kaiuttimista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jjj84
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Omistaakos ketään OR-230HI kaiuttimia ja jos niin oletkos tyytyväinene niiden laatuun.. hintaa noilla taitaa olla 270e/kpl. Vai olisko kellään suositella hyllykaiutinta hintaluokassa n.600 euroo.. :rock: tulevat pääasiassa konemusan kuunteluun, ja noiden kanssa olis sit subbari..

Tuota mainitsemaasi kaiutinta en ole kuullut, mutta kun olin jokin aika sitten etsimässä lattiakaiuttimia niin tuli samalla kuunneltua jokunen jalustakaiutinkin. Parhaiten omasta mielestäni soivat tuossa alle 600€:n hintaluokassa.Dynaudio Audience 42 ja Amphion Helium2. Jos haluaa hieman halvemmat, mutta hinta/laatu suhteeltaan ehkä parhaimmat kaiuttimet niin ne ovat Chorus Compact 662:t.

Nuo(OR) on suunniteltu keskieuroopan markkinoille, joten Passoa ja diskanttia löytyy. Jos et kuuntele luonnollisia soittimia, niin varmaan ok. (Subbarin kanssa) JPW:n mini monitorit antaa vähän kirkkaamman äänen hyllyssä. Ja noilla Amphion:lla voi kuunnella ihan oikeatakin musiikkia.

Henk. koht. suosin kuitenkin isoja sähköstaattisia kaiuttimia.
Hemmetin rumat niistä vaan tuli, kun itse rakensi.

Amphion Argon 1 tai 2. Ykkösillä hintaa noin 600€ ja kakkosilla 1200€. Mene ja kuuntele, älä katso kokoa, vaan luota kuuloon. Parhaita kaiuttimia mitä olen ikinä noissa hintaluokissa kuunnellut!

Itse täytyy sanoa, että Amphionin Argon 1:t soi aivan pirun hyvin! Basson toistosta vastaa Audio Pro:n sub 1.35 (Hinta/laatu *****). Chorus on kyllä toinen kova merkki. Kannattaa käydä hifistudio 17:ssa (Helsingissä) vertailemassa. Siellä hoidettu aika näppärästi tuo testaaminen.

Kävin testaamassa samat kajarit. Jos ei rahasta ole pulaa, niin kannattaa valita Argon2. Ääni kirkkaampi ja jämäkämpi.

voisiko joku kertoa että onko toi eltax hyvä kajarimerkki?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
tästä saadaan vielä hyvä väittely aikaiseksi! muistakaa nyt sitten valitessanne siellä kuunteluhuoneessa, että kodin akustiikka on HIEMAN erilainen. kerrostalon betonikoppi, jossa on vähän kalusteita voi pilata tarkimmankin bassotoiston. kokemusta on.

itsellä Jamon d590(kyllä, jamokin tekee hyviä kaiuttimia, kun ei osta niitä halvimpia) ja puhtaasti soivat. edellisessä betonikoppikämpässä oli ongelmanan pienoinen basson kumina, kun noissa basso puhaltaa alaspäin, ja vielä refleksi taakse, ja kun oli pakko suht lähelle nurkkia sijoittaa, ni lähtihän se ilma kiertämään. nykyinen rivarinpätkä on huomattavasti "heppoisempi" rakenteeltaan, ja katso, bassotoisto on kivunnut muiden tasolle ja voin nauttia hyvästä, tasapainoisesta, äänestä taas.:)

Täältäkin kannatusta Amphion Argonille. Pari vuotta olleet enkä oo ostoksen jälkeen enää haveillut paremmista pöntöistä :)

Originally posted by Äijä
Mikä malli? Itsellä on suunnitelmissa joko Compact 682 tai AW-25i.

5xCompact 662

Tosi tyytyväinen olen ollut , vaikka kaiuttimet olivatkin sieltä halvimmasta päästä..Jos kesällä päivittäisi etukaiuttimet vaikka pilareiksi. AW-35 houkuttelis(olen kuunnellut näitä ja ääni oli loistava!)..

Nappasin tuolta netist et olisko MAGNAT vintage 510 mistään kotoisin.. ainakin tunnuttiin kehuvan kovin..? Pe olis tarkoitus vähän noita vehkeitä lähtee kuuntelemaan:rock:

Originally posted by punttiantti
Onks kukaan kuunnellu Wharfedale Emerald 97:ja. On ainakin mun mielestä tyylikkään näköset.

Kuuntelin ja hyvät kaiuttimet ovat. Jos setissä on subbari niin kannattaa melkein säästää parisataa euroa ja ottaa Emerald 95:t, koska ainoa ero on alapään toisto ja sekin ero on aika pieni.

Wharfedalen 97 joskus kuullu, ja hyvälle kuulosti, sellaset tai sit 95 haaveissa. Täl hetkellä on saman sarjan pienemmät mallit 91. Ja oikee hyvälle kuulostaa mun korvaa, bassoa tuo Choruksen Vertigo XLS. :)

Originally posted by toni da rookie
voisiko joku kertoa että onko toi eltax hyvä kajarimerkki?

Ei ole. Hinta ei ole paljoa mutta ei sillä kyllä laatuakaan saa.

Kävin äsken noita vehkeitä kuuntelemas ja taloon taitaa ilmestyä AcousticEnergyn 300M kaiuttimet.. Parempaa tossa oli Argon:iin verrattuna ei niin kirkas diskantti ja alemmaks menevä bassotoisto(ainakin kuullosti paljon"muhkeammalta").. Ainakin jos konemusaa kuuntelee niin noiden argonien diskantti kuulus vähän liikaa.:whip: Kuuntelin kans noi OR-230hi/260hi mut kumpikaan ei oikeen vakuuttanut noiden kahden jälkeen( eikä vakuuttanut kylläkään kyseinen markantalon myyjä joka ei osannut kytkeä kaiuttimia kiinni):lol2: Hifimesta lupas noi AE:t hintaan 565e/pr.

Nyt kun olis viel rahaa:itku: :itku: :itku:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom