SUPERCARB 1kg -40%

Kameravarusteet/tarvikkeet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oj-
  • Aloitettu Aloitettu

Oj-

Tänne keskustelua kaikista varusteista/tarvikkeista mitä nyt kameraan voi ylipäätään liittää. Myös DIY ;)

Onko jengillä kokemuksia tarvikeakuista? Olen lueskellut, että jotkut kamerat eivät välttämättä toimi kaikilla tarvikeakuilla, vaan voivat ilmoittaa, että akku on vääränlainen. Itselläni nyt olisi tarvetta parille akulle lisää, kun kylmässä kuvatessa akku hupenee hyvää vauhtia ja hämärässä joutuu välillä käyttämään pitkiäkin valotusaikoja. Suomalaisen Insmatin akkuja olen katsellut, noitakun saa melkein 5kpl yhden orggiksen hinnalla. :rolleyes: Eli nyt laadun pitäisi kuitenkin olla jotain ihan muuta kuin kiinanpasketta.

Hankin vähän aikaa sitten ensimmäisen salaman Cactus AF50 ja radiotriggerit Cactus V5 ja tyytyväinen olen ollut, vaikka ovatkin samaa kategoriaa kuin Yongnuo yms. Ainoat ihmettelyn aiheet ovat olleet, kun salama välillä menee pois päältä ja pitää painaa test flashia että herää. Nuo triggerit toimivat myös kaukolaukaisimena, kun sen yhdistää piuhalla kameraan, mutta jos triggerin asettaa kameran salamakenkään ja salaman tämän päälle niin salama laukeaa liian aikaisin. Erikoista. En tiedä onko tuota tarkoituskaan käyttää noin, kun ei aikaisempaa kokemusta ole. Manuaalia ei tietenkään ole avattu :D
Toimii kuitenkin niin kuin pitääkin, jos tuon triggerin ottaa välistä pois ja salama tulee suoraan kameran salamakenkään kiinni. Kiinnikkeistä myös pientä miinusta, eivät tunnu niin tukevilta kuin olisin odottanut. Painoa tuolla salamalla kuitenkin on jonkin verran.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Hiljaista on ollut tässä ketjussa, mutta päivitetääs nyt. :)

Melkein kuukauden verran ovat nuo hankkimani Insmatin akut olleet käytössä, eikä minkäänlaista ongelmaa ole ollut. Akku kestää jotakuinkin saman verran laukaisuja kuin originaaliakkukin ts. mitään ylläreitä akunkeston suhteen ei toistaiseksi ole tullut. Aika sitten näyttää "kuoleentuvatko" nämä nopeammin kuin alkup. akku.

Salamassa olen koetestannut perus paristot, sekä eneloopin Ni-MH-akut. Ni-MH-akut pystyvät nopeampiin latausaikoihin, mutta mututuntumalla sanoisin, että laukaisujen kokonäismäärässä paristot vievät. En ole tosin tutkinut löytyiskö noita eneloopeja suuremmalla varauskapasiteetilla.

Onko porukalla kokemuksia/sanottavaa GorillaPodeista? Näyttäisi ihan mielenkiintoiselta kapistukselta, etenkin reissuja silmälläpitäen missä ei täysikokoista podia jaksa kannella. Noh, onhan tuossakin (haitta)puolensa: podin kiinnittäminen oikeaan paikkaan(mikäli edes mahdollista) vs. ei podia ollenkaan.

DIY ringflash by meitsi :) toiv joku saa intoa kehitellä samaa :)

Klikklikklik!!!

Parhaimman näköinen diy-ringflash minkä olen nähnyt, toki oli pajakin sellainen ettei ihan joka pojalta löydy :)

Elinkan quadraan sai ihan oikean rengassalaman 300 egellä joten ei itsellä ole kyllä mitään tarvetta väsäillä moista. Fillinähän toi on tosiaan aika loistava, aika harvoin vain tulee käytettyä kun ei oikein sovi mun kuvaustyyliin. Pitäis ehkä vähän hidastaa vauhdia kuvauksissa :)

DIY ringflash by meitsi :) toiv joku saa intoa kehitellä samaa :)

Klikklikklik!!!

On kyllä komea! Paljonko tuli painoa kokonaisuudessaan? Ite oon miettinyt macrokuvaukseen sopivaa systeemiä, mutta tullaista ei ihan opiskelijakämpässä rakennella. :) Pitää siis tyytyä johonkin pahviseen folioviritykseen :D

On kyllä komea! Paljonko tuli painoa kokonaisuudessaan? Ite oon miettinyt macrokuvaukseen sopivaa systeemiä, mutta tullaista ei ihan opiskelijakämpässä rakennella. :) Pitää siis tyytyä johonkin pahviseen folioviritykseen :D

Joo meikäkin opiskelijana oon, mutta onneks broidi tosiaan töissä yläasteen teknisentyön maikkana, niin sinne pääs duunaa. Kysele jos sulla on frendejä amiksessa tms, voi onnistua työstäminen sielläpäin.

Just kokeilin, 5d mkII akkukahvalla, nissin di622mkII ja rinkku oli yhteensä 4kg, eli toi lisäkahva on tarpeen. Pitää tohon taitoskohtaan porata vielä reikä että saa kolmijalkaan kiinni. Tuleepahan pumppia hauikseen kun tota kantelee.
Tykkään ite rakennella paljon, joten projekti oli mieluisa toteuttaa, jos broidi olis lähempänä, voisin noita ruveta väsäämään isommin jengille, mutta nyt välimatkaa on se 300km...

Mä tein eka kokeilun ihan muovista, mikrokupuu, epoksiliimaa, kontaktiliimaa, folioo jne.. Ruma ku mikä ja maali hilseilee pois koska dorkana en miettiny sen pysyvyyttä rasvasen muovin päällä. Jos lähellä Joensuuta joku asuu, niin tuon saa multa hakea pois. Vaikka 10e vaivanpalkkaa tosta niin oon onnellinen. Hakkaa pahvisen ja toimii.
430355_323599137686740_100001099690607_915701_1939988534_n.jpg

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Back
Ylös Bottom