Kamppailulajien kalorikulutus?

Tässä tuli mieleen että yleisesti erilaisia kamppailulajeja pidetään erittäin hyvänä liikuntamuotona/läskinpolttajan/kalorienkuluttajana, niin mietin että onko joku tällä foorumilla ollut sykemittarin kanssa jossain lajitreeneissä ja katsonut miten paljon kulutti keskimäärin yksien treenien aikana? Varmasti tämä on täysin yksilöllistä ja lajikohtaista mutta olisi mukava kuulla joitain lukuja, osaisi meinaan itse bulkille siirtyessä hieman paremmin arvioida tuota kulutusta. Jatkokysymyksenä vielä, miten hankala yleisesti ottaen on lajitreeneissä käyminen ja lihasmassan kasvattaminen samaan aikaan?

Oon joskus miettinyt että menisin treeneihin sykemittarin kanssa mutta en ole vielä saanut aikaan.
http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/energycosts.pl?session_id=56fe95bd740d4644e925ebe29d1c0d2d
Tuosta laskurista löytyy joitain kamppailulajeja.
Esim. rauhallinen judo/karate/jujutsu kuluttaisi 70kg henkilöllä tunnissa 735kcal. Rauhallinen nyrkkeily kuluttaisi 441kcal. Perstuntumalla sanoisin että toi judo/karate/jujutsu on ainakin hiukkasen yläkanttiin, tai sit miulla on vaan hiukka erikäsitys "rauhallisesta".

Painosta ja intensiteetistä riippuu paljon, mutta veikkaisin 500-1000 kcal. Esim. 90 kg äijä sparrissa kuluttaa melkoisen paljon....

Itse olen testannut thainyrkkeilytreeneissä usemapaankin otteeseen sykemittaria.
Kovassa välinejumpassa saa kyllä tuon 1000kcl rikki.

Kulutukseen vaikuttaa melkoisen paljon treenaamisen intensiivisyys.
"Normaalissa" 1½ treenissä on itselläni kulutukset olleet luokkaa 400-700kcl.
Niin ja painoa on leppoisat 85kg.

Kyllä se yli 1000kcl ja en pidä liioiteltuna jos sanon että parhaimmillaan on voinut lähenellä 1500kcl rankimmissa treeneissä.
Tosin olen 96kg ja puhun vapaaottelutreeneistä.
On minulla kuitenkin pikkasen mahassa ylimääräistä :wall:

Tänään kokelin ihan perus krav-magareeneissä sykemittarilla ja kulutus oli n.800kc. Ei ollut mitkään tappotreenit muttei mitkään löysäilytkään, eli tuo voisi olla sellasen "perustreenin" kulutus. Itsellä pituutta löytyy masiiviset 177cm ja painoa 80kg ja treenien kesto oli se 1½h, eli tuosta pystyy jotenkuten tuon kulutuksen itselleen laskemaan jos haluaa.

Back
Ylös Bottom