Kalorimääränne dieetillä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kerpele
  • Aloitettu Aloitettu
Pieni kysely tähän väliin.
Eli paljonko syötte dieetillä? Ja millaiset suhteet proteiinilla, hiilarilla ja rasvalla?
Samalla voisitte kertoa kokonne ja "aktiivisuutenne", eli ruumiillinen työ/opiskelu, paljon vai vähän aerobista jne.
Olisi kiva vertailla.

Itselläni nykyään n. 2000kcal päivässä. 40% proteiinia ja hiilareita ja loput 20% rasvaa. Suhteet hieman heittelee, mutta protskua aina yli 200g päivässä.
Salilla keskimäärin kolme kertaa viikossa ja aerobista (pyöräilyä) ehkä 3h viikossa. Opiskelua ja laiskottelua loput ajasta. Ajattelin kokeilla nuita aamuisia intervallirykäisyjä..
Nyt vajaa 92kg, reilu 180cm, liikaa läsää... Eli saa vielä vyötäröltä makkarasta kiinni:( :mad:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
180cm/88kg

Nyt viikko 10 menossa dieettiä.

Kalorit on 2300kcal/päivä.

Suhde n.45/15/40 prot./rasva/hiilari.

Prot. aina 250g/päivä.

Salilla 4*vko Westside tyyppistä treeniä modifoituna.

Aerobista tällä hetkellä 3-4*vko 30'-1h aamulla tai heti salitreenin jälkeen.

Loppuaika työtä ja opiskelua.

Pääasia voima, ei koko.

Dieetin olen vetänyt ilman anabolisia lääkeaineita.

Kalorit

No melko vähillä kaloreilla tunnutte vetävän!
Meikämanne hivuttaa painoa alemmas 3000 kilokalorilla treenipäivänä ja about 2500 kilokaloria välipäivänä. Suhteiden ollessa hh 50%, proteiinit 23% ja rasvat 27%.
Tosin minun diettini perustuu pitkälti aerobiseen liikuntaan.
Sikäli mielenkiintoista, että voimataso pysyy hyvänä ja jopa hivenen nouseekin. Myös lihasmassan kasvun uskon olevan hivenen positiiviseen suuntaan, vaikka sitä yleensä pidetäänkin mahdottomana.
Pituutta on kyllä 191 cm ja painoa vaivaiset 120 kiloa! Jos pääsisin tuonne sadan kilon hujakoille, niin uskoisin olevani suhteellisen tyytyväinen, tosin en mikään tiukkis. :rolleyes:

Kalorit siinä 1600kcal paikkeilla. Suhde about 15/30/55 (hh/prot/rasva), eli proteiinia joku 120g päivässä.
Nyt kun on 'pidempi' dieetti eli joku 6-7vk niin en ole niin tarkka, en laske kaloreita juurikaan ja voin ihan hyvin vetää vaikka bissen illalla. Duuni ja opiskelu kevyttä punttitreeni 4x viikossa ja aerobista joku 4 tuntia viikossa. Lähtöpaino 87 nyt 81, mutta ei ole tippunut reilu viikkoon kun vappu sotki dieettiä välissä.

2100-2300 kcal päivässä, 7 ateriaa joista 2 protskudrinkkejä.
Aerobista aamuisin tyhjällä vatsalla 3-6 krt viikossa. 3 alle tunnin punttitreeniä viikossa, lopun aikaa istun himassa ja luen / katson TV:ta. ECA-stack apuna.

Pork kirjoitti: "No melko vähillä kaloreilla tunnutte vetävän!"

Otathan huomioon, että oma dieettini esimerkiksi on jo viikolla 10.

Aloitin oman dieettini n. 3500kcal:sta.

Mahtaisikohan olla fiksua välillä nostaa kaloriloit ylemmäs näin kesken dieetin? Vaikkapa tuosta nykyisestä 2000kcal -> 2300kcal? Vaikkapa 5 päivää söisi tuota tahtia? Mahtaisikohan aineenvaihdunta kiihtyä, vai pamahtaako kaikki kadonnut läsä suoraan lanteille? Jos vaikkapa tuota kompensoisi tekemällä enemmän aerobista...

Originally posted by Barbapapa
180cm/88kg

Nyt viikko 10 menossa dieettiä.

Kalorit on 2300kcal/päivä.

Barpapapa: Paljonko oli lähtöpaino? Miten dieetti on vaikuttanut voimatasoon?

Vaimokkeeni vannoo dieetillä yhden herkkupäivän nimeen (eli syö-mitä-haluat -päivä). Sykli siis 6 x 1200kcal + 1 x vapaa määrä.

Onko kokemuksia/tietoa asiasta? Itse olen sitä mieltä että se vain sekoittaisi dieettiä, toisaalta olen lukenut, että pitkä dieetti tasaisilla kalorimäärillä ei ole yhtä tehokas..?

Herkkupäivän suurin hyöty on mielenterveydelle eli jaksat pitää dieettiä yllä kun seuraavat herkut ei häämötä kuukausien päässä. Lisäksi herkkupäivän voi ihan hyvin pitää koska jos sitä edeltää useampia miinuskaloripäiviä, ei keho ehdi vuorokaudenkaan aikana alkaa keräämään ylimääräistä energiaa läskiksi mm. glykogeenivarastojen täyttämisen ohella. Eli siitä ei ole haittaa jossei dieetin pitenemistä päivällä lasketa. Vaikutuksesta aineenvaihduntaa en tiedä, onkohan tästä tutkittua tietoa? Kyllähän se loogiselta kuulostaa ja aineenvaihduntaa ei ole hyvä päästää hidastumaan sillä onhan se suurin energiankulutuksen osa. Toisaalta kuulostaa vaan tekosyyltä herkkupäivälle..

Itse en laske varasinaisesti kaloreita, mutta satunnaiset laskelmat antaneet nyt dieetillä vastauksen 26-2700 kcal, treenipäivinä reilut 3000.

Salitreeni 1 on 1 off 1 on 2 off tai sinnepäin ja välipäivinä aamuaerobinen tyhjällä vatsalla.

Syömispäivän pidän 7-10 päivän välein, jolloin syön about mitä huvittaa, mutta en silti vedä överiksi, eli vaikka päivän mittaan syönkin makeaa, pizzaa jne, niin en kerralla megamääriä.

toimii hitaasti, mutta varmasti ja lihakset säilyy

Karkkipäivät sopii joillekin, muttei esim. mulle, koska mä pystyn syömään liikaa yhdessä päivässä ja kontrolli katoaa. Senpä takia lopetin kokonaan noi päivät, jo 6 viikkoa ilman ja kehitys on ollut enemmän kuin hurjaa.
Enää en edes kaipaa moisia päiviä...

Kiitokset hyvistä vastauksista. Olen ehdottanut vaimokkeelle Wintikkamaista dieettaamista, sillä herkkupäivän jälkeen on naisella makean- ja yleensäkin syömisen himo hirvittävä.

Tuntuu vaan välillä että vaimon dieetti on minulle rankempaa kuin itse dieettaajalle :D

Kateellisena katselen miesten dieettikaloreita. Mulla on 1500 kcal enkä ole edes dieetillä. Kun ohitti tuon kolmenkympin rajapyykin, energiantarve laski huimasti ja tulla turahti 10 kiloo ihan yhtäkkiä ja se oli kyllä läskiä. Olen kuullut muiltakin naisilta, että saa syödä ainakin 500 kcal vähemmän kuin nuorempana, jos haluu pysyä timmissä kunnossa.

Ozzy kirjoitti: Barpapapa: Paljonko oli lähtöpaino? Miten dieetti on vaikuttanut voimatasoon?

Lähtöpaino oli n. 95kg.

Dieettiäni edelsi jo viime syksystä alkanut aerobisen asteittainen lisääminen ja kohtuullinen ruokavalion siivoaminen. Kaloreita en silloin vielä laskenut ja vedin kännit about kerran kahdessa viikossa.

Paino putosi 90kg:n tienoille melkein heti dieetin alettua. Eli nesteet putosi pihalle. Sen jälkeen paino on tullut alas todella hitaasti, mutta peili kertoo, että eteenpäin mennään.

Järkytys oli, että posket meni jo kahden viikon jälkeen tosi lommoille.

Voimatasosta vaikea sanoa mitään, koska muutin treenini hieman ennen dieetin alkua WB-tyyppiseksi, enkä ole vielä tykittänyt täysillä kertaakaan. Lankkupenkkiä pätkytin viime viikolla 5cm lankulla 3*170kg.

Lopullinen varmuus saadaan, kun otan vielä "oikeat" ykköset ennen dieetin loppua.

Uskoisin kyllä, että alas ollaan tultu, mutta kun ei ole oikein aiempia kokemuksia, mihin verrata. Vaikea kysymys.

painoa 87kg ja rasvat kuukausi sitten n.15%. Vyötärö 93,5 nyt 90cm. Eli mua ei kiinnosta suoraan se rasvaprosentti vaan tarkkailen lähinnä vyötäröä. Kalorit treenipäivinä 2500 ja välipäivinä 2000. 35% prot / 30% hiilari / 35% rasva. Eli se etteikö muka dieetillä voisi syödä rasvoja on mielestäni puppua.

Ois kyllä ihanaa olla mies kun sais syödä, syödä ja syödä... Munkin kovaa treenaava mies valittaa ettei ehdi syödä tarpeeksi :rolleyes:

Kyllähän ne sanovat että "mässypäivä" pistäisi aineenvaihdunnan taas vauhtiin, eli sillä olisi aivan perusteita, ainakin pitkään kestävällä dieetillä. Suuri on ainakin sen henkinen arvo, että tietää saavansa syödä yhtenä päivänä herkkuja. Fitness-kilpailijat kylläkin korostavat sitä, että se on nimenomaan hiilarien tankkauspäivä, eli mitä tahansa pizzaa ei saisi mättää, vaan enemmän leipää, puuroa jne. Itse olen huomannut, että kun silloin yhtenä päivänä saisi syödä, niin yllättäen ei sitten teekään kamalasti mieli, ainakaan jos ei ole mitään erityistä tiedossa (kuten naapurin pojan synttäri-kermakakkua tai ulkona syöntiä...)

Itse en ole kaloreita muutamaan viikkoon laskenut, mutta syön tosi vähärasvaista ruokaa (alle 10, miel. alle 5 prossaa rasvaa + kalaöljykapselit), proteiinit 25-30 % ja loput hiilareita. Kalorit lienee jotain 1300-1600 välillä. Aerobista ei ehdi mutta paino on laskenut 5 kg minkä myös peili kertoo. Treeni 3 krt/vko.

Joku valitti että tyttöystävän dieetti ottaa kovemmalle kuin oma. Meillä kun molemmat syö samoja ruokia (mies tosin enemmän) ei tule ongelmia. Vuorotellen tai yhdessä kokataan ja minä teen iltaisin marjapirtelöä, nammm :p

Joku valitti että tyttöystävän dieetti ottaa kovemmalle kuin oma. Meillä kun molemmat syö samoja ruokia (mies tosin enemmän) ei tule ongelmia. Vuorotellen tai yhdessä kokataan ja minä teen iltaisin marjapirtelöä, nammm

Ompa ihanaa... Omalta osaltani taitaa elämä/dieetti/ruokavalio mennä ihan sekaisin kun tulee muutto yhteen vaimokkeen kanssa...
Kertokaas joku tehokas juoni, millä saan tyttöystäväni treenaamaan ja syömään edes melkein terveellisesti? Nykyään suurin dieetin sabotoija on juuri hän... Päivän ruokavaliosta varmaan puolet tulee namiskuukkelista/roskaruuasta... Kaikenlaiset hyvyydet kelpaa! Ei näytä hirviästi fysiikkaan vaikuttavan, paitsi ehkä tuonne naisten ongelma-alueelle on ilmestynyt jotain ylimääräistä... Itselläni samanlainen ruokavalio toisi mukanaan 30kg läskiä ja kaikki mahaan
Vaikka koitan pysyä kovana, niin se käsi vaan välillä lipsahtaa sinne tyttöystävän sipsi- tai namupussiin :(:mad:

Tsiigaile kauheesti vieraita hoikkia pimuja ja tee niistä kommentteja, niin ehkä tyttösi innostuu dieettaamaan...

Ei vaiskaan, syö ja anna syödä!

Meillä on niin että kun molemmat treenataan tosissaan, ni joskus sitten ratketaan tosissaan mässäämään...

kalorimääränne dietillä

mä aloitin pari viikkoa sitten dietin,kalorit liikkuu 2400:ssa.protskua 160g pv.pituus 167,painoa 68kg
ja paino sen kun putoaa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom