Kalorisyklittely?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko kukaan mimmi testannut kalorisyklittelyä iänikuisen pitkän dieetin korvaajana? Siis tällaista esim. neljä viikkoa pluskaloreilla, kaksi miinuksilla-systeemiä, jolloin lihaskasvua pitäisi onnistua kehittelemään ilman että kertyy hirveästi fläsää. Yleisellä puolella on joskus ollut asiasta puhetta, mutta toimiiko tuo naisillakin ok:sti? Millaisilla kalorieroilla tuota kannattaisi tehdä, jos yrittää kuitenkin maltillisesti mennä... kulutus lienee jotain 2300-2400 liikunnat mukaan lukien. Ja vielä tähän liittyen lisäkysymys eli jos tällaista lähtee tekemään, niin varmaan voisi ympätä kevyen viikon johonkin väliin - oisko se kätevintä olla ekalla plussaviikolla vai mites. Kiitoksia kaikesta avusta :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
lumitähti sanoi:
Onko kukaan mimmi testannut kalorisyklittelyä iänikuisen pitkän dieetin korvaajana?

Saanen udella tarkoitatko tällä sitä, että olet kituuttanut pitkään hyvin alhaisilla/miinuskaloreilla -> ja aineenvaihdunta käy nyt hyvin, hyvin hiljaisella?

Ehei, vaan sitä että tällä tapaa voisi välttää ne pitkät kesäkuntoonpääsydieetit ja silti saada lihasta aikaiseksi ilman merkittävää määrää läskiä :D Itse en ole harrastanut pitkiä dieettejä - pisin tämä tämänkeväinen ehkä kuuden viikon juttu joka on nyt loppusuoralla, ja aion välttää pitempiä jaksoja vastedeskin, syöminen on niin kivaa ;) Tarkoitus siis olisi tehdä tällaisesta jaksottaisesta syömisestä pidempiaikainen juttu, jos se toimii. (onkohan vielä yhtä epäselvää? hankala kirjoittaa mitään fiksua näin väsyneenä)

Lumitähti, miten se nykyinen dieetti on edennyt? :)

Muistaakseni SannaK joskus kirjoitteli jotain syklittelystä. Etsi hänen postejaan ja kurkkaa sieltä. Uskoisin että tuo toimii ihan yhtä lailla naisilla kuin miehilläkin. Mielenkiintoista olis testata, ehkäpä sä voit meille sitten kertoa miten homma etenee jos päädyt tuota koittamaan?

edit: Oletan, että olet se sama Lumitähti jota olen aiemmin autellut... siksi kysyin tuosta dieetistä.

No, ihan ok mennyt tähän asti. Oma pää vaan välillä reistaa :rolleyes: oon osapuilleen siinä, mihin ajattelin olla tyytyväinen. Vaikka tuntuu että nälkä kasvaa syödessä, eli vielä vähän voisi saada pois... oma anatomia vaan tulee tässäkin vastaan eli että kun se lantio on suht leveä verrattuna vaikka vyötäröön niin se on, ja fitnesskissan näköistä minusta ei siitä rasvaa poistamalla saa... pitäis varmaan kasvattaa siihen niitä kylkilihaksia :hyper: Toisaalta olisi kiva saada salilla välillä kunnolla edistystä aikaan, vähän junnannut esim penkki tässä kun kalorit on olleet miinuksella.

Muuten, se korkeat treenipäivänä- ja matalat lepopäivinä-systeemi toimi muuten hyvin mutta veti pakin ihan sekaisin, piti vähän sitten muuntaa ruokailuja että pääsin vessasta välillä poiskin :jahas: Kiitos avusta kuitenkin, hyvää vaihtelua tasaisten samansuuruisten päivien sijaan :)

lumitähti sanoi:
Muuten, se korkeat treenipäivänä- ja matalat lepopäivinä-systeemi toimi muuten hyvin mutta veti pakin ihan sekaisin, piti vähän sitten muuntaa ruokailuja että pääsin vessasta välillä poiskin :jahas: Kiitos avusta kuitenkin, hyvää vaihtelua tasaisten samansuuruisten päivien sijaan :)

Saanko kysellä ja udella että mitkä korkeat treenipäivinä ja matalat lepopäivinä? Kaloritko? Protskut?
Minulla vähän hakusessa treeni- ja lepopäivien kalorimäärät ja muutenkin vähän vaihtelun etsintää ruokavalioon. :)
Sinänsä tämä syklitys keskustelu mielenkiintoinen, että miten voisi muunnella ja vaihdella rutiineja.

Höh, postasin muka jo kerran mutta koko palsta jumittui. :jahas:

Siis: tosi kiva kuulla, että neuvoista oli jotain apua. Ratkesiko se sun massuongelma, josta valittelit silloin aiemmin?

HeatN: Ehdotin Lumitähdelle, että hän hyppyyttäisi dieetillä kaloreita suht isoilla eroilla verrattuna edellisiin päiviin. En ole itse tuollaista kokeillut, mutta satuinpa vaan kuulemaan että se joillakin voi toimia tosi hyvin. Jos kalorikeskiarvo olisi vaikkapa 1800, viikko voisi olla vaikka tällainen:
ma: 1800kcal
ti: 2100kcal
ke: 1500kcal
to: 2100kcal
pe: 1500kcal
la: 2100kcal
su: 1500kcal

Tuolloin kaikista kovimmat treenit voisi ajoittaa korkeille päiville ja lepopäivät kaikista matalimmille päiville. Yhtenä päivänä viikosta, vaikka lauantaina voisi syödä hiukan vapaamminkin (ruoka-aineiden suhteen), kun kalorit on suht korkealla. Kuten sanoin, en tiedä toimisiko tämä kaikilla, mutta kun kerta joillakin toimii niin miksei sitä voisi kokeilla. :) Lähinnä ajatus kai on shokeerata kroppaa jatkuvasti... näin mä sen käsittäisin.

Kiitos Faidra.
Minulla liikunahommat rytmittyvät juoksun ja hiihdon mukaan. Eli punttia tulee (riippuen noista aerobisista) 2-3 kertaa viikossa. Vaikka juoksenkin ja tähtään siinä pikkuhiljaa jopa tuloksiin (puolimaraton, maraton) haluan silti tehdä suhkot raskasta punttia en mitään kuntopiiriä, vaikka sitä juoksijoille usein suositellaankin.

Nyt on hiukan hakusessa puntin yhdistäminen juoksuun ja toisaalta sitä kautta ravinnon saaminen hyvälle (tarpeeksi!) tasolle. Syön nykyisin vaihtelevasti 1600-2400 välillä ja haluaisin toisaalta tasapainottaa tätä suhdetta, mutta tuon antamasi vaihteluvälin mukaan kaloreiden ero näyttää suurelta. Ehkä voisin kokeilla pienempää vaihtelua suurehkon aerobisen liikunnan vuoksi (esim. 1700 ja 2100 välillä vuorottelua). Miltä tuo sinusta kuulostaisi? Ihan 1500 tasolle en uskaltaisi tipauttaa.

Löysin muuten sen keskustelun jossa puhuttiin tästä syklittelystä... loistava muisti Faidralla, kun pätkä on vuodelta 2004 :rock:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=22494

Vähän erilaista tuossa on tuo touhu kuin itse ajattelin, tarkoitin lähinnä viikkoja päivien sijaan, mutta tuokin kuulostaa mielenkiintoiselta. Täytyy ruveta hiomaan ajatusta ja pohtia tekisikö sittenkin päiväsyklin... vaihtoehtoja on niin monia :)

Olen itse lukenut sellaisesta syklittelystä, että esim 8pvää syödään reilusti hiilareita n.5-7g per paino kilo ja 4pvä mennään matalammilla n.3g per paino kilo tai sinne päin...Tämän pitäis toimia kun halutaan kasvattaa lihasta ja välttää ylimääräistä :) Itse en ole kokeillut.

Mielestäni paras tapa pysyä "kunnossa", mutta kehittyä on syödä riittävästi mutta siististi. Kaloreita lisäten viikottain kunnes raja tulee vastaan, siis kunnes löysää alkaa liikaa kertyä :) Aerobinen harjoittelu kannattaa pitää myös mukana...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
HeatN: Kannattaa minusta tuota ehdottamaasi systeemiä koittaa, eihän siinä mitään voi menettääkään. Anna kropalle semmoiset 3-4 viikkoa aikaa sopeutua muutokseen, sitten vasta pystyy hyvin sanomaan toimiiko juttu vai eikö se toimi. Usein ollaan niin kärsimättömiä, että kun kahdessa päivässä ei tunnu merkittävää eroa niin todetaan ettei homma toimi. ;)

Mulla kun on taa painon putoaminen tyssanny paikalleen liikkumisesta ja syomisista huolimatta niin personal trainer ehdotti just tota eilen puhelimitse. Sano et sois 2 paivaa tosi niukoilla hiilareilla ja sit ruokavalion mukaan lopun viikon ja sama uusiksi. Et jos kaikki paperilla...siis kalorilaskut ja muut ja liikunna suhteen on ok ni josku se painon lasku kuulemma vaan jostain syysta voi tyssata. Ni pitas kuulemma sohasta vahan aineenvaihduntaa.

Zone-sarja -42%
Mä hauduttelen tuota mielessäni ja sitten teen päätöksen miten kokeilen. Oletettavasti tosin vasta pääsiäisen jälkeen, kun saan muutaman ison työn ja projektin loppuun, että jaksan alkaa muuttamaan ruokavaliotani ja laskemaan ravintoaineidensaantia vähän tarkemmin.

Vielä tareknnus: Tässä alkuperäisessä ei siis kesksitytä niinkään hiilareiden määrään vaan nimenomaan kaloreiden määrän vaihteluun?

Marlee sanoi:
heatN: Sori sitte etta otin osaa keskusteluun. :(

HÖH, ei mitään anteeksipyytelyjä! :) Jokaiseen keksusteluun saa ja pitääkin ottaa osaa, jos siltä tuntuu. Ja olihan tuossa jo aiemmin mainintaa hiilareiden vaihteluista, mun vain piti vielä tarkentaa :D
On mukava saada lisää näkökulmia keskusteluihin!
Jatketaan siis vain Marlee!

Latest posts

Back
Ylös Bottom