Jyväskylä asuinpaikkana?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fanks
  • Aloitettu Aloitettu
Kaupunki
jyväskylä
Tilanne on sellanen että pitäs muuttaa syyskuussa jyväskylään, muija tulee opiskelemaan ja itse pitäisi löytää sieltä työpaikka ja sali ainakin näin aluksi tammikuuhun asti, kunnes palvelus alkaa..
Kysymys siis kuuluu että löytyykö jyväskylästä töitä ollenkaan, hirveen kranttu en ole noiden paikkojen suhteen, mutta olen automaatioasentaja ja teknisesti ihan osaava kaveri mutta kattoin tota työkkäriä ja sieltä näky oikeestaan vaan asiakaspalvelutyötä ja jotain hoitoalaa..
Lisäksi toi sali pitäis löytää. Ei oo vielä varmaa otetaanko sellanen kämppä johon mun kotipuntit mahtuu, mutta joka tapauksessa sali pitäisi olla sellanen että siellä on tarvittavat välineet näihin perus nosto liikkeisiin, eli mitään kuntopyöriä tai mattoja sinne en vaadi.. ja hinta mieluusti sellainen että saisi kertamaksulla edullisesti mennä tai sitten halvalla kausimaksulla.. en tiedä minkälaiset olosuhteet siellä on vaikka kaupungin saleille, jos sellaisia on siis olemassa.
Kämppää aletaan kattelemaan tässä lähipäivinä, onko jyväskylässä ns huonompia alueita mihinkä ei välttämättä kannata mennä vuokralle..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pupuhuhta on vähän pahamaineinen alue.

JVK ja Sport-House on hyviä ja edullisia saleja lähellä keskustaa.

Automaatioasentajan paikkoja et varmasti tule ilman suhteita saamaan. Veljellä on tuosta insinöörin paperit ja töitä ei vain ole.

Sali löytyy lähes jokaiselta alueelta. Parhaimmat lienee Valorinteen sali, Sport-House sekä JVK, muut salit ovat enemmän tai vähemmän laitehärdellejä. Itse käyn Sport-Housella.

Huonoja asuinalueitakin löytyy jonkun verran (Kuokkala, Nenäinniemi, Pupuhuhta) Keltinmäessä sekä Kortepohjassa on enimmäkseen opiskelija kämppiä.

Jos opiskelija kämppää ootte etsimässä niin kääntyisin Kortepohjan puoleen. Lyhyt matka keskustaan (3-5km), mm. S-Market ja Savela lähettyvillä sekä tuo on aika rauhallinen paikka asua. Kaksi paikallistakin löytyy tuolta. ;)

Automaatioasentajan paikkoja et varmasti tule ilman suhteita saamaan. Veljellä on tuosta insinöörin paperit ja töitä ei vain ole.

Sali löytyy lähes jokaiselta alueelta. Parhaimmat lienee Valorinteen sali, Sport-House sekä JVK, muut salit ovat enemmän tai vähemmän laitehärdellejä. Itse käyn Sport-Housella.

Huonoja asuinalueitakin löytyy jonkun verran (Kuokkala, Nenäinniemi, Pupuhuhta) Keltinmäessä sekä Kortepohjassa on enimmäkseen opiskelija kämppiä.

Jos opiskelija kämppää ootte etsimässä niin kääntyisin Kortepohjan puoleen. Lyhyt matka keskustaan (3-5km), mm. S-Market ja Savela lähettyvillä sekä tuo on aika rauhallinen paikka asua. Kaksi paikallistakin löytyy tuolta. ;)

Jees. Kämppä tulee olemaan sellanen että siellä pidemmän aikaa viihtyis.. muija kuintenki käy 5 vuotta koulussa.. onko jyväskyläs ny muutenkaan sitte töitä tekniikan alalla tai muuta työpulaa.. toki ei oo pois suljettua liikkua jotain matkaa töihin, kuitenki auto löytyy ainakin nyt, tiedä sitte onko sellasta järki pitää jyväskylässä

Jees. Kämppä tulee olemaan sellanen että siellä pidemmän aikaa viihtyis.. muija kuintenki käy 5 vuotta koulussa.. onko jyväskyläs ny muutenkaan sitte töitä tekniikan alalla tai muuta työpulaa.. toki ei oo pois suljettua liikkua jotain matkaa töihin, kuitenki auto löytyy ainakin nyt, tiedä sitte onko sellasta järki pitää jyväskylässä

En töistä tiedä kun olen sen verran nuori jannu. Pyörällähän täällä pääsee kaikkialle mutta tietty kaikki pidemmät reissut on parempi tehdä autolla, välimatkaa kuitenkin on jonkun verram kaupungin laidalta toiseen laitaan.

Mitä tuohon auton pitämiseen tulee, niin bussit eivät ole halvimmasta päästä, mutta kyllä niillä suht sujuvasti pääsee liikkumaan. Tuo nyt vähän riippuu mihin päin kaupunkia haluaa asettua ja miten helpoksi tai vaikeaksi liikkumisen haluaa itselleen tehdä.

Töitä täällä on yksiselitteisen vähän. Paljon opiskelijoita, paljon työttömiä. Ei mitään käryä ton teikäläisen alan työtilanteesta, mutta yleisesti oman alan töiden tai koulutuksen puuttuessa täällä löytää itsensä aika nopsaan esim. puhelimen varresta, jos töitä haluaa tehdä. Se, mistä jotain tiedän, on ravintolamaailma ja siellä on aina jotain, mutta jotain kannuksia pitäisi olla, että on mitään järkeä hakea.

Palokka on asuinalueena hyvä, löytyy myös vuokrakämppiä, tosin ei halvin.... Ja hyvä salikin on, Palokan Kuntokeskus. Siellä käyn itte.

Jos ei haittaa että meno on välillä vähän levotonta, eikä mamut haittaa niin Keltinmäki, Pupari ja Kangaslampi on edullisia paikkoja asua.

Mulla vois ehkä olla tarjota ainakin osa-aikasta duunia, tosin se on ihan perus varastohommaa ja peruspalkalla. Tietty mahdollisuus palkkaakin nostaa jos saa tulosta aikaiseen. Syksyllä varmasti kokoaikasta ja ehkä ylkkääkin ja talvellakin luulisi töitä olevan reilusti koska yksi työssään todella hyvä työkaveri jää äippälomalle.

EDIT: Ja epäselvyyksien välttämiseksi, minä en ole se työantaja vaan kyse työpaikasta jossa työskentelen.

Palokka on asuinalueena hyvä, löytyy myös vuokrakämppiä, tosin ei halvin.... Ja hyvä salikin on, Palokan Kuntokeskus. Siellä käyn itte.

Jos ei haittaa että meno on välillä vähän levotonta, eikä mamut haittaa niin Keltinmäki, Pupari ja Kangaslampi on edullisia paikkoja asua.

Mulla vois ehkä olla tarjota ainakin osa-aikasta duunia, tosin se on ihan perus varastohommaa ja peruspalkalla. Tietty mahdollisuus palkkaakin nostaa jos saa tulosta aikaiseen. Syksyllä varmasti kokoaikasta ja ehkä ylkkääkin ja talvellakin luulisi töitä olevan reilusti koska yksi työssään todella hyvä työkaveri jää äippälomalle.

EDIT: Ja epäselvyyksien välttämiseksi, minä en ole se työantaja vaan kyse työpaikasta jossa työskentelen.

Laitetaan korvantaakse. Tosiaan tarkotus löytää nyt aluksi työpaikka 4 kuukaudeksi, syys-joulukuulle.. tammikuussa kajaaniin..

Laitetaan korvantaakse. Tosiaan tarkotus löytää nyt aluksi työpaikka 4 kuukaudeksi, syys-joulukuulle.. tammikuussa kajaaniin..

Nuo tuoksi ajaksi olisi ehkä eniten hommia, sesonkiaika näet. Mutta ei todellakaan mitään koulutusta vastaavaa...

Nuo tuoksi ajaksi olisi ehkä eniten hommia, sesonkiaika näet. Mutta ei todellakaan mitään koulutusta vastaavaa...
mielenkiinto heräsi, todellisia oman alan hommia en oo vielä ehtiny tekemäänkään, varastomiehenäkin oon ollut n. 8kk, yötöissä samaan aikaan kun opiskelin..
ja tosiaan olis hyvä saada melkeen sellanen paikka, jossa saa olla sen ~40 tuntia tai mahdollisesti jopa ylitte..

Oot Fanks VIP niin nakkaappa privaa. Mitää en pysty lupaamaan kun en asioista päätä mutta pystyn niihin vaikuttamaan. Meillä jää nyt yksi todella pätevä työntekijä äippälomalle ja tarvitaan todella siihen hyvä tekijä tilalle...oli isommat pomot mitä mieltä tahansa.

Syksy meillä kiireisin aika, siinä n. 6 viikon aikana tehdään n. 20 % liikevaihdosta.

Onko Kortepohja-Rautpohja-Laajavuori-alue minkälaisessa maineessa paikallisten keskuudessa? Yksi hyvin mahdollinen tulevaisuuden majapaikka saattaa olla siellä.

Siellä asuu paljon opiskelijoita, käsittääkseni ihan asuttavaa seutua jos ei mahdollisesti viikonloppuisin kantautuvien bileiden äänet häiritse.

Kortepohja akselilla opiskelijat asuvat melkeinpä kaikki ylioppilaskylässä. Melko rauhallista seutua, lapsiperheitä paljon. Kortepohjan ostoskeskuksen edustalla ja edellämainitussa ylioppilaskylässä välillä rauhatonta.

Eipä tuosta Kortepohjasta paljon mitään negatiivista kuulu. Lienee kuitenkin tämä Pupari - Kangaslampi, Keltinmäki ja Kuokkala ne rauhattomimmat seudut eli käytännössä suurimmat betonielementtilähiöt joissa paljon mamuja. Ei ne mamut tietty yksin tee rauhattomuutta, mutta näissä on paljon kaupungin sosiaalipuolen asiakkaita, joten se nyt vaan tekee omat juttunsa halusi sitä joku tai ei.

Itse asuin Puparissa yli 10 vuotta ja vallan hyvä paikka asua. On siellä joskus omat metelinsä, mutta rauhassa siellä sai iltaisin ja öisin liikkua. Vaikka lieneekin ehkä koko kaupungin pahamaineisin mesta, joskus se meno siellä olikin aika mahdotonta.

Osa noista Kortepohjan opiskelijakämpistä on aika paljon elämää nähneitä ..ja kun tuo asuntokantakaan ei ole siellä ihan uusinta uutta. Paikkana kyllä ihan suht. rauhallinen. Opiskelijana jos kämppää hakee niin olette varmaan tutustuneet KOAS:n sivujen kautta eri asuinalueiden tarjontaan. Esim. Ristonmaan ja Kuokkalan/Kekkolan (huom. ei Kuokkalan keskusta) on ihan kohtuu rauhallisia, asunnot suht. hyvässä kuosissa ja hyvien kulkuyhteyksien varsilla. Kuokkalassa myös etuna Graniitti joka tarjoaa erilaisia liikuntapalveluita.

Kaupungilta voi kanssa kysellä vuokra-asuntoja (Jyväskylän Vuokra-asunnot), mutta hintataso noissa saattaa jo pompata ehkä opiskelijan tuloille hieman korkeaksi.

Työtilanne ei Jyväskylässä ole kehumisen arvoinen.. toisaalta puhelinmyyntipaikkoja on avoinna lähes jokapäivä, mutta oman alasi työpaikkoja ei hirveästi tarjolla ole ollut.

Kuokkalassa Ainolanranta on ihan jees asuinalue eli ihan sillan kupeessa oleva, hyvinkin rauhallista seutua ja paljon lapsiperheitä + yliopisto ja lutakon AMK lähellä. Kuokkalan keskustastaankin tosi lyhyt matka josta löytyy perus supermarket ja s-market.

Ja liikkumisesta sen verran eli julkiset on aika kalliita, ja omalla autolla liikkuminen ainakin keskusta alueella on tosi hidasta. Pyörällä pääsee liikkumaan aika hyvin.

Itse kävin kuokkalassa TopShape -nimisessä salissa aamulla treenailemassa, suht halvat hinnat aamutreenaajalle ja hyvä ilmapiiri, ehkä hitusen pienehkö, tosin aamuisin mahtu hyvin treenaamaan plussana sauna.

Ainolanrannassa tuppaa olemaan uutta taloa, seutu tosiaan ihan arvostettua ja vuokrat sen mukaisia. Tokkopa kannattaa opiskelijana miettiä ainakaan yksin muuttavansa, kaksin varmaan jo mahdollisuuksien rajoissa. Jostain syystä siinä rannalla, Suuruspään puolella oli vielä mun aikanani, eli muutama vuosi sitten, ihan ilmaista asua. Siinä oli jotain Ilmarisen kämppiä, missä vuokra oli alle kuutta sataa 70 neliön saunallisesta kolmiosta. Tiedä sitten mikä tilanne on nykyään.

Jahas, syksyllä muutto Tourulaan. Sijainti aika hyvä, pääsee kätevästi pyörällä/kävellen keskustaan ja koululle. Takapihalla virtaa Tourujoki, tietääkö joku saako siinä kalastaa? Jos siinä on kalaa ylipäätään.

Jahas, syksyllä muutto Tourulaan. Sijainti aika hyvä, pääsee kätevästi pyörällä/kävellen keskustaan ja koululle. Takapihalla virtaa Tourujoki, tietääkö joku saako siinä kalastaa? Jos siinä on kalaa ylipäätään.

Yleinen pyörändumppausjoki, ei siinä kannata kalastaa :D Tourula on helvetin jees, asuin aikanaan Ailakinkadulla ja tykkäsin kyl pirusti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom