Kaiutinpari n.400e?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Saako tollasella 400 eurolla kunnon etukaiutinparia? Vähän on ollu mielessä noin Tannoy Fusion kakkoset. Vähän enemmän voisin kuitenkin satsata...eli jotain reilua 400 euroa/pari. Hyvä olis kun sais täältä Suomen puolelta( Tai jostain esim. saksalaiselta sivulta, jossa ei tuu takuu-asioitten kanssa ongelmia. Tiedättekö hyviä ja luotettavia nettikauppoja? ). Kannattaako ostaa 2 vai 3-tie kaiuttimet? Tai mitä eroja niissä on? Onko noi Tannoy Fusion kakkoset muuten 2- vai 3-tie kaiuttimet? Entäpä sitten onko fiksumpaa ostaa isommat lattiakaiuttimet vai pienemmät? Kun oon tässä noita ihan "perus" elektroniikkaliikkeitä, kuten Gigantti, Musta Pörssi jne. kierrellyt, niin paljon tulee vastaan noita JBL, Audio Pro ja Jamo kaiuttimia. Minkälaista laatua ne edustaa? Tai että saako tolla mun reilulla neljällä huntilla noilta valmistajilta mitään fiksuja etukaiuttimia? Jos niin mitkä mallit vois olla rahan arvoisia? Millaset tollaset JBL:n balboa 30 etukaiuttimet mahtaa olla( 358 e/pari)? Paljon oli taas kysyttävää, että kiitos vaan jo etukäteen jos joku jaksaa vastailla!

Sinuna ostaisin juuri nuo tannoy 2:set. 400 eurolla tuskin saat parempaa paria mistään, jos ei sit jotku poistomyynnit satu kohalle. Kotiteatteri keskustelussa joku kertoikin kokemuksiaan just nuista tannoyn kajareista

Tannoy fusion kakkosilla on hintaa se 300€. Mielipiteeni on että säästä reilu 200€ vielä ja osta Dynaudio Audience 42:set. Voin valehtelematta sanoa että siinä on parhaimmat kaiuttimet tuosta hintaluokasta mitkä olen kuullut.

RapidAid sanoi:
Vai Dynaudio Audience 42.set...Tiedätkö mistä tollaset sais hommattua?

Highendstudio, MR-Hifi jne... Käy toki kuuntelemassa kaiuttimet ennen ostopäätöstä, makuja on yhtä paljon kuin kuuntelijoitakin :thumbs:.

Mielipidekysymys, että millaisesta soundista pidät. Mutta rahasi ei varmasti mene hukkaan jos Tannoy Fusion kakkoset ostat. Eikä tuon Aleleyn ehdottamat Dynaudio Audience 42:setkaan huonot ole. Rohkeasti vaan kauppaan koekuuntelemaan!
Ja Fusionit on 2-tie kaiuttimet :)

Jos ajattelit laittaa vähän reilut 400€ kaiuttimiin niin silloin itse ehdottaisin tuota audio pro Black Diamond V2 n.571€ tai sitten vanhempaa mallia Black Diamond n.429€. Sitten vielä ostat joskus kaveriksi keskelle Audio Pro Black Vector v2 ja sitten taakse Audio Pro Black Pearl v2.

Ja kuten aikaisemmin on sanottu, kannattaa käydä kuuntelemassa erilaisia kaiuttimia ennen ostopäätöstä.

Oletko huomannut että noita tannoy fusion 2 saa tuolta http://www.kolumbus.fi/tks/kaiuttimet.htm 330€/pari.

itse ottaisin kuunteluun myös Magnat Quantum 503 (2-tie), hintaa tollaset 400 euroo. kokoluokka on sama kuin tannoyn.

Missäs pirussa noita sitten voisi kuunnella? Ite asun Turun lähellä ja sielä kun oon käyny gigantissa, mustassa pörssissä, markantalossa ja muissa perus elektroniikkaliikkeissä, niin tarjolla on lähinnä JBL:n, Audio Pron ja Jamon kaiuttimia. Tietääkö joku missä Turussa päin olis mahdollista kuunnella esim. noita Tannoy kakkosia, Magnat Quantumeja ja noita Dynaudioita? Miksi muuten kannattais ostaa 3-tie, eikä 2-tie-kaiuttimia? Kaveri vaan tollasta höpisee...

RapidAid sanoi:
Missäs pirussa noita sitten voisi kuunnella? Ite asun Turun lähellä ja sielä kun oon käyny gigantissa, mustassa pörssissä, markantalossa ja muissa perus elektroniikkaliikkeissä, niin tarjolla on lähinnä JBL:n, Audio Pron ja Jamon kaiuttimia. Tietääkö joku missä Turussa päin olis mahdollista kuunnella esim. noita Tannoy kakkosia, Magnat Quantumeja ja noita Dynaudioita? Miksi muuten kannattais ostaa 3-tie, eikä 2-tie-kaiuttimia? Kaveri vaan tollasta höpisee...

Noista yleisistä elektroniikkaliikkeistä ei kannata niitä haeskella.. Pistät vaikka Googleen hakusanat: Hifi Turku Sieltä etit hifipuljujen osotteita. Erikoisliikkeen myyjät osaavat kertoa sinulle kaiken ja suorastaan tarjoavat koekuuntelua.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
turusta en tiiä kun ite asun todella kaukana sieltä, mut kokeileppa vaikka http://www.hifilehti.fi/edustajat/ Näyttäs olevan merkeittäin listattu edustajia ni eiköhän sieltä löydy jotain.

