GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Kannattaako edes?

Hei!
Olen uusi täällä ja laadin kyllä esittelyn sinne kuuluvaan, ketjuun mutta ensin kirjoitan tän, kun ootan malttamattomana kommentoitejanne.
Mä oon kotiäiti, jolla on ylipainoa ihan oikeesti BMI on 29 muistaakseni. Lapset ovat senverran pieniä ja matkaa lähimmälle kuntosalille on yhteensuuntaan 13km. joten salille pääsy on hankalaa järjestää, lapsenvahdeistakaan ei ole tarjontaa.
Mietinkin tuossa, että onko mulla mitään järkeä ruveta kotona nostelemaan puntteja ja auttaako se mitään? Mulla ei siis ole tarkoitustakaan mihinkään fitness kisoihin tähdätä likimainkaan, vaan tarkoitus olis, että kiinteysyti ja sais vähän lihaksia. Käsipainojen lisäksi ( 1kg, 2kg ja 5kg) lisäksi läytyy halpa ns. kuntokeskus, jolla saa rintalihaksia ja jalkalihaksia treenattua.
Ja ylipäätään oonko nyt eksynyt väärälle foorumille, eli onko tää vaan niille, joilla on tarkoitus saada kunnon muskelit ja kisakroppa? Vai onko täällä näitä ns. takapenkin harrastelijoita?

Hei! Kyllä tänne saa muutkin kirjoitella kun vaan fitnesskissat ja habailijat :D Eiköhän tämä ole kaikentasoisille reenaajille ja hyvinvoinnin kannattajille... Siis aivan ehdottomasti kannattaa kotona reenata! ja se on ehkä parempi aloittaakin kotona kaikessa rauhassa jos ei ole aikaisemmin reenannut... Itse aloitin kotona reenaamisella n.2,5 v sitten kun poika oli reilun vuoden ikäinen...oli just käsipainoja sinne 8-15kg asti ja jumppapalloo sun muuta, kotona pystyy tekemään koko kropan reenin täysin! itse reenailin vuoden verran kotona ja sitten rupesin käymään salilla koska kotona olleista painoista ei ollut enää vastusta. Kotona reenatessani pääsin tosi hyviin tuloksiin ja sehän motivoi etenpäin :hyper: kiinteydyin ja paino putosi ja tuli esiin ihan uusia lihaksia joista en tiennytkään :rolleyes: Siitä lähti innostus hankkimaan lisää lihasmassaa ja habaa :) Nyt paino on noussut siitä alun putoamisesta (lihas painaa enemmän kuin läski) mutta olen kiinteämpi,lihaksikkaampi ja energinen ja voin paljon paremmin :dance2: pitää vaan muistaa että ruokavalio on kaiken perusta, että tulosta syntyy! Itse pidin/pidän herkuttelupäivän kerran viikossa... Tässä nyt jotain tietoa, ainakin aluksi, omasta kokemuksestani :) Aloita ehdottomasti reenaus kotona ja lapset mukaan, meillä ainakin poika kovasti jumppaa ja touhuaa mukana salilla :D

Joo KYLLÄ KANNATTAA. ei kotireenillä salireeniä korvata, varsinkaan jos varustelutaso tuota luokkaa, mutta kyllä liikunta kannattaa aina.

itellä salille 11 km, hyvin pääsee fillarillakin kulkemaan ;) Mulla tosin ei noita ipanoita ole, joille hoitoa järjestää, mutta ei tuo matka mikään este sinällään ole.

Ja jossain tuolla yleisellä puolella on ollut juttua omalla painolla tehtävistä liikkeistä. Esimerkkeinä kohtuullisen raskaista liikkeistä yhden jalan kyykky, etunojapunnerrukset, leuanveto ja jalkojennostot roikkuen. Jos minut eristettäis jonnekin ilman punttisalia, ostoslistalla olisi heti jumppapallo ja leuanvetotanko.

Kiitos teille kannustuksesta =)
Joo, ei mullakaan niinkään tuo matka ole este, mutta kun lapset on 1v. ja 3 v, niin eipä paljoo kiinnosta niiden kanssa lähteä salille juoksemaan, kun sitä voin tehdä ihan kotonakin =D

Joo KYLLÄ KANNATTAA. ei kotireenillä salireeniä korvata, varsinkaan jos varustelutaso tuota luokkaa, mutta kyllä liikunta kannattaa aina.

Pienten lasten kanssa on tärkeintä saada tehtyä jotain. Joillekin sopii hyvin kotona treenaaminen, joku toinen pimahtaisi systeemillä sarja penkkiä - kuori peruna - sarja penkkiä - irrota lapsi sohvan ja seinän välistä - kaksi sarjaa penkkiä - kuori loput perunat, se on vaan ne ekat 3 vuotta. Lapset oppii äkkiä, ettei kesken sarjan saa kysyä mitään. Meillä pääosa treeneistä on tehty lasten syntymän jälkeen kotona. Jos huomaat, että treeni kotona sujuu ja säännöllistyy niin myöhemmin voi hankkia lisää varusteita taikka lasten kasvaessa hyvällä omallatunnolla käydä välillä "oikealla salilla". (Minusta omilla päivisin hoidossa olevilla ipanilla on iltaisin oikeus kahteen kotona olevaan vanhempaan ja olen ihan tyytyväinen kotireeneihin, jalkaprässiä kaipaan, en sosiaalista puolta ja sitä että treenaamaan pitää asiakseen lähteä).

Ketjun aloittajalle: Painoa ei kamalasti kannata pohtia, oma BMI on 25 (ikä 36, lapset 4 ja 6) ja miehen 28,5, kumpikaan ei ole mitenkään pullea... tai ainakaan en myönnä :D

Totta kai kannattaa treenata kotona! Tavallinen kuntopiiri onnistuu erinomaisesti, ja vaikkei se tosiaan salitreeniä korvaa niin saa siitä vähän ryhtiä. Itse teen toisinaan kotonakin treeniä. Mulla on parit käsipainot, leuanvetotanko ja kahvakuula. (Vielä kun saisi 10-20 kilon tangon jostain!)

Suosittelen lämpimästi kahvakuulan hankkimista, jos tuntuu että intoa riittää tuohon kotona treenaamiseen.

Omasta kokemuksesta suosittelen satsaamaan irtolevyllisiin käsipainoihin, toi 5 kg jää pieneksi äkkiä. Meillä on käsipainot mihin saa kiinni jotain 25 kg ja uskon sen riittävän itselleni kotitreeneihin aika pitkälle. Olen siis myös ihan nyypiö...

Viisaammat ovat tosin kertoneet, että treenin voi rakentaa vaikka kokonaan ilman puntteja, esim: http://stumptuous.com/cms/displayarticle.php?aid=63

Minäkin annan oman panokseni tsemppaamiseen. Itsellä saliharrastus alkoi eräällä kesälomalla kun halusin kokeilla miten vatsalihasten kuntoon voi vaikuttaa parissa kk. Kotona vemmoin joitain liikkeitä, sitten kutsui lenkkipolut, (vaikka inhoan juoksemista vieläkin) ja nyt pyrin käymään pari kertaa viikossa salilla jonne matkaa 25km yhteen suuntaan. Totta ainakin omalla kohdallani että kun liikuntaan pääsee sisälle, niin voi jäädä koukkuun. ;) Pidän sulle peukkuja täällä!:thumbs:

Kiitos tsemeistä.
Muistin muuten, että hitsit sentään, mullahan on jonkun sortin painotanko ja painoja siihen, en vaan tiedä miten painavia, kun ne on ulkovarastossa ( sain ne serkulta, enkä ole vielä muistanut katella niitä, mut huomenna katon)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Tervetuloa foorumille kotiäiti :)

Tottakai tänne kannattaa ja saa kirjoitella kaikenlaiset ja kaikentasoiset liikkujat :). Jos ja kun haluat pudottaa painoa, niin ruokavalio on ihan ykkös juttu. Siitä se homma lähtee ja se on koko projektin perusta. Liikunta tukee laihdutustavoitetta ja tietysti vahvistaa ja muokkaa lihaksia. Kotona jumppaaminen on todella hyvä alku, kunhan vaan motivoit itseäsi tekemään harjoituksia säännöllisesti. Säännöllisyys on avainasemassa kehityksen kannalta. Girya-kuula on kyllä todella hyvä kapistus, sillä voi treenata koko kropan ja erilaisilla yhdistelmäliikkeillä saa kyllä tosi hyvä hien päälle ja tämäkin muori huohottaa kuin höyryjuna. Hyvä aerobinen harjoitus on se kun isket ipanat rattaisiin ja menet vauhdikkaalle vaunulenkille, energiaa kuluu ja rasva tirisee. Äiti saa kunnolla hien pintaan ja muksut tykkää kyydistä. Tsemppiä sinulle kovasti äityli. Hienoa, että pidät huolta itsestäsi :thumbs:.

Offtopiciksi menee, mutta itse olen sitä mieltä, että avainsana laihdutuksessa on juurikin liikunta, ja tarkennettakoon vielä että aerobinen sellainen. Ruokavalio toki kannattaa pitää kohtalaisen puhtaana, mutta liikunta on se joka pitää aineenvaihdunnan toiminnassa ja takaa tuloksia.

Offtopiciksi menee, mutta itse olen sitä mieltä, että avainsana laihdutuksessa on juurikin liikunta, ja tarkennettakoon vielä että aerobinen sellainen. Ruokavalio toki kannattaa pitää kohtalaisen puhtaana, mutta liikunta on se joka pitää aineenvaihdunnan toiminnassa ja takaa tuloksia.

Väittelyksi menee, mutta kyllä se vaan ruokavaliosta kaikki lähtee. Molempi parempi tietysti, liikunnan merkitystä yhtään väheksymättä. Esimerkkinä vaan, jotkut ryhmäliikkaohjaajat jotka vetävät aivan järjettömiä määriä aerobista ja silti ovat aika muhevassa kunnossa. Siinä ei liikunta auta, jos ruokavalio on retuperällä. Kunnollisen ruokavalion avulla aineenvaihdunta pysyy hyvänä ja liikunta tukee sitä erinomaisesti. Kyllä jämpti on näin :).

Gymstick on myös ihan kätevä kotioloihin. Sitäpaitsi se on erittäin helppo käyttöinen ja tehokas! Sillä voi jumppailla koko kropan lihaksiston, eikä se vie tilaa.. Kannattaa kokeilla!

Täytyy myös kommentoida/ ihmetellä kuinka paljon on näitä pullukoita jumppaohjaajia joilla on rautainen kunto, mutta ulkomuoto aivan jotain muuta :wtf: Että kyllä kannattaa kattoa mitä suuhunsa laittaa, vaikka liikkuisikin paljon!

Väittelyksi menee, mutta kyllä se vaan ruokavaliosta kaikki lähtee. Molempi parempi tietysti, liikunnan merkitystä yhtään väheksymättä. Esimerkkinä vaan, jotkut ryhmäliikkaohjaajat jotka vetävät aivan järjettömiä määriä aerobista ja silti ovat aika muhevassa kunnossa. Siinä ei liikunta auta, jos ruokavalio on retuperällä. Kunnollisen ruokavalion avulla aineenvaihdunta pysyy hyvänä ja liikunta tukee sitä erinomaisesti. Kyllä jämpti on näin :).

Komppaan Susanahia lähinnä omiin kokemuksiini nojautuen. Ruokavalio on laihduttamisessa se ykkönen, jota toki liikunta tukee. Olen ollut lähes totaalilevossa n 1,5 v sairastamisen, ylikunnon ja ties minkä takia. Syömistäni en ole muuttanut, ehkä jopa syönyt hieman enemmänkin, enkä ole lihonut lainkaan vaikken ole juuri evääni liikauttanut. Tosin sekin varmaan vaikuttaa, että lihasta on runsaasti, ja ne "vanhat massat" kuluttaa paljon energiaa. Off-topic, mutta olen erittäin hämmästynyt myös siitä miten HIDASTA ja vähäistä lihaskato on tänä aikana ollut.

Minullakin on näitä tuttavia, jotka urheilevat todella paljon, myös aerobista, mutta kun illat menevät sipsipussin ja siidereiden kanssa, niin lihominenhan siitä seuraa...

Pakko on meikäläisenkin laittaa lusikkansa soppaan. Omien kokemusten perusteella on kompattava tuota ruokavalio on kaiken a ja o -mielipidettä. Mulle väännettiin rautalangasta, että yhtä suuri vaikutus on sillä mitä syöt kuin sillä mihin aikaan syöt ja liikunta tulee vasta kaukana perässä ja nyt kun olen tuota ohjetta laittanut käytäntöön pakko on myöntää, että toimii. Eli jotain suuhun 2-3 tunnin välein niin kone pysyy käynnissä ja kuluttaa energiaa vaikka möyhennettävänä olis vain tomaatti. Ja kyllä, painoa on lähtenyt vaikka möyhennettävänä onkin useimmiten tomaatin sijaan pulla :D ja jonakin viikkona ei ole liikuntaa lainkaan. Tietty putoamisvauhti on suurempi, jos pidät ruokavalion mahd. puhtaana eli pullan sijaan hedelmä/vihannes, kohtuulliset annokset lämmintä ruokaa ja muuta ravintoa aterialla sekä liikut jonkin verran.

On ollut vähän hiljaista meitsin painojen kanssa, syynä on ihan oikeesti univelka, jota on paljon, kun nuorin tekee hirveellä tuskalla hampaita.
Vaan löysin sellaisen kirjan, kuin voimaharjoittelua naisille ja se tuntuu olevan hyvä kirja :hyvä: se on nimenomaan kotikuntoiluun, käsipainoilla, jumppapallolla ja kuminauhalla.
Kun univelka edes vähän hellittää käyn kunnolla painojen kimppuun ko. kirjan avulla, siihen asti tyydyn ihan ripeisiin lenkkeihin koiran ja rattaiden kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom