Käden puutuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rieku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
MOI!
en tiedä onko tämä mikään vamma mutta tänne tää mielestäni parhaiten sopii.
Eli minulla on jo noin puolisen vuotta oikea käsi (tarkemmin kämmen ja sormet) puutunut nukkuessani vaikken makaa käden päällä. Luulin, että se johtuisi jostain lihaskireydestä.
Tänään tehdessäni jmpunnerrusta? (kapeenpenkin ja ranskalaisen yhdistelmä) tämä kuitenkin toistui jo toisen sarjan jälkeen ja se puutuminen alkaa nähtävästi kyynerpään hermosta tai siltä se ainakin tuntui.
Onko ideaa mistä tämä voisi johtua ja mitä voisin asialle tehdä? Venyttelyä olen lisännyt vaikka vielläkin s e on puutteellista.

Lihaskireyttä todennäkösesti, niskan/kaulan/olkavarren alueilla. Tuo liike omiaan saamaan hermon ahtaalle varsinkin jos on lihakset ennestään kireät. Yöllä esim. niskat voi olla vähän huonossa asennossa, ettei tarvi käden päälläkään nukkua, että puutuu. Koitas dynaamista venyttelyä ja hierontaa, josko auttas.

Ssama ongelma itellä molemmissa käsissä. Lääkäri oli sitä mieltä että johtuu niskan kireydestä ja mahollisesti painihommista jääny jotain kulumia ja vaurioita niskaan. sain lähetteen emg tutkimuksiin, saapi nähän kauan kestää että pääsee. Tosi vitumainen vaiva, ei auta hieronnat eikä venyttelyt.

Mulla oli kans jonkun puolvuotta puolet kämmenestä, pikkurilli ja nimetön puutuneena, sain vissiin jonkun iskun kyynärpäähän lätkäpelissä. Lääkäri totes et hermo oli joutunu jumiin just siinä kyynärpään kohdalla ja passitti leikkaukseen, mutta eipä oo sen jälkeen enään vaivannu. Aikaakin tästä jo joku 4 vuotta.

Voi johtua aika moneastakin asiasta. Kireyttä niskan, kaulan tai olkavarren alueella. Myös lapaluiden kireys voi heijastaa ongelmia käteen. Lähde kokeilemaan muutaman kerran hierojalla käyntiä ja jos ei auta niin lääkärin puheille..

myös trapsien jumisuus voi heijastua tolla lailla käsiin. Koita huviksesi makoilla lattialla tennispallon päällä ja etsiä jumisia "muljuvia" kohtia yläselästä. Ite just toissa päivänä availin jumeja ja sähköiskuja tuntu sormissa asti vaikka selkää tosiaan auki murjottiinkin :)

Myös pitkittyny jännetupin tulehdus,kyynerkanavan oireyhtymä tms voi olla syynä, osaava hieroja tosiaan saa hierottua forkutkin auki. Mutta jos vaiva ei helpota niin käy tohtorilla. Itse on pitänyt mennä jo pitkään, mutta omalekuri on joku puolalainen mikä ei ymmärrä kunnolla suomea joten en oikein pysty selittämään ongelmaani saati saamaan siihen selkeitä hoito ohjeita :)

- - - Updated - - -

myös trapsien jumisuus voi heijastua tolla lailla käsiin. Koita huviksesi makoilla lattialla tennispallon päällä ja etsiä jumisia "muljuvia" kohtia yläselästä. Ite just toissa päivänä availin jumeja ja sähköiskuja tuntu sormissa asti vaikka selkää tosiaan auki murjottiinkin :)

Myös pitkittyny jännetupin tulehdus,kyynerkanavan oireyhtymä tms voi olla syynä, osaava hieroja tosiaan saa hierottua forkutkin auki. Mutta jos vaiva ei helpota niin käy tohtorilla. Itse on pitänyt mennä jo pitkään, mutta omalekuri on joku puolalainen mikä ei ymmärrä kunnolla suomea joten en oikein pysty selittämään ongelmaani saati saamaan siihen selkeitä hoito ohjeita :)

Mulla vastaava vaiva poistui hieronnalla, kun oli jännittynyt niska saatu tarpeeksi auki. Siihen kun lisää oikeat venytysliikkeet, niin on ollu paikat kunnossa. Rintaranka piti aika karmeat rusahdukset 6 viikon aikana kun tuota vaivaa kävin hoidattamassa. Mutta ainakin auttoi! Pää särki herkästi myös muiden vaivojen lisäksi. Taakse jäänyttä nuo nyt.

Back
Ylös Bottom