Kaiken maailman vammat....?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Olen tuolla "rimakauhua" ketjussa jo vähän kertoillut, miten meni reenit puihin, kun vanha nilkkavamma näytti taas kyntensä. No..nyt tilanne on se, että toinen lääkäri epäilee, että nivelsiteeni on poikki ja toinen puhuu jostain ylimääräisesti luusta joka ei ole luutunut ja näin ollen aiheuttaa kipua yms.. (tutkimukset siis vielä kesken)

Anyway..onko kellekkään tehty yksityisellä nilkan magneettikuvausta?! Jos niin paljonko se kustansi ja jos tehtiin ihan yleisellä puolella se kuvaus, niin kauanko kesti, että pääsi sisään? Keppien kanssa siis köpöttelen ja koipi on kippee :itku:

Entäs sitten..onko jollain nilkan operoinnista muuten kokemuksia, että mikä on toipumisprosessi..siis kauanko vie aikaa? Itellä on kyllä toinen polvi operoitu kahdesti :nolo:

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
ikiliikkuja sanoi:
Olen tuolla "rimakauhua" ketjussa jo vähän kertoillut, miten meni reenit puihin, kun vanha nilkkavamma näytti taas kyntensä. No..nyt tilanne on se, että toinen lääkäri epäilee, että nivelsiteeni on poikki ja toinen puhuu jostain ylimääräisesti luusta joka ei ole luutunut ja näin ollen aiheuttaa kipua yms.. (tutkimukset siis vielä kesken)

Otetaan vähän kantaa... Siis tosiasia: nivelsiteiden takia on prkleen vaikea päästä leikkaukseen yleiselle puolelle. Rahalla tietysti saa mitä tahtoo. Vaikka itse tahtoisin kiristysleikkaukseen nilkoista, sitä ei tehdä koska ne eivät ole "riittävän huonossa kunnossa". Mitä se sitten tarkoittaakaan. Yksi poikki mennyt nivelside ei yleensä riitä lähetteeseen leikkauspöydälle sillä nivelsiteitä on 3 / nilkka. Mulla on oikeassa jalassa yksi poikittainen side poikki ja tässä sitten köpötellään kahdella.

ikiliikkuja sanoi:
Anyway..onko kellekkään tehty yksityisellä nilkan magneettikuvausta?! Jos niin paljonko se kustansi ja jos tehtiin ihan yleisellä puolella se kuvaus, niin kauanko kesti, että pääsi sisään? Keppien kanssa siis köpöttelen ja koipi on kippee :itku:

Yksityisen rahallinen puoli riippuu muutamasta asiasta. Paikkakunta ei ole näistä pienin tekijä. Arviona heittäisin, että muutaman satasen joudut kärsimään. Hyvä puoli on se, että vakuutuksesi saattaa korvata kuvauksesta osan.

Yleisellä puolella ongelmana ei ole välttämättä edes jonotusaika vaan se, ettei kuvia edes suostuta ottamaan. :( Nimim. kokemusta on paikallisesta arvauskeskuksesta Hatanpään kauniissa luonnonmaisemissa.

ikiliikkuja sanoi:
Entäs sitten..onko jollain nilkan operoinnista muuten kokemuksia, että mikä on toipumisprosessi..siis kauanko vie aikaa? Itellä on kyllä toinen polvi operoitu kahdesti :nolo:

Tuota tuota... Riippuu mitä tarkoitat toipumisprosessilla? Se aika, kun voit kävellä ilman keppejä lasketaan viikoissa, mutta täydellinen toipuminen vie aikaa kuukausia eikä aivan täydellistä toipumista nivelsidevammoissa välttämättä edes tapahdu.

Polvet kuvattiin magneetilla, tk:sta lähete aluesairaalaan (n kuukauden odotus) jossa ortopedi totesi saman kuin tk:n lääkäri (magneetti tehtävä) ja antoivat ajan alle kuukauden päähän. Kohtuu nopeaa mielestäni. Kunnasta vähän riippuu kuinka helposti pääsee ja mikä on byrokratia (saako tk lääkäri lähettää vai tarviiko ortopedin lähetteen).

Nilkkaleikkuusta ei omakohtaista kokemusta mutta mieheltä putsailtiin nilkkoja, ite nivelsiteet olivat ehjät. Taisi juosta ihan normaalisti kuukauden päästä, mehtäreissuile meni jo paljon aiemmin.

Kiitos vastauksista...

Kyllä se ainakin meillä päin on pelannut suht hyvin sillai, että jos yksityisen puolen lääkäri toteaa, että leikkauksen tarvetta on, niin hän on voinut leikata sen sitten yleisellä puolella, jolloin se tulee paljon halvemmaksi. Näin mulla tehtii polven kanssa. Mulla on nyt kaksi lääkäriä todennut, että tästä nilkasta ei tule mitään jos sitä ei operoida :( . Tämä vasen nilkkani on oikeaa 5 kertaa löysempi ja näin ollen menee helposti pois paikoiltaan yms.yms. ja urheilla en voi kipeyttämättä jalkaani (ellei sille jotain tehdä). Kuulemma mulla alkaa pikku hiljaa nilkkanivel kulumaan jos tukevuutta ei saa lisää. Lääkäri sanoi, että joten kuten tän kanssa saattais pärjätä, mutta liikuntaa ei vois harrastaa yhtää, eikä muutenkaan sitten niin hirveesti käppäillä. Mäkin, kun oon sellanen, että kävellen vaan joka paikkaan.

Tarvii nyt sitten kattoa, että miten saisi parhaiten homman etenemään. Edes jollain tavoin haluan pitää liikunnan elämässä...vaikka puntti ei tulisikaan toimimaan romujen alaraajojen takia. Edes jotain :eek:

Se on kyllä ikävää, että ne vähäisetkin unenlahjat on nyt hävinnyt. Puntin jälkeen oli ihana illalla kellahtaa sänkyyn ja se oli sitten siinä. Eilenkin taas pyörin 5 asti aamulla nukkumatta yhtään. Jalka valvotti ja ei pätkääkään väsyttänyt. Nyt on vähän "toiselta planeetalta pudonnut"-olo :nolo:

..JEE JEE...

Te jotka pystytte reenaamaan kunnolla, niin ottakaa ilo irti, munkin puolesta :D

Mulla vähän enempi vammaa, mutta asiaa kuitenkin

Kesken kesäharjoittelukauden tallasin nuorena tyttönä (16v) :wanha: kuoppaan, jonka seurauksena paitsi meni nivelsiteet ihan rullalle, murtui ite nilkkakin sekä pohjeluu paukahti kahdesta kohtaa poikki. :urjo: Eipä muuta kuin levyt ja ruuvit sisään ja kuuden viikon kipsihoito (2 viimeistä lasikuitukipsillä, ja ilman keppejä). Nuo romut oli mukana sitten aika tasan puoli vuotta, eli kilpailukausikin oli jo alkanut (siis hiihdin päälajinani tuolloin). Mutta ei nuo mua haitanneet, kipsin poistosta samalla viikolla tein kevyitä lenkkejä ihan juosten, pikkuhiljaa sitten jo loikkia, intervallia ym. mitä harjoitteluun nyt kuului. Muutamat kisat kerkesin käydä suksimassa ruuvien kanssa. Kuntoutuminen oli sitä luokkaa että ehdin mainiosti nuorten Sm-kisoihinkin hiihtämään helmi-maaliskuun tienoilla :D Ja minkäänlaisia ongelmia ei nilkan kanssa ole sen koomin ollut, siis yli kymmeneen vuoteen, nyt siitä on tosin peroneusjänne poikki ja sitä ei enää korjata. Vasemman polven lumpiokin halkesi reilu vuosi sitten, mut ysikympin kyykyt nousee vaivatta :D Mua ei pidättele sitten mikään :hyper: Tsemppiä sulle, kyllä nämä suot on tehty ylöskömmittäviksi :thumbs:

Latest posts

Back
Ylös Bottom