Juoksuttaako?

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Ikä
53
Hei olen uusi täällä ja käyn salilla 3xvko ... Kysymys kuuluukin juoksetteko te muut mimmit? Minä pyrin juoksemaan 2-3x vko n.40 min.... Ja jos ette juokse niin mitä punttitreenin lisäksi teette?

Mulla noi aerobiset on aika kausiluonteisia.
Välillä pyöräilen (kilpapyörällä tai treinerillä), sitten taas innostun uimaan, kunnes totean kuinka kauhean kuiva mun iho on.
Tällä hetkellä juoksen 3-4 krt. viikko. Kun säät menee huonommaksi alan luultavasti taas pyöräilemään sisällä.

Jumpissa (lähinnä Step) olen käynyt säännöllisen epäsäännöllisesti, olen itsekin niitä ohjannut. Tällä hetkellä olen kuitenkin tosi kyllästynyt kaikkeen, mikä pitää tehdä tiettyyn aikaan. Aika fiilispohjalta siis vetelen.

Aerobisen määrän tietty vaikuttaa myös treenijako puntilla ja muut menot.

Juoksisin vaikka kuinka mut polvet ei taida kestää (mulla oli reaktiivinen aritriitti joka on jo takanapäin mut en ole uskaltanut kokeilla juoksemista). Aerobiseksi menee päivittäinen työmatkakävely (tai saattaa olla hyötyliikuntaa?) sekä punttitreenin jälkeinen 20 - 30 min aerobista pyörällä tai soutulaitteella. Joskus teen pitkiä sauvakävelylenkkejä ja syksyn kunniaksi tekisi mieli ottaa uiminen ohjelmaan :hyper:

Kunhan futiskausi loppuu alan taas juosta 1-2 krt/vko.

Muuten siis aerobiseksi futista, rullaluistelua ja hyötyliikuntana pyöräilyä. Joskus oon saattanut myös käydä jollain ohjatulla tunnilla, jos joku kaveri on pyytänyt. En niistä loppupeleissä niin välitä, mut vaihteluna menee kyllä.

Talvella aerobiset jää vähemmälle ja se on kyl ollut ihan tarkoituskin.

Sitkeästi mutta varmasti yritän ujuttaa juoksua liikuntaohjelmaani. Hitaasti juoksu on muuttunut kevyemmäksi ja mukavammaksi. Kurjien kelien alkaessa maistuvat kuitenkin spinning, core ja jotkut hömppäjumpat. Ja kävelylenkit tietysti kesät talvet.
Tälläistä reipasta revittelyä teen 2-3x/vko salitreenin 3x/vk lisäksi.

En ole koskaan ollut sitä juoksijatyyppiä, jos sellainen on olemassa. Pelkään koiria ja nolostun vastaantulijoista - siispä en lenkkeile siinä idyllisessä luonnossa, mitä meidänkin kodin läheltä löytyy. Toisaalta olen tänä kesänä pelannut sulkapalloa, kokeillut vesijuoksua ja uinut, olen stepperöinyt, crosseroinut, polkenut kuntopyörällä, käynyt pitkillä kävelyillä ja tietysti puntannut henkeni edestä. Suunnittelen juuri pienen stepperin hankkimista kotiin ja sulkkisvuoron varaamista syksylle, kun säät estävät ulkoliikunnan. Yleensä pyrin vetämään viikossa ainakin kaksi 20 minuutin aamuaerobista ja kaksi punttitreeniä. Näiden lisäksi teen punttitreenittöminä päivinä 40-100 minuutin aerobisia treenejä ao tavoilla. Mitä pitempään liikun, sitä matalammalla teholla ja päinvastoin. Yleensä pyrin pitämään kokonaan liikkumattomia päiviä yhden, välillä niitä tulee kaksikin viikkoon. Pidän lepopäiviä palautumisen kannalta oleellisina. Varsinaiseksi liikunnaksi en siis kuitenkaan laske minkäänlaista kävelyä.

Ja puhetta oli jopa joogan kokeilemisesta tähän punttitreenin vetreyttäväksi ja lihaksia avaavaksi vastapainoksi. Kuulisin mielelläni muiden kokemuksesta joogasta tai muusta syvävenyttelytyyppisestä liikkumisesta. :)

Viimeisen parin vuoden aikana oon opettanut itseni juoksemaan ja alkanut nauttia siitä. Jopa siinä määrin, että välillä on pitänyt toppuutella innostusta, koska jossain vaiheessa juoksu alkaa rokottaa punttitreenissä jaksamista. Kesäisin saatan parhaimmillaan juosta 3krt vkossa 1-1,5h kerrallaan. Lisäksi pyöräilen paljon, jo pelkästään työmatkoista kertyy kiitettävästi kilometrejä. Talven tullen juoksulenkkien määrä vähenee, mutta pyrin tekemään ainakin yhden pyrähdyksen viikossa, jottei kunto ihan katoa. Tämän lisäksi sitten lähinnä spinningiä, crossaria ja juoksumattoa salilla.

Teen jonkin verran aerobista punttitreenin ohella. juoksemassa käyn n.3krt vko 40-75min kerta, Lisäksi kävelen/pyöräilen/rullaluistelen n.2-3krt viikossa 40-60min kerta. Puntilla käyn 4-5 kertaa viikossa.

Tykkään tosta juoksemisesta kovasti, se vaan tuppaa käymään polvien ja nilkkojen päälle.

Aivi sanoi:
Teen jonkin verran aerobista punttitreenin ohella. juoksemassa käyn n.3krt vko 40-75min kerta, Lisäksi kävelen/pyöräilen/rullaluistelen n.2-3krt viikossa 40-60min kerta. Puntilla käyn 4-5 kertaa viikossa.
Jos TUO on jonkin verran niin en uskalla ajatellakaan, mitä olisi kohtuullisesti tai runsaasti :eek:

Mä en ole juossut vuosikausiin, enkä aio aloittaakaan ainakaan lähitulevaisuudessa. Tällä massalla se varmaan hajottaisi polvet alta aikayksikön, kun 15kg kevyempänäkin - silloin juoksenteluaikoina - oli aina kremppaa polvissa/nilkoissa/nivusissa/kantapäissä.

Nyt "dieetin" aikana teen 3-5 aerobista viikossa, aamulla kävelyä/sauvakävelyä ja mahdollisesti treenin jälkeen jossain laitteessa jos maittaa. Muuten en sitten "jumppaakaan", se nimittäin syö kyllä lihat :evil:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Viime aikoina on juoksuttanut muutaman kerran viikossa. Koirat ja muutto inspiraatioina, koska uudessa asuinpaikassa ei ole oikein metsää, missä pitää isoja koiria irti, niin pitää sitten juosta itsekin kunnon lenkkiä. Aloitin pari viikkoa sitten ja tuli kunnon herätys todellisuuteen: mullahan onkin rapakunto.

Kesän aikana on tullut käytyä kerran viikossa hölkkäilemässä. Ens viikolla alkaisi taasen nyrkkeily treenit. Niitä olisi kaksi kertaa viikossa (1h kerta). Mitä mieltä mimmit on, onko nyrkkeily liian kuluttavaa lihaksia ajatellen? Sinne lavalle kun olisi tarkoitus nousta parin vuoden päästä. :)

Juoksututtaa, kyllä! Nyt kesällä on tullut lähes joka arkiaamu ennen töihin lähtöä käytyä hölköttelemässä (tai kävelemässä jos on tulossa tai alla kova kinttutreeni) 45-60 min. Sykkeen pyrin hölkätessä pitämään alle 150, joten ylämäet suosiolla kävelen. Syöhän tuokin jo tehoja punttitreenistä, mutta päivä lähtee niin mukavasti käyntiin pienellä aamurehkimisellä. Eikä talvipakkasilla aamulenkille tulekkaan niin usein lähdettyä. Silloin sitten spinningiä ja satunnaisesti muuta jumppaa. On nyt kesälläkin tullut pari kertaa eksyttyä steppiin tai bosu-jumpaan.

Nöy, nilkassa sen verran pahat vammat ja koko jalan rakennekin on sellainen, ettei mua niin halutessani huolittaisi edes armeijaan -> kaiken maailman juoksentelut ja hyppelyt on pannassa. Onneksi saan uida, pyöräillä jne

En juokse minäkään, kun en siitä tykkää, eikä tykkää toinen polvenikaan. Tai no, aina kevään tullen minuun iskee "keväthuumaus": Nytpäs mä ryhdyn hölkkäämään! -->ja noin kahden, kolmen lenkkiyrityksen jälkeen muistan aina, miksen ole aiemminkaan sen pitemmälle päässyt... :D

Aerobisina lajeina harrastan kesäisin rullaluistelua (tosin olen luistellut TODELLA vähän tänä kesänä) ja talvisin ohjattua jumppaa, lähinnä PACEa ja spinningiä. Lisäksi yritän kävellä paljon ympäri vuoden, niin varsinaisia lenkkejä kuin hyötyliikuntaakin, mutta myönnettäköön, että talvisin se kyllä tuppaa jäädä aika vähälle :nolo: Tiinulin tavoin olen aikessa myös aloittaa (uudestaan) säännöllisen uimisen, kun minulle kahden ja puolen vuoden Kalliossa asumisen jälkeen vihdoinkin valkeni, miten lähellä minulla on hyvät mahdollisuudet siihen... Hidasko? Jaa mää vai? Miten niin? :D

Salilla lämmittelen aina soutulaitteella tai kuntopyörällä/stepperillä, riippuen siitä mikä treeni on vuorossa, muita näitä n. 5 minuutin pätkiä en aerobisiksi treeneiksi laske. Loppuaerobista en taas nykyjään juurikaan koskaan harrasta.

Pakko on myöntää, että pakkaan välillä olla laiska aerobisen suhteen. Pyrkimys on kaksi aerobista treeniä/vko ja hyötyliikunnat päälle, mutta mutta... No, nyt on kesä ja lomat takanapäin, ja uusi saliohjelma alkamassa, joten alkakoon samalla uusi, aktiivisempi kausi aerobisen treeninkin suhteen! Ehkä... :whip: :D

En ole ikinä juossut enkä juokse! Polvissa juilii ikävästi jos ravaa pitempiä matkoja kerrallaan, rivakka kävely sopii paljon paremmin.

Aerobista teen nyt dietillä 1,5 h per päivä 6 päivänä viikossa. Yleensä cross trainerilla tai kävelymatolla. Ulkona yritin tehdä tuossa kesällä, mutta luovutin - en saa sykkeitä nousemaan riittävästi. Aurinko väsyttää tällaista "menninkäistä". Siirryin sisätiloihin ja johan meno maittaa.

Ironbutt sanoi:
En ole ikinä juossut enkä juokse! Polvissa juilii ikävästi jos ravaa pitempiä matkoja kerrallaan, rivakka kävely sopii paljon paremmin.

Aerobista teen nyt dietillä 1,5 h per päivä 6 päivänä viikossa. Yleensä cross trainerilla tai kävelymatolla. Ulkona yritin tehdä tuossa kesällä, mutta luovutin - en saa sykkeitä nousemaan riittävästi. Aurinko väsyttää tällaista "menninkäistä". Siirryin sisätiloihin ja johan meno maittaa.

(OT...)
Olitko Keravalla la??
Meinaan, pitääkö alkaa vs:n pureskelu täälläpäässä...
että saa hengen kulkemaan huomenna... :rolleyes:

Olin! Mahtavat messut, ostin makeen valkosipuliletin seinällekin koristeeksi!

Juoksuttaa kyllä, ja nyt oon antanut periksi tälle halulle, ja käynnistin HIIT-treenit.
Tykkään kyllä tehdä ulkona raikkaassa ilmassa aamuaerobisia kävellenkin, mutta jotenkin tuo vauhti on se, mikä viehättää. Ja tuntuu, ettei tällänen pätkä etene kävellen tarpeeksi nopeasti, joten mennään siis juosten tai pyörällä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom