Juominen dieetillä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Paukku79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miten paljon tulee dieetillä juotua päivässä? Itse juon noin 3 litraa päivässä, vettä ja funlighttia suurimmaksi osaksi, joskus light-limsoja. Kun tuntuu että nuo light-limsat jotenkin turvottaa. Vissy ja vesi toimii paremmin...vai kuvittelenkohan vaan? Kokemuksia?

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mulla menee 5-6 litraa päivässä. Offillakin menee 3-4 litraa heittämällä. Myös minusta tuntuu että nuo hiilihappoiset turvottaa vatsaa,en juo niitä oikeestaan koskaan sen vuoksi, ikävä fiilis. Tietty kun noin paljon juon, täytyy puolestaan huolehtia suolatasapainosta.

Joku 3 litraa ehkä tulee itestään juotua, suurempiin määriin joutuu jo näkemään vaivaa eli juomalla juomaan. Tuohon sit lisäks joku 1,5l, mikä menee reenin ja aerobisen aikana.

Mäkin oon huomannut noitten light-limsojen turvottavan, niin mahaa kuin jotenkin muutenkin kroppaa. Pelkkää mutua vaiko ei... en tiedä. Ja kun kaveri maalaili kauhukuvia makeutusaineitten selluliittiä aiheuttavasta vaikutuksesta :rolleyes: , niin on vähän nuo funlightitkin jääneet pois päivittäisistä janojuomisista, rahkaan niitä kyllä vielä sekottelen. Vesi on vanhin voitehista!

:offtopic: Fättis, nyt muuten menee kokeiluun uusi combo sen maitokahvijuoman tilalle: kun sotkee O'light mochaa maitoon, siitä tulee 90% samanlaista! :kippis1:

Niin, piti vielä lisätä tuohon juomani veden määrään se, että sillä mulla menee noin paljon ihan tuskatta, kun mun päivä alkaa jo klo 05:00.

Siinä ehtii lipittämään vaikka kuin paljon ennenku nukkumatti tulee kylään.

:offtopic: Emmah, O´light mocha ja maito kuulostaa sairaan hyvältä...kohta päästään sitäkin testaamaan ihan "käytännössä" :D

Jep, luulen että kun ilmat alkaa tästä lämpenemään, juominenkin lisääntyy huimasti. Oon ite myös kuullut tuosta sellu-jutusta..lieneekö sitten totta.

Paukku79 sanoi:
Jep, luulen että kun ilmat alkaa tästä lämpenemään, juominenkin lisääntyy huimasti. Oon ite myös kuullut tuosta sellu-jutusta..lieneekö sitten totta.

:offtopic: Ainahan jonkun yksittäisen ruoka-aineen väitetään aiheuttavan selluliittiä, älytöntä turvotusta jne. jopa kohtuullisissa määrin käytettynä. Henk koht olen sellusta huomannut vain sen, että se on suoraan sidoksissa rasvaprosenttiin: mitä enemmän laihdutan, sitä vähemmän on sellua. Jos painan 62kg (pituus 172), sellua ei ole lainkaan. Ja siitä huolimatta käytän light-tuotteita runsaasti (fun light palkkarissa, red bullin sokeriton "aamukahvina", hermesetasta jne). Ehkä ne light - tuotteet aiheuttaisivat sellua, jos niissä kylpisi joka aamu, joisi 8 litraa dieettijuomia / pvä jne. Vähän sama, kuin vuonna kivi ja keppi käyty keskustelu nuudelien aiheuttamasta lisääntyneestä syöpäriskistä.

Eli näin siis luulisin asian olevan, selluliitistä on oikeasti tehty todella vähän tieteellistä tutkimusta koska kyseessä ei ole lääketieteellinen vaan kosmeettinen ongelma.

EDIT: Paluu topicciin... Ja juon n. 2 l vettä pvässä plus sen, minkä juon urheillessa tai välittömästi sen jälkeen.

Mulla light-limsa aiheuttaa vähän samanlaisen olon kuin sokerittomat karkit. Hillitöntä turvotusta ja vatsakipua. Terveydeksi-lehdessä (apteekista) lukikin joskus, et ne makeutusaineet, mitä niissä käytetään ei sovi herkkävatsaisille.

Minulla purkkaa aiheuttaa järjetöntä turvotusta, vatsakipua, vatsan paisumista ja epämiellyttävää oloa. Pakko on ollut luopua siitä miltei kokonaan:( Harmi, koska purkka vaan on niin hyvää "hermomässyä":D

en tiedä miten paljon dietillä, varsinkaan kisadietillä, pitäis juoda..

mä juon normaalisti vähintään 3l/pv vettä.. ja yritän pitää sen max 4l.. toi määrä menee helposti ja joutuu vähän tarkkailee, ettei juo liikaa..
join nimittäin kuukauden verran n.5l/pv ja aloin voimaan jotenkin huonosti.. heikotti jne. voi olla, että meni jopa yli 5l välil.. tajusin sitten vähentää tota nesteen litkimistä ja oloni parani ihan normaaliksi.. ilmeisesti kaikki tarvittavat ravintoaineet, vitamiinit ym. ei oikein imeytyny.. :rolleyes:

Minä juon 5 litraa vettä päivässä. Valmentajan ohje. En käytä limuja kuin satunnaisesti ja silloinkin päivässä max. puoli litraa.

Tähän viiteen litraan EN laske aerobisen tai puntin yhteydessä juotua nestettä tai palautusjuomaa. Sen määrä kun vaihtelee treenattavan lihasryhmän ja hikoilun mukaan. Joskus ei janota ja joskus janottaa tosi paljon.

Pyrin juomaan aamulla ennen töihin lähtöä 1,5 litraa, töissä vähintään 2 litraa (mieluiten 3) ja sitten treenin jälkeen kotona loput viidestä litrasta - painottaen alkuiltaa ettei tarvitse koko yötä juosta vessassa.

Määrä menee alun totuttelun jälkeen ihan kevyeen - nykyisin esim. töissä janottaa koko ajan, jos unohtuu juoda ns. normaalitahtia. Huitasen yleensä kerralla puoli litraa, mieluiten huoneenlämpöistä vettä. Sitä on helppo juoda.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Dieetillä kannattaa lisätä veden juontia erityisesti niinä päivinä, kun/jos ketoilee tai tyhjentää hiilareista = syödyn proteiinin määrä on korkea. Olo on ainakin täällä poikkeuksetta kamala, jos juo vain "normaalisti" (vaikka sekin olis suht runsaasti)tuolloin. Pitää juoda ihan sienenä, jotta munuaiset jaksaa työstää sitä prodea.

hiukan menee ohi aiheen, mutta...

Kun moni nyt on täällä puhunut juuri tosta ligh-limsojen ym. makeutettujen juomien turvottavan ja tekevän huonon olon ni:

Erityisesti aspartaamilla tai asesulfaami K:lla makeutetut jutut (jos osaan kirjottaa oikein) on sellasia, mitkä todella monelle aiheuttaa "kaasuja" eli piereskelyä, turvotusta ja huonoa oloa. Itse olen tämän kokenut ja siksi lopettanut kyseisten tuotteiden käytön kokonaan. Kuitenkin on makeutusaineita mm. sakkariini, jotka ei aiheuta vaivoja, mutta en ole vielä katsonut, onko esim. limsoissa sellaisella makeutettuja vaihtoehtoja...itse käytän nestemäistä sakkariinia makeuttamaan esim. rahkaa, mutta light-juomat olen jättänyt jo kokonaan pois...

Ja ettei pelkästään menis ohi aiheen ni itse juon huonosti. Omasta mielestä ehkä sen 2 litraa päivässä ja voin sanoa, että PITÄISI juoda enemmän. Itse joskus kun olen saanut rytmitettyä päivän niin, että muistan juoda enemmän, on olo ollut todella paljon parempi! *yritän parantaa tapani :)*

Aikoinaan yli 10 vuotta sitten tein jonkun aikaa työkseni limsoja ja ainakaan siihen aikaan makeutusaineena ei limsoissa käytetty mielestäni muita juttuja kuin aspartaamia. En tiedä miksi, mutta ainakin siihen aikaan taisi limsapullojen kyljissä olla varoitustekstit, joissa raskaana olevia neuvottiin niin, ettei kannata hulluna vetää noita tuollaisia limsoja (muistaakseni aspartaamin takia). Ja esim. ne hapot, joita cokis -juomiin laitettiin, oli niin voimakkaita, että silmissä piti pitää suojalaseja. Tietysti tuo hapon määrä ei ollut todellakaan mikään merkittävä yhtä pulloa kohden.

Kuinkas usein päivässä muuten jouduttu käymään pissalla, kun juotte tuollaisia määriä?

Mulla menee päivässä litra rasvatonta maitoa, jonkin verran appelsiinituoremehua ja Pepsi Maxia. Vettä mä en oikein vieläkään osaa juoda "tarpeeksi", mutta muutama lasi tulee sitäkin juotua päivän mittaan.

Muutama kuukausi sitten valmentajan ohjeistuksesta aloitin juomaan 5 litraa vettä päivässä (aerobisen, salitreenin ja palautusjuoman nesteita ei lasketa viiteen litraan mukaan). Kyllä siihen ihmeen nopeasti tottui, vaikka aikaisemmin olin juonut enintään litran päivässä. Nyt tosiaankin jo etsii sitä vesipulloa, jos ei ole vähään aikaan hörppäissyt.

Mä oon joskus taannoin juonut sitä vettä väkisin sen kolme litraa päivässä, ja nykyään inhoan koko ainetta. En juo sitä juuri ollenkaan muulloin kun treenatessa. Vissyt menee paremmin ja sitten menee light-limuja ja kahvia, mutta ei kumpaakaan paljon, kun maha ei siedä. Pitäis kai juoda enemmän, mutta olen koettanut ratkaista tuota ongelmaa toisaalta syömällä keittoja ja muuta nestepitoista, kuten hedelmiä.

Back
Ylös Bottom