(K)reisiongelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fox
  • Aloitettu Aloitettu

Fox

Olen reitevä ja persevä, fläsää löytyy, enkä halua yhtään lisäsenttiä takapuoleen tai reisiin vaan muotoa mielumminkin.

Sanokaas nyt kokeneemmat, miten on:

Jos syön sen verran kuin kulutan, ja teen jalkatreenin kerran viikossa:
prässiä
askelkyykkyä
sj maastavetoa
etureisien ojennusta
pohkeet

jokaista 3x12-15 sarjoja niin isoilla painoilla kun menee,
niin kasvaako reidet tai perse ? Alan olla ihan epäuskonen, kun yks mun tuttu sano, et se treenaa salilla vaan yläkroppaa, koska jalat hoituu hölkkäämällä. Mä ite hölkkään 2-3 kertaa viikossa. Eli mitä tehdä, jatkaa samaan malliin vai keventää jalkatreeniä, "ettei bratwursti mene reisiin"
:lol2: (a`la Kummeli)

Kyykkäämisellähän se fläsä lähtee parhaiten veke, älä hyvä ihminen miettikään jättäväsi jalkatreenejä ohjelmastasi pois. Tosin toi lista näytti mun mielestä vähän turhan rankalta. Meinaan prässiä, askelkyykkyjä ja maastavetoja...huh huh!

Tee enemmin vaikka vuoro viikoin kyykkyä, prässiä ja maastavetoa. Pääliikkeiden lisäksi otat ohjelmaan muutaman lisäliikkeen, kuten esim. etureisien ojennukset ja askelkyykyt. Askelkyykkyhän on aivan erinomainen pakaroiden muokkaukseen. Muista tehdä liikkeet puhtaasti enemmin kuin hirveillä painoilla! Tsemiä!

Kyllä se fläsä lähtee aerobisella liikunnalla!
jos vaikka saisitkin lihaksia jalkoihisi niin ne näyttäisivät entistä isommilta koska läski pysyy siinä päällä.

Kannattaa toki tehdä salilla myös jalkoja, mutta kyllä mä lisäisin sitä liikunnalista puolta enemmän. Toistot jaloille voisivat olla jotain 25-20, se on enemmän kiinteyttävämpää kun lyhyet toistot.

Eli kovaa treeniä ja lenkille ahkerasti, se on ainut millä se rasva liikkuu ;)

Jalat täälläkin murheenkryynit, mutta aerobisen lisääminen on polviongelman takia mahdotonta :(

Max. 2 kertaa viikossa pystyn tekemään jotain pitempikestosta aerobista (nyrkkeilytynti, BodyCombat tms.) mutta niitten on pidettävä parin päivän tauko ja kylmähoidettava polvia. Teen fysioterapeutin ohjeiden mukaisia liikkeitä kotona, mutta ne vahvistavat lumpioita tukevia pikkulihaksia eivätkä tosiaan wörki selluun..

Salilla teen jalat kerran viikossa: jalanojennus taakse laitteessa, mvsj, reiden sisä- ja ulkovitkuttimet (joo, tiedän mitä mieltä jengi niistä on, mutta lähes ainoat laitteet jotka ei rasita polvia). Kuningasliikkeet kyykky ja askelkyykky ovat ihan mahdottomia, edes prässi pienellä kulmalla ei sovi.

3 kertaa viikossa ennen salia stepperillä n. 5-10 minuuttia on meikäläisen maksimi ja fläsä ei toden totta liikahda reisistä. Argh.

Olenko nyt siis aivan väärillä jäljillä, kun kiihkeästi väitän (ja uskon) että fläsät lähtevät vain DIEETTAAMALLA, eli siis miinuskaloreilla? Punteilla kasvatetaan lihasmassaa ja saadaan kauniit, kaarevat muodot jalkoihin, ja aerobisella vauhditetaan rasvan palamista, mutta kylläpä se mielestäni on kuitenkin se ruokavalio, mistä kaikki lähtee.

Foxille lohdutukseksi, reittä ja pehvaa löytyy tältäkin mimmiltä, mutta kyykkään ja vetelen silti täysillä, on se vaan niin kivaa! :rock: Teen vuoroviikoin raskaan ja "eristävän" jalkatreenin: vkolla 1 kyykyt 3*8 ja SJMV 3*8, ja vähän pohkeita, ja vkolla 2 jalanojennukset 2*10-12 ja -koukistukset 2*10-12 sekä prässin 2*12 ja taas vähän pohkeita.

(tuo ykkösviikon sarjamäärä voi vaikuttaa kovin vähäiseltä, mutta lupaan että jos nuo kyykyt ja vedot tekee täysillä ja isoilla painoilla, niin kylläpä sitä noiden jälkeen aika lailla valmista kauraa on... :hmmm: )

Mä olisin Gillyannen kanssa ihan samaa mieltä, että ei se fläsä lähde millään muulla niin tehokkaasti kun pudottamalla koko kehon rasvoja alas, ja siihen tehokkain keino todellakin on diettaaminen. Hankalaa tietty silloin, jos yläkroppa pieni ja huomattavasti vähärasvaisempi. Tuppaa ensin sulamaan se rasva ylhäältä ja jotta sais sen pois reisistä ja peffasta vaatii jo ankaraa "kuuria". Mutta takuulla ne sieltä pois saa.

Mitään täsmälaihdutusta kun ei ole keksitty :mad2: . Puntilla tosiaan enemmän muokkaava vaikutus.

Originally posted by Gillyanne
Olenko nyt siis aivan väärillä jäljillä, kun kiihkeästi väitän (ja uskon) että fläsät lähtevät vain DIEETTAAMALLA, eli siis miinuskaloreilla?
Näin on. Diettaaminen oikealla tavalla (ei mitään näkkileipä päivässä systeemiä..) yhdistettynä aktiiviseen liikuntaan ovat se varmin vaihtoehto fläsästä eroon pääsemisessä..

Joo, rasva lähtee dieettaamalla ja/tai aerobisella. Mutta kyllä treenatut jalat näyttää paremmilta kun lihaksettomat, vaikka vähän fläsää pinnassa olisikin. Itsekään en ole pystynyt tekemään kunnon jalkatreeniä tai aerobista puoleen vuoteen (nyt alkaa taas onnistua) polvien niveltulehduksen takia. Mutta kun jalat ja peppu oli lihaksikkaat silloin alkujaan niin muoto on säilynyt YLLÄTTÄVÄN hyvänä, vaikka rasvaa on pinnalla niin hitosti. Ilman vaatteita taas ei ole niin sievä näky...

Jalat täälläkin murheenkryynit, mutta aerobisen lisääminen on polviongelman takia mahdotonta

Pihlis, mikä sinulla on polvissa ongelmana?

Itse olen kokeilemalla löytänyt lajit, mitä polvet parhaiten kestää ja yllätyksiä on tullut matkalla. Esim. juoksu on ok, mutta pyöräily ei käy yhtään. Ja yllätys oli myös, että tuo kylmähoito pahensi kipua lihasten kiinnityskohdissa (vaikka pitäisi olla rauhoittava vaikutus, kaikkien lääkäreiden mukaan) ja lämpöhoito taas rentouttaa lihakset niin, että kipu katoaa. Ja nyt oon huomannut, että lepo pahentaa kipuja kun taas joka toinen päivä tehtävä aerobinen parantaa. Mutta tietysti nämä kaikki riippuu kipujen syystä ja siitä kuinka akuutti polvien vamma/tulehdus on.

Originally posted by sporttityttö
Näin on. Diettaaminen oikealla tavalla (ei mitään näkkileipä päivässä systeemiä..) yhdistettynä aktiiviseen liikuntaan ovat se varmin vaihtoehto fläsästä eroon pääsemisessä..

:kippis1: Yhdyn tuohon. Tuossa aiemmassa vastauksessani vastasin lähinnä foxin kysymykseen jalkatreenistä. Itse dietanneena tiedän kyllä sen että rasva palaa kun tekee aamulenkit tyhjällä vatsalla, syö miinus kaloreilla ja treenaa punttiksella, mutta kokemuksesta voin kertoa että kyykkäämällä minun jalkani ainakin hoikentuivat huomattavasti, kun otin sen ohjelmaani mukaan (silloin alkuvaiheessa) Huomasin mahtuvani sellaisiin housuihin, joita olin käyttänyt 2 vuotta aikaisemmin.

Nopeesti se fläsä kyllä tulee takaisin. Kisoista aikaa puoli vuotta ja takapuoleen on kyllä rasvat tullu takaisin. Takapuoleni imaisee näköjään kaiken rasvan. Vatsa on pysyny suht hyvässä kondiksessa kisojen jälkeen. (vatsat erottuu)...lohduttavaa. Ruokavalio on kunnossa, mutta tietty kisojen jälkeen tuli sitä paskaruokaa ahdattua ihan tunteella...mutta olin sen ansainnut:D

Mulla on löysät/liian liikkuvat polvilumpiot..Toinen mennyt sijoiltaankin ja leikattu aikoinaan. Se kuoppa missä lumpio on ei kuulemma ole tarpeeksi syvä, joten ne huljuvat aika vapaasti tossa päällä. Pyöräilyssä menivät lopulliset kolme kesää sitten.

On totta, että liikkumattomuus pahentaa asiaa, samoin liika rasittaminen. Joskus pitkät kävelylenkitkin ovat liikaa ja korkokengät ovat mennyttä elämää nekin.

Haluaisin treenata kovaa jalkojakin ja tiedän entisestä elämästä että aerobinen liikunta yhdistettynä ruokavalioon tehoaa reisifläsiin..Vanhana bulimikkona ja rajatila-anorektikkona voin kertoa, että vaikka paino oli erittäin alhaalla niin reisien "ratsuhousu"-efektit eivät kyllä koskaan poistuneet täysin. Joten pitänee hyväksyä sekin tosiseikka ettei kaikilla voi olla täydellisiä jalkoja..

Originally posted by Amy
Joo, rasva lähtee dieettaamalla ja/tai aerobisella. Mutta kyllä treenatut jalat näyttää paremmilta kun lihaksettomat "
------------------------------------------------------------------------------------
Kiitos vastauksista! Eli mun johtopäätös on keventää jalkatreeniä, ja ottaa vuoroviikot käyttöön. Ja lisää lenkkejä kehiin, se ei o onkelma.

Mun ongelma on kai toi ruokapuoli. Syön kyllä suht terveellisesti ja pystyn vastustaan herkkuja, mut se ruuan määrä! ja hiilareita menee ihan liikaa, esmes ruisleipää. Mä en tajua, miten muka mulle voi olla niin vaikeeta tiputtaa 4-5 kiloo (en näe enempään tarvetta) Oon kai vaan selkärangaton liero :lol2: Ei muuta ku:whip:

Originally posted by pihlis
Mulla on löysät/liian liikkuvat polvilumpiot..Toinen mennyt sijoiltaankin ja leikattu aikoinaan. Se kuoppa missä lumpio on ei kuulemma ole tarpeeksi syvä, joten ne huljuvat aika vapaasti tossa päällä. Pyöräilyssä menivät lopulliset kolme kesää sitten.

Sama vika minunkin polvilumpioissani - leikkausta ei onneksi ole vielä tarvittu. Kannattaa ottaa uusien lajien kanssa hissukseen. Omat polveni kipeytyivät aikoinaan jokaisella spinning tunnilla ja muistuttivat siitä vielä monta päivää jälkikäteen. Jatkoin tästä huolimatta kerran viikossa totuttelutahtia ja nyt polvet kestää spinningiä erinomaisesti - oli sitä miten paljon hyvänsä.

Polvet tuntuvat "järkyttyvän" uusista jutuista ja niille pitää antaa riittävästi totutteluaikaa. Mennäviikolla kokeilin uutta wellball-jumppaa ja tottahan polvet heti rupesivat oikuttelemaan... pikkuhiljaa tottuvat kuitenkin.

Originally posted by sporttityttö
Kannattaa toki tehdä salilla myös jalkoja, mutta kyllä mä lisäisin sitä liikunnalista puolta enemmän. Toistot jaloille voisivat olla jotain 25-20, se on enemmän kiinteyttävämpää kun lyhyet toistot.

Olenkohan nyt ainut tässä uskomuksessani, että läskit lähtee parhaiten KOVALLA jalkatreenillä ja ihan niillä perustoistoilla eli 6-15 välillä (riippuen henkilöstäja liikkeestä) ja sitten sillä dieetillä eli ruokavailolla ja aerobisella (aamulenkit)...??!! Tuntuu että 25 toistoa on ihan hilavitkutin-meininki...:rolleyes:
Lihashan sen jalan muodon muokkaa ja siitä rasvat pois päältä niin avot! Ja lihakseen ei kaunista muotoa saa ilman kunnon treeniä. Itsellä esim. pohkeista on lähtenyt läskit valumaan kun rupesin treenaamaan niitä niinkuin muitakin lihaksia eli toistot 12 luokkaa ja ihan tappiin asti. Erottuvuutta tulee pikkuhiljaa ja senttejä on lähtenyt. Tätä ei ole ennen tapahtunut kun treenasin pitkiä sarjoja "rasvanpolton" toivossa. Myös takapuolesta on läsää lähtenyt kun oon tiukentanut jalkatreenejä ja nyt vielä jakanut etu- ja takareidet eri päiville.

Originally posted by Trinity
Olenkohan nyt ainut tässä uskomuksessani, että läskit lähtee parhaiten KOVALLA jalkatreenillä ja ihan niillä perustoistoilla eli 6-15 välillä (riippuen henkilöstäja liikkeestä) ja sitten sillä dieetillä eli ruokavailolla ja aerobisella (aamulenkit)...??!! Tuntuu että 25 toistoa on ihan hilavitkutin-meininki...:rolleyes:

Et suinkaan, sillä näinhän se juuri menee.

nimim. menen tänään tekemään KOVAN kyykkytreenin :whip:

Niin...siis olen myös Trinityn kanssa samoilla linjoilla. Toi aikaisempi postaukseni johtui siitä, että tulkitsin Foxin haluavan ainoastaan pääsevän eroon fläsästä, eikä kuitenkaan saada jalkoihin lisää massaa, jonka takia olin sitä mieltä, että syömällä viisaammin asia hoituu...

Jos haluaa eroon fläsästä ja muotoa jalkoihin on toi Trinityn neuvo lyhyistä sarjoista myös minun makuuni. Itselläni loppuis jo aika ja kärsivällisyys, jos joutuis tekeen jotain 25 toistoo kerralla ;) Ja kun omien kokemusten mukaan ei noista pitkistä sarjoista saa oikein mikään tuntumaa (muuta kun jalat hapoille), saati mitään näkyvää tulosta...

Joo, jos haluaa parhaan tulokset (lue: kauniit, lihaksikkaat, hyvinmuodostuneet reidet) minunkin mielestäni täytyy tehdä reippailla painoilla treeniä PLUS pitää ruokavalio siistinä (riittävästi proteiinia) PLUS tehdä aerobista (mikäli siis sitä löysää on pinnassa paljolti). Aerobista ja punttia "yhdistämällä" (eli tekemällä pitkää sarjaa pienillä painoilla) ei pääse yhtä hyvään tuloksen. Parempi olisi esim. tehdä se kova jalkatreeni ekalla viikolla + kevyttä aerobista, ja tokalla viikolla kevyempi jalkatreeni ja reippaampaa aerobista.

Mutta jos tosiaan haluaa vaan pudotella painoa (lihasta on jo liikaa/tarpeeksi???) ja rasvaa, niin silloin aerobinen ja dieetti on ne parhaat ratkaisut.

Originally posted by Amy
Mutta jos tosiaan haluaa vaan pudotella painoa (lihasta on jo liikaa/tarpeeksi???) ja rasvaa, niin silloin aerobinen ja dieetti on ne parhaat ratkaisut.

Periaatteessa näin, mutta toisaalta olen kuitenkin antanut itseni ymmärtää, että NIMENOMAAN miinuskaloridieetin aikana olisi tosi tärkeää tehdä punttitreeniä isoilla painoilla, että lihasmassa säilyisi? Vai...?

Originally posted by Gillyanne
Periaatteessa näin, mutta toisaalta olen kuitenkin antanut itseni ymmärtää, että NIMENOMAAN miinuskaloridieetin aikana olisi tosi tärkeää tehdä punttitreeniä isoilla painoilla, että lihasmassa säilyisi? Vai...?

Samaa mieltä. Piste. :whip:

Back
Ylös Bottom