Nii ja ota joku oma levy mukaan jos meet kuunteleen. Mukavampaa kuunnella tutulla musiikilla.

RapidAid, Turun Highend-studioon mars mars :). Mahdollisuus kuunella kaikkia kaiuttimia haluamallaan vahvistimella, äänitteellä(jos on mielessä joku oma niin ota mukaan) jne. Kaiken lisäksi todella asiantunteva, mukava ja huomaavainen palvelu.

Kuuntelemalla ei tarvitse ostaa sikaa säkissä ja noissa liikkeissä missä on kuuntelumahdollisuus voi kuunnella vaikka koko päivän jos siltä tuntuu ja yleensä
se on vielä erillinen huone missä voi kuunnella ja pääsee syventymään äänen ihmeelliseen maailmaan.Tannoy fusion kakkonen on kyllä kuuntelemisen arvoinen juttu ja kaverin puheeseen ei aina kannata luottaa.Hyvän kolmitie kaiuttimen hinta on kova.Mutta anna omien korvien päättää mikä on hyvä.

Ja noissa erikoisliikkeissä on se hyvä puoli että myyjillä on itsekkin intohimo juttuun. Voi kuunella kaiuttimia ja musiikkia vaikkei mitään ostaisikaan, eikä noissa putiikeissa ole sellainen tyrkyttämisen maku kuten noissa kodinkoneliikkeissä. Mielestäni kaiuttimet ja pesukoneet/kahvinkeittimet tulisi ostaa eri liikkeistä.

Ja vielä, IMO tornikaiutin on huonompi kuin saman hintainen 2-tie kaiutin. Ainakin jos budjetti on juuri max 600e.

No joo. Kiitos kaikille vastanneille! Entäs jos tohon pistäis muutaman satasen lisää rahaa. Eli mitä kaiuttimia suosittelistte jostain n.700e/pari hintaluokasta? Vai onko Tannoy Fusion 2, Magnat Quantum 503 ja Dynaudio Audience 42 silti parhaita vaihtoehtoja? Aion toki ottaa vinkistänne vaarin ja mennä noihin kunnon alan liikkeisiin tutkailemaan. Olisi vaan mukava tietää jo jotain mitä kysellä.( tokihan ne sielläkin tietysti osaa neuvoa, mutta eipähän ainakaan tule kusetetuksi ) :)

RapidAid sanoi:
No joo. Kiitos kaikille vastanneille! Entäs jos tohon pistäis muutaman satasen lisää rahaa. Eli mitä kaiuttimia suosittelistte jostain n.700e/pari hintaluokasta? Vai onko Tannoy Fusion 2, Magnat Quantum 503 ja Dynaudio Audience 42 silti parhaita vaihtoehtoja? Aion toki ottaa vinkistänne vaarin ja mennä noihin kunnon alan liikkeisiin tutkailemaan. Olisi vaan mukava tietää jo jotain mitä kysellä.( tokihan ne sielläkin tietysti osaa neuvoa, mutta eipähän ainakaan tule kusetetuksi ) :)

Taitaapi tolla 700:lla saada Dali Blue 5005 http://www.dali.dk/Page.asp?MMID=1&MID=3&UMID=9&UUMID=14&PID=39 Itellä samaa sarjaa 8008 + Dali 15SWA subbanen ja hyvin rokkaa..

RapidAid sanoi:
Vielä: Saiskohan tolla seittemällä sadalla vielä kunnon tornikaiutinparia?

Saa sillä jotain.. Mutta itse suosittelen täällä koekuuntelu ja kun selvillä, niin tilaa saksasta suoraan. Sieltä saa vanhempia malleja todella halvalla. Itse maksoin 2-3 vuotta vanhasta Canton mallista 660euroa, kun esim jenkeissä kyseinen malli maksoi uutena 4000dollaria. Ja ovat siis tietenkin uusia, ei mitään käytettyjä.
Ja täytyy sanoa, että aivan loistavat kaiuttimet.. Tosin ei tuon hintaluokan kaiuttimista voi oikein kauhean huonoakaan odottaa.

Ja sitten kaiuttimien sijoitusta jne kannattaa miettiä, tietynlaisessa tilassa 2-tie kaiutin saattaa kuulostaa paremmalle kuin massiivinen jalustakaiutin. Liikkeessä osaavat kyllä neuvoa siitäkin, ja ihan kaikesta mitä tulee mieleen kysyä, perusjutuista lähtien. Siskon kanssa käytiin turussa tässä mainitsemassani highendstudiossa(en mainosta, mutta itse en tiedä sieltä muita hifi liikkeitä, kun en turussa asusta) joskus viime syksynä kuuntelemassa kaiuttimia(minun kuriositeetista siis), niin siinä aikamme kuuneltiin erilaisia kaiuttimia ja juteltiin myyjän kanssa, niin sehän innostui itsekkin pahemman kerran :). Jos oikein muistan niin kuuneltiin silloin jotain kef:n 2-tie kaiutinta ja juuri noita audienceja. Itsellä veti kyllä suunpielet korvia kohti kun erilaisia äänitteitä noilla kuuneltiin :).

BTW. mulla on tosiaan ollut itselläkin nuo tannoyt, tosin se vanhempi mx malli. Ja ihan hyvä soundisia olivat, tosin itselläni pullonkaulana olivat vahvistin sekä onneton huoneen akustiikka.

Pahoittelut tekstin huonosta laadusta ja sekavuudesta, väsyttää ihan piirun verta liikaa.

edit. ja painotan vielä että kannattaa ottaa nämä suositukset vain suuntaa antavina, älä tee sitä virhettä että ostat sikaa säkissä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom