Käsitreenistä

Apua tarvitaan!

Olen noin kuukauden päivät kuntoillut ahkerasti polttaen rasvaa ja tekemällä lihaskuntoa. Tuloksia on jo näkyvissä mutta toivoisin jotain tehokkaita vinkkejä käsitreeniin. Teen yleensä salilla hauiskääntöjä 3x13 sarjan, saman sarjan kahdessa eri käsitreenilaitteessa (mulla ei ole mitään hajua niiden oikeista termeistä!!) ja vedän leukoja sellaisen dip assist laitteen kanssa. Jotenkin tuntuu silti että voisi saada enemmänkin irti! Tavoitteena olisi kiinteät ja kauniinmuotoiset kädet missä vain hieman lihaserottuvuutta. Olen 156 pitkä ja paino tällä hetkellä 52. Toivoisin selkeitä ohjeita ja vinkkejä koska tosiaan en ole vielä ihan perillä näitten juttujen oikeista termeistä yms!:dance:

"Kädet" viitannevat yleensä kolmeen lihasryhmään: habaan (koukistavat käsiä), ojentajiin (käsien ojentaminen eli suoristaminen) ja olkapäät (käsivarsien nostaminen). Monipuolisesti vaan eri liikkeitä kaikille lihasryhmille: ojentajille dippejä ja punnerruksia, olkapäille vipareita, haballe erilaisia liikkeitä taljassa, kässäreillä ja tangolla. Käsiä on ainakin omasta mielestäni kohtuullisen helppoa ja kiitollista treenata.

Muistat myös mahdollisimman raskaat painot, niin että hädin tuskin jaksat viimeisiä toistoja. Näin lihaksen muotoutuminen on tehokkaampaa. Jos lihaserottuvuutta haluat, suosittelisin myös tekemään välillä lyhempiä sarjoja, eli esim. 3 x 6-8 toistoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom