Käsi puutuu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
41
Eli tässä nyt muutaman viikon aikana erityisesti aamulla herätessä on kämmen puutuneena / kihelmöivänä.
Tänään huomaan että oire on levinnyt hieman jo forkkuun.
Onko ideoita mistä tämä johtuisi?
Venyttelen pitkälti koko ruumiin aina treenikertojen yhteydessä ja siinä tulee venyteltyä mm. olkapäät, rinnat, selkä, niska, ojentajat ja hanskat. Ajoittain myös forkut. Eli voisi kuvitella ettei olisi sen kaltaisesta jumista kyse...mutta mistäpä tuota koskaan tietää.
Ideoita otetaan vastaan.

Itsellä joskus samoja ongelmia, yleisemmin vielä koko käsivarsi puutunut. Aika mystistä. Epäilen että olen nukkunut käden päällä jollain tavalla josta se olisi puutunut. En kuitenkaan usko että tuosta mitään vaaraa on...

Eli tässä nyt muutaman viikon aikana erityisesti aamulla herätessä on kämmen puutuneena / kihelmöivänä.
Tänään huomaan että oire on levinnyt hieman jo forkkuun.
Onko ideoita mistä tämä johtuisi?
Venyttelen pitkälti koko ruumiin aina treenikertojen yhteydessä ja siinä tulee venyteltyä mm. olkapäät, rinnat, selkä, niska, ojentajat ja hanskat. Ajoittain myös forkut. Eli voisi kuvitella ettei olisi sen kaltaisesta jumista kyse...mutta mistäpä tuota koskaan tietää.
Ideoita otetaan vastaan.

Nukut melko varmasti kätesi päällä niinkun ittekki joskus...:D

itse kerran ryyppy reissulla nukuin koko yön toisen käden päällä ni siihen tuli joku hermostollinen vika että kädessä ei ollut puristus voimaa, eli maastavetoa ei pystynyt tekemään ku ei ollut kämmenessä voimaa.Parantumisessa muistaakseni kesti pari kuukautta ennenkuin voimat oli entisellään.

Mulla on sama ongelma ollut kahden vuoden ajan. Oikean käden puristusvoima heikentyi ja käsi on vähän väliä kyynärpäästä alaspäin puuduksissa.

Lääkärissä tutkivat jonkinlaisella sähkösignaalilaitteella, jota en osaa tarkemmin selittää ja selvisi, että käden hermot on tukossa. Leikkaamalla hoituisi mutta en ainakaan vielä mieti sitä. Mieluummin teen selkätreenit remmeillä kun ei muuten ole elämää haitannut.

En tiedä mistä vamma sai alkunsa.

Nostetaas vähän. Ongelma senkuin kasvaa ja puutuminen/ kihelmöinti alkaa olemaan yleisempää ja leviämään pitemmälle käteen, eikä lähde yhtä helposti enää pois.
Hassua kun mutsilta leikattiin juurikin samasta syystä hermoja kädestä joulun tenoilla. Ei nappais yhtään joutua pitkälle saikulle ja näin ollen vältän leikkausta... Löytyisiköhän jotain muuta keinoa vaivan parantamiseen?

Puutumista ilmenee koko käsivarressa vaiko ulnaaripuolella(pikkusormi/nimetön)? Hermopinteeltähän tuo kuulostaa.. ei muuta kuin asiansa osaavan ammattiauttajan juttusille joka osaa avata hermokanavan ja vapauttaa hermon puristuksesta.

Mulla on ollu vuoden verran samoja oireita; kädet puutu lähes kyynärvarteen asti nukkuessa, jos puhuin puhelimeen/ nojasin käteen/ pyöräilin eli paino käsillä tangossa pistely alko heti muutaman sekunnin jälkeen ja pian puutuivat...Viime kesänä kävin hermoratatutkimuksissa. Ilmeni, et ranteen hermotiet on ahtaat.
Ilmeisesti asialle ei voi juuri kauheasti mitään. Itse ostin ranneortoosit molempiin käsiin eli tuet, jossa on lasta ranteen alapuolella. Pidän noita joka yö ja puutuneisuus loppu! Välillä sormia saattaa yöllä hieman pistellä, mut ei lähellekkään sitä mitä aiemmin. Suosittelen. Ja olen huomannut, että pistely alkaa aina kun ranne on taittunu tms. Eli kannattaa vaan alkaa huomioimaan missä asennossa ranteita pitää :) Kuullostaa tyhmältä, mutta niin se on.
Ja noi tuet kannattaa hankkia, koska siten ranteitten hermot "pääsee lepäämään" ainakin öisin, kun ne ovat suorassa ja täten myös puutuneisuus ja pistely vähenee päivisin toimiessa. Ja kaikki nämä estävät tai ainakin pitkittävät leikkaukseen joutumista, joka monesti jossain vaiheessa pitää valitettavasti kuulemma tehä. Mutta siitä leikkauksesta kuulemma myös tervehtyy nopeasti, mutta silti toivon itsekkin ettei siihen tarvisi koskaan mennä.....

Sitä en lupaa, että sulla on juuri sama vaiva, mutta kuullostaa samalta ainakin :)

Puutumista ilmenee koko käsivarressa vaiko ulnaaripuolella(pikkusormi/nimetön)? Hermopinteeltähän tuo kuulostaa.. ei muuta kuin asiansa osaavan ammattiauttajan juttusille joka osaa avata hermokanavan ja vapauttaa hermon puristuksesta.
Alkuun oli tuo nimetön ( ja etusormi tuli myöhemmin mukaan jos oikein muistelen), mutta nyt alkaa olemaan melko lailla koko handu turtana.

Wjohoo:
Pitääpä kokeilla noita tukia josko löytäis semmoiset jostain. Minkälaisesta mestasta niitä kannattaa lähtee etsimään?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Instrumentariumilta löytyy ainaki verkkokaupasta useempiaki, liikkeissä ei kai oo ko yhen- tai kahenlaista. Itse ostin Helsingistä Respectasta, joka on ihan apuvälineliike. Siel on valikoimaa...kannattaa sit ottaa semmoset suht kevyet ja hengittävät, jos öisin meinaa pitää, ettei hiosta ja oo kuumat.

Back
Ylös Bottom