Juoman maustaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bomber
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
37
Antakaapas jotain vinkkejä miten Fast massaa (naturaalin makusta) voi maustaa kun rupee toi kaakaolla maustaminen tökkimään, on viel toi iso pussi ja se pitäs kiskoa menemään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by beginner
sötkötä se jauhe vaikka mehuun

Voikos noita protskuja sekoitella sitten ihan mihin nesteisiin tahansa? Vaiko pitäiskö nesteen olla matalahappoista, esim. ei hiilihapollisiinjuomiin tai sitrusjuomiin?

Sama homma sitten saakos kreatiinia sekoittaa just esim appelsiini-greippimehuun, kun ainakin purkissa lukee ettei hapollisiin juomiin, mutta mitkä luetellaan tällaisiin?

Originally posted by hiliviuskas
Voikos noita protskuja sekoitella sitten ihan mihin nesteisiin tahansa? Vaiko pitäiskö nesteen olla matalahappoista, esim. ei hiilihapollisiinjuomiin tai sitrusjuomiin?

Sama homma sitten saakos kreatiinia sekoittaa just esim appelsiini-greippimehuun, kun ainakin purkissa lukee ettei hapollisiin juomiin, mutta mitkä luetellaan tällaisiin?
en ole tullut ajatelleeks tommosta, mutta kyllä mua on neuvottu sekoittamaan ainakin palautusjuoma veteen tai mehuun. ei kai sillä oo niin merkitystä. tietysti aina kannattaa noudattaa pakkauksessa annettuja ohjeita

SF:ltä saa mansikan makuista makeuttajaa, jota olen itse käyttänyt. Aika vehkeen makuista sekin, mutta peittää sitä jälkimakua.

Jep, fun lightia minäkin käytän. Toisaalta oon ruvennut miettimään joskos palautusjuomassa korvaisi malton joko puoliksi tai kokonaan dextroosilla (joka tunnetusti kiitettävän makeaa) jolloin ei oikeastaan tarvitsisi mitään ylimääräisiä makeuttajia tai maustejauhoja.

dekstroosi/rypälesokeri/panimosokeri

Toi dekstroosi tekee kyllä juomasta tod. imelää, hyi! Mä koetin juoda tämmöstä pal. juomaa muutaman kerran:

n. 1dl halpisheraa
n. 1dl panimosokeria
n. 5dl vettä
n. 1.5tl kreaa

enkä oikein kyennyt, oli niin imelää. Sitten koetin lisätä kaakaojauhetta ja se tuntus jotenkin leikkaavan sitä imelyyttä. Näin, vaikka vois kuvitella, että kaakao tekis siitä entistäkin imelämpää. Nojaa, nykyään tulee hiukan vähemmän tuota dekstroosiakin, mutta mä siedän niin huonosti imelää/makeaa makua, että pakko siihen on joku keino pal. juoman suhteen keksiä. Saispa jostain esim. palvikinkun makuista (suolasta) protskujauhoo :lol1:

Mullakin on tuo juoman makeus se suurin ongelma. Lähinnä yritän välttää sitä dekstroosia nykyään. Ehkä sitä kuitenkin tulee taas ensi viikosta eteenpäin otettua, kun alan taas ottamaan kreatiinia. :confused:

Joskus vedin väkisin jotain 15g kreatiinia yhdessä hiukan yli desin tai puolentoista desin dekstroosisatsin kanssa, jonkun aikaa. (olin lueskellut kovasti Cell Tech-mainoksia :D )

Eipä tee enää dekstroosia mieli.

Originally posted by Tonza
Mullakin on tuo juoman makeus se suurin ongelma. Lähinnä yritän välttää sitä dekstroosia nykyään. Ehkä sitä kuitenkin tulee taas ensi viikosta eteenpäin otettua, kun alan taas ottamaan kreatiinia. :confused:

Joskus vedin väkisin jotain 15g kreatiinia yhdessä hiukan yli desin tai puolentoista desin dekstroosisatsin kanssa, jonkun aikaa. (olin lueskellut kovasti Cell Tech-mainoksia :D )

Eipä tee enää dekstroosia mieli.

Juu eipä täälläkään on tuo dextroosi melkoisen epämiellyttävän makuista tavaraa.:urjo:

Kokeilkaa ihmeessä sekoitta jauhot limuun. Shakerin kansin ja juomat lentää reteesti pitkin seiniä kun hiilihapot vähän kaasuuntuu:lol2:
mansikkakaakao on mun juttu noissa mausteissa.

Originally posted by hiliviuskas

Mieluiten veteen.

Kreatiinia ei sitrushedelmien, eikä -mehujen kanssa. Imeytyminen kärsii.

Originally posted by Kilppa
Kreatiinia ei sitrushedelmien, eikä -mehujen kanssa. Imeytyminen kärsii.

Just vähän aikaa sittenhän se nimenomaan piti ottaa greippimehun kanssa, mutta ei missään nimessä edes äärimmäisessä hengenhädässä appelsiinimehun kanssa. Taitaa olla viisainta sekotella aamupuuroon ja jättää säätäminen. :rolleyes:

Originally posted by Äijä
Just vähän aikaa sittenhän se nimenomaan piti ottaa greippimehun kanssa, mutta ei missään nimessä edes äärimmäisessä hengenhädässä appelsiinimehun kanssa. Taitaa olla viisainta sekotella aamupuuroon ja jättää säätäminen. :rolleyes:

Eikun se oli käännösvirhe. Ei siis greippimehun vaan rypälemehun (dekstroosin) kanssa.

Käännösvirhepä hyvinkin, ja vieläpä tod. alkeellinen.

Eli:

grape = viinirypäle

grapefruit, grape fruit tai pomelo= greippi

Selviää kenelle tahansa tod. nopeesti kun vaan viittii tsekata joko paperi- tai nettisanakirjasta. Mitenkähän esim. Bodaus lehden ihmiset ei oo viittiny tuommosta asiaa tarkistaa? Eikös tuo asia ollut sielläkin joskus sekoitettu? Taas saa ihmetellä, miten laiskoja niin monet on tarkistamaan asioiden ja sanojen oikeellisuutta :mad:

Originally posted by meitsi
Eikun se oli käännösvirhe. Ei siis greippimehun vaan rypälemehun (dekstroosin) kanssa.

Niin näköjään oli. Mutta ei tunnu hirveen luonnolliselta alkaa jotain sokerilitkua (dekstroosi) vetämään naamaansa. Että ennemmin mä tosiaan otan kreatiinit vaikka aamupuuron seassa tai paljaaltaan veteen sekotettuna.

Minä otan kreatiinin veteen sekoitettuna enkä usko että se olis enemmän säätämällä vaikuttanut sen kummemmin.

Originally posted by Iivili
Mitenkähän esim. Bodaus lehden ihmiset ei oo viittiny tuommosta asiaa tarkistaa? Eikös tuo asia ollut sielläkin joskus sekoitettu? Taas saa ihmetellä, miten laiskoja niin monet on tarkistamaan asioiden ja sanojen oikeellisuutta :mad:

Tuli mieleen (pyydän anteeksi jo etukäteen, jos sotken käsitteet) kaveri, joka luki jotain vanhaa Zanen kirjaa. Kirjassa Zane käski vedellä glyserolia muutaman kerran päivässä ruokalusikallisen. Kaveri sitten kysymään multa, että mitäs hyötyä siitä glyserolista (vai glyseriini?) olikaan. No, vastasin, että "en nyt oikein tarkkaan tiedä, mutta muistaakseni jotkut ovat sitä ottaneet parantaakseen jotenkin verisuonien näkyvyyttä, tai jotain".

Myöhemmin pyysin tyttöystävääni ettimään netistä tietoa, kun asia jäi harmittamaan. (itellä ei kesällä ollut oikein sitä nettimahdollisuutta)
Tulos oli se, että glyseroli (ymmärtääkseni samaa stuffia kuin glyseriini??) on erittäin vaarallista nieltynä, aiheuttaa pahoinvoinitia, hengenahdistusta ja vaikka mitä -lista oli pitkä. Muistaakseni ainetta käsiteltäessä piti käyttää suojapukua ja hengityssuojainta. (en ole varma, kun itse en lukenut mitään, vaan muistin perusteella vedän)

Kirjassa ilmeisesti tarkoitettiin glyseridiä, jota sisältää mm. vehnänalkioöljy. Mutta varmaankin suomennosvaiheessa oli tapahtunut pahemmanpuoleinen virhe. Tuli mieleen, että monikohan on "Zanen oppien mukaan" vetänyt glyserolia joskus takavuosina...

Originally posted by Äijä
Niin näköjään oli. Mutta ei tunnu hirveen luonnolliselta alkaa jotain sokerilitkua (dekstroosi) vetämään naamaansa. Että ennemmin mä tosiaan otan kreatiinit vaikka aamupuuron seassa tai paljaaltaan veteen sekotettuna.

Siis hä... onko se dekstroosi sitten jotenkin epäluonnollisempaa ku proteiini "litkut" yms.? Jos tuota "luonnollisuutta" (niinku minä sen ymmärrän) haet ni kannattaa se kreatiinikin jättää kaupan hyllylle, vedät vaikka päivässä sen 1,5 kg pihviä naamariin :p

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom