia?
DM: Jotkut ovat tehneet muutoksia, jos palstoilla puhutut asiat ovat olleet totta. Amatööreille keskustelu ei välttämättä ole huono asia eikä heistä yleensä edes puhuta samalla tavalla kuin minusta. Joissakin tapauksissa ystäväni ovat kuulleet hyvin erilaisia neuvoja ja nämä ovat saattaneet hämmentää heitä.

HBR: Eli pitäisi kuunnella vain tuomareita?
DM: Kyllä, vain tuomareita.

HBR: Mikä sai sinut tulemaan katsomaan tätä kisaa (Jr Nationals)?
DM: Satuin kuulemaan puskaradion kautta, että ihmiset ovat ihmetelleet missä oikein menen. Halusin kertoa kaikille että en ole kadonnut minnekään vaan olen mukana touhussa ja treenaan kovaa. En ole kilpaillut tänä vuonna, sillä haluan muidenkin tyttöjen pääsevän karsintojen läpi Olympiaan.

HBR: Tästä tulee neljäs Olympiasi. Moneenko Olympiaan näet itsesi vielä osallistuvan?
DM: Hmmm, tämä tulee olemaan viimeinen Olympiani. Sitten jään pois kilpailuista. Olen mennyt naimisiin hiljattain ja haluan perheen.

HBR: Minkä vuoksi aloitit treenaamisen?
DM: Ex-poikaystäväni treenasi, joten aloitin hänen kanssaan.

HBR: Mitä suhteelle tapahtui?
DM: Hänellä oli suuri unelma, pro-kortin saaminen. Sitten minä sain oman korttini ja pääsin ammattilaiseksi. Hänestä tuli todella kateellinen. Mutta asiat tapahtuvat aina syystä.

HBR: Mikä sai sinut kilpailemaan ensimmäisen kerran?
DM: Halusin saada itseni kesäkuntoon kesäksi 2001. Bev Francisin Atlantic States oli hyvä tapa pysyä keskittyneenä ja pitää tavoite mielessä.

HBR: Pitikö kilpailun olla vain satunnainen yhden päivän kokemus?
DM: Kyllä. Olin kuitenkin tosi innostunut kun onnistuin pääsemään karsinnasta Nationalseihin ja sain kuulla, että sen voittaja saa pro-kortin.

HBR: Miltä tuntui päästä ammattilaiseksi niin pian aloittamisen jälkeen?
DM: Ensin en tajunnut koko asiaa enkä tiennyt mihin olin ryhtymässä.

HBR: Ja seuraavana vuonna ei ollut kisoja?
DM: Se oli turhauttavaa.

HBR: Joten vuonna 2003, kolmas kilpailusi ikinä oli Figure International, joka oli samalla pro-debyyttisi? Entäs lavasäteilysi puuttuminen, josta puhuttiin?
DM: Monica, Jenny Lynn ja muut olivat veteraaneja. Ei sellasessa joukossa voinut edes olettaa, että minulla olisi ollut samanlainen lavasäteily. and others were veterans.

HBR: Kisassa tulit kuitenkin kolmanneksi ja jatkoit Pittsburgh Pro:hon, jossa veit kakkossijan heti Jennyn jälkeen. Tuon kisan jälkeen et ole hävinnyt kertaakaan. 8 ykkössijaa. Mitä muutit treeneissäsi tai valmistautumisessasi?
DM: Kysyin muutamalta tuomarilta ja JM:ltä (Jim Manion, NPC:n puheenjohtaja) mitä minun pitäisi muuttaa. Sitten hoksasin, että Jenny ja Monica eivät työskennelleet täysipäiväisesti kun minä taas olin. Joten Pittsburghissa päätin, että lopetan työni hammashoitajana (jota tein 8-9v). Keskityin treenaamiseen täysipäivisesti sponsorini Met-Rx:n avulla.

HBR: Miltä ensimmäisen Olympian voittaminen tuntui?
DM: Se oli uskomatonta! Olin kiitollinen jo siitäkin, että pääsin kilpailemaan Olympiassa. En ole vieläkään saanut sitä tunnetta uudestaan.

HBR: Lenda Murray sanoi, että mitä useamman kisan hän voitti, sitä enemmän ihmiset toivoivat hänen häviävän. Oletko itse huomannut samaa?f
DM: Kyllä. Kaikkia ei voi miellyttää ja kyllä minulle tulee välillä olo, että ihmiset toivovat minun häviävän.

HBR: Kerro meille, miten nykyinen avioliittosi sai alkunsa.
DM: Menin sokkotreffeille 2005 maaliskuussa ja 11 viikon päästä menimme kihloihin. 9 kuukauden päästä menimme naimisiin. Tämä on parasta mitä minulle on tapahtunut ja haluan päästä tässäkin asiassa "seuraavalle tasolle".

HBR: Olet kuitenkin menossa lavalle hakeaksesi neljännen pokaalin?
DM: Tottakai. (Tätä on vaikea suomentaa:) The new girls are gonna give me a run for my money and I'm gonna give them a run for theirs.

HBR: Miten uusi suhde vaikutti viime vuoden kisavalmisteluihisi?
DM: En kyllä suosittelisi sitä kenellekään. Samaan aikaan kun dieettasin, valmistelimme isoja häitä. Se oli vaikeaa. Muutin ja vaihdoin salia ja nuo asiat tekivät valmistautumisesta vielä haastavampaa.

HBR: JM Manion, miten hän on vaikuttanut uraasi?
DM: Hän näki minussa jotain mitä muut eivät nähneet. Hän on aina saanut minut hymyilemään ja antanut voimaa jatkaa.

HBR: Onko totta, että hankit tietokoneen vasta viime vuonna?
DM: Kyllä, ennen sitä JM printtasi minulle tarvittavat paperit ja viestit ja lähetti ne minulle postitse.

HBR: Sinua sponsoroi Muscletech. Mitä ajattelet siitä?
DM: Kyllä, sponsorisuhde on loistava. Tykkään kovasti Hydroxycutista ja kaikista muista heidän tuotteistaan. Ne toimivat juuri niin kuin luvataan.

HBR: Onko jotain muuta kisajuttua, josta haluaisit kertoa?
DM: Pidän päiväkirjaa kaikesta mitä teen ja mitä olen tehnyt. Aion julkaista kirjan kilpailemisesta ja kokemuksistani. Se tulee aikanaan myyntiin webbisivuilleni.

DSC_1998.jpg

Voi Faidra, uskomaton tietämys sulla noista jutuista :thumbs: Kiitos, että välität sen meille! Oon ihan pyörällä päästäni noista lukuisista kisoista, sarjoista, tyypeistä.... mutta tämän tredin myötä pääsen varmasti kärrylle mukaan, ainakin .. peräkärrylle:hyper:

Graphicmuscleiin oli nyt tullut kuvat myös tuosta universe bodybuildingkisasta.

Kisakuvat

ja kaikennäköisiä Backstage kuvia.

Hiukan aiemmin tapahtunutta, uusia uutisia nämä kuitenkin niille on jotka eivät Amerikan skeneä seuraa ;)

Sponsori- ja muuta sälää:
-IFBB Pro Fitness -kilpailija Kim Klein on avannut kuntosalin miehensä kanssa. Mikäli olet matkustamassa New Jersey:n, kannattaa käydä tsekkaamassa Xtreme Fitnesszone. Kim Kleinin uralla tapahtuu myös muuta: hän allekirjoitti taannoin sponsorisopimuksen Met-Rx-lisäravinnefirman kanssa. Expoissa Kim näkyy siis uuden firman väreissä.

-IFBB Pro Fitness -kilpailija Jen Hendershott allekirjoitti sponsorisopimuksen iSatori Technologies -lisäravinnefirman kanssa. PhatCampit jatkuvat edelleen ja onpa nainen ehtinyt jo julkaista PhatCamp CookBook-kirjankin.

Mammauutisia:
-Entinen IFBB Pro Fitness, nyk. Pro Figure-kilpailija Shannon Meteraudista tuli äiti kesäkuun loppupuolella. Pieni tytteli syntyi terveenä hankalan raskauden jälkeen.
863452635be6.jpg

-IFBB Pro Figure -kilpailija Jaime Franklin on ehtinyt harjoitella äidin velvollisuuksia jo parin kuukauden ajan, hän nimittäin pyöräytti maailmaan pikkuruisen Ryan Alexan maaliskuun lopulla.
momandbabyfranklin.jpg

Tässä tytöille tekemistä sunnuntaiksi:

-HAASTATTELU: Punttimimmien suosikkityttö , IFBB Pro Figure -kilpailija Erica Davidson (Erica muuten myy kisa-asujaan... täällä!)
-HAASTATTELU: IFBB Pro Fitness -voittaja Adela Garcia
-VIDEO: FitShow-ohjelman osassa 4 haastattelussa fitness-idoli Monica Brant
-VIDEO: FitShow-ohjelman osassa 17 vieraana monien pro-tyttöjen valmentaja Kim Oddo (jonka valmennuksesta moni vain haaveilee, hinnat on nimittäin PILVISSÄ!) ja Fitness Pro Laurie Vaniman ja bodykeittiössä kokkina NPC Figure -kilpailija ja Gourmet Fitness Foodsin omistaja Alexis Ellis
-VIDEO: FitShown osassa 20 Kim Oddon ja Laurie Vanimanin treenijuttu jatkuu (vasta 22 minuutin kohdalla.. kannattaa siis ladata koko ohjelma ensin koneelle, jotta sitä voi kelata eteenpäin - alku on pelkkää mainospuppua!) -> kannattaa kuitenkin nähdä vaivaa, koska tässä jaksossa jaetaan Kim Oddon pepputreenivinkkejä :) (kukapa ei haluaisi Monican pakaroita...)

Mielenkiintoisen näköinen paketti tuo numero 225, Dorothy Trojanowicz. Hän kisasi viime vuonna vielä kehopuolella näyttäen tältä... Vielä ehkä liikaa lihasta figureen, tuntuivat arvelevan genexin palstalla.

193309_jpg.jpg

-Figure Nationalsien overall-voittaja Sonia Adcock GraphicMusclen haastattelussa.
Sonia harkitsee maailmanmestaruuskisoihin lähtöä, yippee!

191.jpg

-Vähän vanhempi uutinen, mutta uutisoinnin arvoinen silti: Figure International -voittaja Mary Lado on bongattu Hollywoodin silmäätekevien ohjaajien seurasta... onkohan Mary seuraava leffavalloituksen tekevä fitnesstähti? Niin ja tiesittekö muuten, että kun Mary valmistautui tämän vuoden voittoisaan kilpailuunsa, hän teki sen hurrikaanin runtelemassa New Orleansissa. Vaikka ruokakaupat ja salit olivat tulvan takia hajalla, tyttö painoi menemään sen minkä pystyi ja teki kaikkensa kisan eteen. Määrätietoisuutta parhaillaan, eikä turhaan. :thumbs:

-IFBB Pro Fitness -kilpailija Tanji Johnson (joka muuten voitti All Star Pro Fitnessin heinäkuun alussa) on kesän aikana pistänyt alulle SAVE FITNESS -kampanjan. Tanji, kuten monet muutkin fitness-kilpailijat, on huolestunut fitnessin tulevaisuudesta. Yhä useammat tytöt valitsevat figuren, koska luulevat että fitnessissä voimistelu- tai tanssitausta on pakollinen. Näin ei ole - tärkeintä on intohimo oppia! Kampanja saa aikanaan omat sivut osoitteeseen http://www.savefitness.com. Niitä odotellessa kannattaa surffata Tanjin omille sivuille. Ennenkuin ajattelette "niin mutta enhän minä..." - niin lukekaapas Tanjin biography. :)

Save Fitness! :rock:
DSC_0542.jpg

-Kanadalainen IFBB Fitness Pro Mindi O'Brien on julkaissut dvd:n "It's All About Mindi". Lisää infoa täällä! Sivuilta löytyy myös traileri.

-Meinasi silmät pudota päästä, kun bongasin tämän webbisivun tuon Mindin dvd:n yhteydessä. Serious About Fitness on ikäänkuin Kanadan versio Hard Fitness e-magazinelle, tosin kisa-artikkeleita ei löydy yhtä laajasti. Kannattaa ehdottomasti tsekata, samoin lehden arkistot! Miten tämän on voinut missata?

-Tänä viikonloppuna National-kisat jatkuu: vuorossa The USA's Las Vegasissa. Uusia figure pro-tyttöjä tulee taas ovista ja ikkunoista. ;)

060605npcusa.jpg

Haha, Annie - olin just tulossa uutisoimaan tänne samasta asiasta! Host hotelin ilmanvaihto on hajalla, joten sielläpä irrotellaan sitten hyviä hikiä jo kehopuolen punnituksissa...

NPC USA's 2006: Simone Douglas vei figuren overallin.

201509941_2b7ad08f98.jpg

201341848_8308bed51b_o.jpg

TULOKSET:

Figure Overall: Simone Douglas*

Figure A
1) Kristen Gomes*
2) Meriza Goncalves
3) Sarah Nakajima
4) Jennifer DeJoya
5) Melissa Froio

Figure B
1) Felicia Romero*
2) Melody Clere
3) Stacy Adams
4) Karen Mullarkey
5) Gail Ehle

Figure C
1) Consi Shirlaw*
2) Lois Powell
3) Jana Stewart
4) Anna Laratta
5) Michelle Naylon

Figure D
1) Angela Turleski*
2) Tana Swink
3) Tracey Guarino
4) Inez Bess

Figure E
1) Natalie Bedford*
2) Melissa Thalheimer
3) Stacey Clary
4) Paolo Almerico
5) Nola Trimble

Figure F
1) Simone Douglas*
2) Jessica Wright
3) Nancy Georges
4) Catherine Anderson
5) Avis Ware

* eligible for IFBB pro card

Overall-vertailu: Turleski (D), Romero (B), Douglas (F), Gomes (A), Bedford (E), Shirlaw (C):
201517012_1ed024c4db_o.jpg

NPC USA's 2006: Heather Policky vei naisten kehonrakennuksen overallin.

201513771_680a60df53.jpg

TULOKSET:

Overall: Heather Policky*

Lightweights
1) Claire Rohrbacker-O'Connell
2) Melinda Williamson
3) Tracey Witherspoon
4) Melissa Alvarado
5) Rochelle Palko

Middleweights
1) Tina Chandler
2) Jennifer Sedia
3) Tatianna Tinnelle
4) Ellen Woodley
5) Tammy Burdelski

Light Heavyweights
1) Angela Salvagno
2) Christine Sabo
3) Karen Tucker
4) Debbie Bramwell
5) Karen Choate

Heavyweights
1) Heather Policky*
2) Michelle Neil
3) Sheila Bleck
4) Nekole Hamrick
5) Beverly DiRenzo

* eligible for IFBB pro card

Overall-vertailuista: Rohrbacker-O'Connell (LW), Tina Chandler (MW), Angela Salvagno (LHW), Heather Policky (HW):
201517011_6ad3c00d82_o.jpg

Tässä Sunille omistettu Melissa Dettwiller, tiiän että tykkäät kuitenkin. ;)
201244441_19e9f3cc28_o.jpg

Figure-kisaaja Jodi Miller vaihtaa kehonrakennukseen tämän kisan jälkeen!
201512371_e3895a4f6d.jpg

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom