Kamppailu-urheilijan lisäravinteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Leakim
  • Aloitettu Aloitettu
.........tänne vertailua ja keh,keskustelua kilpakamppailu-urheilijan lisäravinteista ja käytöstä..........

VIIKOSSA=
2-3 aamulenkkiä
5-6 pysty-lajiharjoitusta
+punttipäivä

(vältän hera proteiinin ja malton, nimimerkillä o-veriryhmä ruokavalio,joka kieltää maissitärkkelyksen,vehnän ja maidon)

tällaset löytyy kaapista=

wrange rice protein
dekstroosi
Primaforce creatine ethyl ester

NOW Foods Amino 1500.......................(20 amino acids)
Friggs omega 3/+vit+kiv,ain+antioks ...EPA90mg+DHA60mg/tab
pirkka C-vitamiinipore............................1000mg/tab
Kalsiumtabs/+magn+d-vit.....................250mg/tab
tribulus terrestris..................................750mg
Reflex Nutrition Glucosamine Sulphate..1000mg/Tab

painoa reilut 100kg

koitan saada korkeaproteiinisen ruokavalion vain aamulla banaani/ruisleipää ja reenien jälkeen riisiä/bataattia lihan kanssa.......luolamiehen ruokavalio ei ihan äärimmäisyydessään sovi ...ei jaksa painaa

lisäksi B17 vitamiiniä huom KOHTUUDELLA siemenistä esim aprikoosi,omena,persikka,appelsiini

AAMU =
30g Rice Protein
1tab omega 3
1tab Kalsium
1tab c-vit,pore

REENEJÄ ENNEN 30min =
2g Creatine ethyl ester
1tab kalsium
1tab amino 1500

PALKKARI (reenien aikana aloitettuna)=
60g Rice protein
40g dekstroosi
2g Creatine ethyl ester
2tabs amino 1500
1tab omega 3

ILTA =
30g Rice Protein
1tab Kalsium

välipäivinä 1tab amino 1500, proteiinia tarvittaessa,normi kalsiumit,omegat ja c-vit.
puntin jälkeisenä välipäivänä normaali reenipäivän annostus ilman palkkaria.
tribulus lojuu kaapissa..........ehkä otan ehkä en
harkinnassa joku boosteri ennen reenejä.(san v12 ,no shotgun)

KILPAKAUDELLA KUURINA =
3/per päivä
Glucosamine Sulphate 1000mg/tab

off-season laihdutukseen harvoin vanhaa kunnon sida,kofeiini,aspiriini 1:10:5 suhteessa.........en suosittele kaikille :)

..........aminohapot,kreatiini CEE koitan tilata briteistä kun saa halvemmalla................

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Uteliaisuuttani kyselen miksi korkeaproteiinininen ruokavalio? Minä en ainakaan jaksa anaerobisia lajeja treenata jos en saa ainakin 50% hiilihydraatteja, ja rasvan palaminenkin vähenee itsellä.

periaatteessa koitan seurata (3,5kk) o veriryhmä dieettiä joissain määrin eli ei vehnää,maitoa,perunaa.......sian lihaa nyt menee ja vehnää ja maitoa eri valmisteissa joskus löytyy

Characteristics of Type O - Best on High Protein Diet

1. Thrive on intense physical exercise and animal proteins
2. Do not do well with dairy and grain products
3. Hardy digestive tract
4. The leading factor in weight gain for Type Os is the gluten found in wheat germ and whole wheat products.
5. Type O have a tendency to have low levels of thyroid hormone and unstable thyroid functions, which cause metabolic problems and weight gain.
6. Type O have high stomach-acid content, can digest meat easily.

itselleni ei ole koskaan sopinut vehnä joku saa turpoamaan ja maitoa ovat lääkärit kehottaneet lopettamaan vatsavaivojen takia. närästys on myös loppunut tuon dieetin mukana ja alkaa siinä vatsassakin näkyä jotain lihasmuotoa ensimmäistä kertaa ....eli kai siinä jokin pitää paikkansa vaikken ihan kokonaan tuota veriryhmä dieettiä allekirjoita.

jerome le banner vannoo tuohon blood type dieettiin hänellä a ryhmä

itse en paleo diettiin pysty enkä halua ,mutta itselläni hiilarien otto isoissa määrin vain aamulla ja reenien jälkeen on toiminut hyvin ja hyvin on jaksanut kai tuossakin on se että niitä hiilareita voisi ottaa mutta hyvässä muodossa esim minulla malto turvottaa vatsan..............ja ei näissä suunnitelmissa aina pysy :)

ja niin plus juhla vkl:sin niitä hiilareita kyllä välillä tulee otettua enemmänkin kerralla siellä baarissa

Pakko heti korjata alkuun tää uskomus veriryhmä dieetistä! Eli siis veri ryhmällä EI ole mitään väliä ruokavalioon. Tää juttuhan oli joku pari vuotta vanha jollon joku väitti, että tietty veriryhmä soveltuu syömään tiettyjä ruoka aineita ja myi tällä uskomuksella kirjaansa miljoonia. Mutta täähän on jo moneen kertaan todetu täysin roskaks (mm. tiede ja tieteen kuvalehdessä oli juttua, ja jos oikein muistan niin tää oli valittu "vuode suurimmaks vedätykseks" jonain vuonna.) Eli siis veriryhmällä ei todellakaan ole mitään väliä mitä syö!

Ja siis jatketaan nyt vielä kun itsekin kamppailulajeja harrastan... Viikkojen treenimäärä riippuu ihan viikon kovuudesta, mutta treeniin kuuluu mm. Lenkkiä (+intervallit), punttia, loikkia, kuntopalloa, itse lajia ja kauden alussa myös keppijumppaa!

Ja si palkkarina käytän yleensä ihan jotain perus, reco 2:sta ollu usein ja tällä hetkel taitaa olla reco poweria, joihin kumpaankin lisään si kreatiinii ja glutamiinii. Sit on urheilujuomana Gutzyä jos treenit venyy kahden tunnin mittasiks tai jos on kahet treenit päivässä. Si aamusin pistän puuroon hera 80 ja vedän drinksuna jos tuntuu olevan tarvetta, et on ollu raskas päivä.

Näillä eväillä on pärjänny mainiosti tähän asti ja kehitystä on kyl tullu! :)

..Nii ja mankku ja kalaöljy kuuluu kans ruokavalioon!

itse tuota olen onnistuneesti kuitenkin syönyt suurpiirteisesti ja tuntenut oloa paremmaksi, tiedä sitten onko lumetta taikka vaan yleistä ravintoaine tietoisuuden tuomaa elinparannusta

vehnän tai perunan poisjättäminen ei varmaan kenellekkään tee pahaa......

sen verran tuosta vielä että tossa veriryhmä syömisessä on kyllä osia mitkä perustuvat tieteeseen, se että kokonaisuudessaan se olisi 100% faktaa on eri asia

ja on se saanut myös positiivista kommenttia se että joku tieteen kuvalehti sanoo jotain on kyllä kanssa kriittisesti otettava asia itsessään.Senhän takia täälläkin lisäravinteista puhutaan kun koko homma on sellaista millä voin saada sen ylimääräisen askeleen.

pointtini oli lähinnä tässä se mitä itse olen duunaillut ja tyytyväinen siihen ,noita kirjojahan ei tarvitse ostaa jos asiasta on kiinnostunut kun netistä löytää lähes koko oheismateriaalin hetkessä......

Joo, mutta se pointti on ettei veriryhmällä ja ravinnolla ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Toisaalta jos jokaisen veriryhmän kohdalla sanotaan niin ympäripyöreitä että vähennä vehnäjauhoja ja sokeria niin laihdut. No joo tottakai silloin laihtuu, mutta esimerkiksi että tietylle veriryhmälle sopii paremmin kalkkuna kuin kala niin on täyttä hevonp:tä.

Itse kuitenkin näkisin kokonaisuutena niin, että syö vaan järkevästi ja monipuolisesti. Kalaa vähintää kerran viikossa, paljon kasviksia, suosii enemmän vaaleaa lihaa jne. ja jos haluaa tiputtaa painoa niin vähentää nimenomaa hiilihydraattien osuutta (vehnäjauhto, sokeri) Ja tällaiset ihme dieetit ovat harvoin mistään kotoisin (jos nyt siis oli tavoitteena edes painon pudotus..?)

Riittävästi proteiinia pitkin päivää, hiilarit hyvistä lähteistä (kasvikset, täysjyväriisi ja -pasta, jne), rasvat pehmeistä lähteistä (rypsäri, kalaöljy jne). Treenin jälkeen joku 1:1 hera-malto-palautusjuoma. Ite käytän myös 5g kreaa palautusjuomassa kun sitä sattuu tonkka olemaan.

Mä uskon, että tollasilla perusasioilla pääsee jo pitkälle.
Kamppailu-urheilussa ravinto on kuitenkin suhteellisen toissijainen seikka ja treeni ratkasee imo enemmän, joten hifistelyyn ei ole tarvetta kun perusasiat on kunnossa. Muistaa siis noi aiemmin mainitut perusasiat ja muistaa syödä monipuolisesti ja riittävästi, niin pärjää hyvin.

en nyt allekirjoita tuota ettei kyseisellä ruokavaliolla voisi olla jotain merkitystä mutta aivan sama.....

tänne vaan lisää kamppailu-urheilijoiden selostuksia

onko porukka kokeillut kovissa lajireeneissä beta-alaniinia ?

.........hifiä................:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom