Juoksukengät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja uzer
  • Aloitettu Aloitettu
Kattelin uusia juoksukenkiä vanhojeni tilalle ja nuo hinnat jakautuu aika reilusti, että onko noilla kalleilla juoksukengillä paljoa eroa halvempiin? Tulee juostuaa pitempiä lenkkejä (10km) ja lyhyempiä nopeampi tempoisempia lenkkejä niin miettinyt että kannattaako ostaa sellaiset kengät joissa on tosi hyvät vaimennukset ja kalliimmat vai ihan perushintaiset, joissa ihan hyvä vaimennus onko silleen väliä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite ostin pari vuotta sitten urheiluliikkeestä edellisen vuoden mallia olevat juoksukengät kun oli tarjouksessa ja on ollu hyvät lyhyille ja pitemmille lenkeille. Alkuperänen hinta olis ollut 150€+ mutta noista saa yleensä reilut alennukset jos ei ole uutuuksia. Suosittelen :)

Niin ja jos siis juokset kovalla alustalla (asfaltilla) paljon niin kannattaa olla hyvät vaimennukset.

Omien kokemusten pohjalta suosittelisin Nikeja. Mulla on aika leveä lesti ja ne tuntuu istuvan hyvin jalkaan + halvemmat kuin esim. Asicsit (aivan sikahintaiset siihen nähden ettei tarjoa mitään sillä lisärahalla) tai Adidakset.
Aktiiviaikoina muutama vuosi sitten tuli juostua 100 km viikkoja ja kaikki merkit on kahlattu läpi. Tutkituta tarvitko oikeasti pronaatiotukea (tekevät usein ihan urheiluliikkeessä 2 minuutissa tuon tarkastelun ilman lisäkustannuksia), neutraalit kengät toimis useimmilla paremmin mutta mainostajat on saanut tuon pronaatiotuen "tärkeäksi" osaksi useimpia kenkämalleja.. Vaimennus nyt on JUOKSUkengissä useimmiten niin päkiällä kuin kantapäälläkin jo vajaan satasen kengissä.

Näyttäs vähän lähteestä riippuen olevan neutraalit. Ei muutaku kenkäkauppaan ja sovittamaan, myyjät ovat ammattilaisia kertomaan. Ihan hyviä arvosteluja näyttävät nuo kengät saaneen.

Omien kokemusten pohjalta suosittelisin Nikeja. Mulla on aika leveä lesti ja ne tuntuu istuvan hyvin jalkaan + halvemmat kuin esim. Asicsit (aivan sikahintaiset siihen nähden ettei tarjoa mitään sillä lisärahalla) tai Adidakset.
Aktiiviaikoina muutama vuosi sitten tuli juostua 100 km viikkoja ja kaikki merkit on kahlattu läpi. Tutkituta tarvitko oikeasti pronaatiotukea (tekevät usein ihan urheiluliikkeessä 2 minuutissa tuon tarkastelun ilman lisäkustannuksia), neutraalit kengät toimis useimmilla paremmin mutta mainostajat on saanut tuon pronaatiotuen "tärkeäksi" osaksi useimpia kenkämalleja.. Vaimennus nyt on JUOKSUkengissä useimmiten niin päkiällä kuin kantapäälläkin jo vajaan satasen kengissä.

Merkki riippuu ihan siitä mikä sattuu istumaan omaan jalkaan parhaiten. Itsellä on ollut nyt viimeiset pari vuotta Asicsit, syystä että ovat parhaan malliset jaloilleni.

Kannattaa tosiaan tutkituttaa tarviiko mitään pronaatiotukea, itsellä on neutraalit.

Juu, kyllähän minä sen tiedän. Saan kai silti suositella jotain, jonka itse olen hyväksi kokenut? Usein tuntuu että pitää saada Ds Trainerit ku ne on varmaa ni hyvät ku pitkät perinteet ja hinta melkein parisataa. Siinä vaiheessa kannattaa vähä painaa jarrua ja kokeilla muitaki merkkejä ja malleja, esimerkiksi sopuhintaisia Nikejä.

Juu, kyllähän minä sen tiedän. Saan kai silti suositella jotain, jonka itse olen hyväksi kokenut? Usein tuntuu että pitää saada Ds Trainerit ku ne on varmaa ni hyvät ku pitkät perinteet ja hinta melkein parisataa. Siinä vaiheessa kannattaa vähä painaa jarrua ja kokeilla muitaki merkkejä ja malleja, esimerkiksi sopuhintaisia Nikejä.

Tottakai saa ja kannattaa suositella :) ...taisi olla vähän ytimekäs tuo vastaukseni.

Eilen suunnistuskenkiä ostaessani totesin että aika äkkiä sen vaan huomaa mikä malli istuu omaan jalkaan ja mikä ei. "Ennakkosuosikki" ei istunutkaan jalkaan vaan useampia muita oli kokeiltava. Että aina kannattaa kokeilla useampia merkkejä ja malleja että tulee varmasti passelit omaan jalkaan.

Joo. Mullakin oli pari vuotta sitten kovasti halua ostaa Boldit mutta ei mahtunu jalkaan sitten millään. Tais Twisterit tarttua sillä(kin) kerralla matkaan..

Ps. Tyttöystävä juoksee uusilla DS Trainereilla eikä mullakaan mitään niitä tai Asicsia vastaan ole (monet Asicsit tullut juostua loppuun); vaihtoehtoja vain on muitakin.

Minulla ei juurikaan ole vertailu pohjaa, mutta hommasin itse geelivaimennetut Asicsit ja olen ollut hyvin tyytyväinen. Juoksen paljon asfaltilla mutta jalat eivät ole kuitenkaan kipeytyneet.

Tää keskustelu lähtee nyt ehkä vähä väärään suuntaan, ei ole siis tarkoitus sanoa kenellekkään että älkää ostako Asicsin kenkiä, tottakai ostatte jos ne tuntuvat itselle sopivimmalta ratkaisulta. Yritin vain tuoda esille omaa kantaani siitä, että kannattaa harkita muitakin merkkejä avoimin mielin ja käydä kokeilemassa. Asics on erittäin hyvä juoksukenkämerkki.

Joku varmaan osais arvioida eroja Adidaksen eri juoksukenkien välillä. Kokeilin jalkaani Intersportissa Adidas Snova Glide 5w -mallia ja ai kun tuntui jalassa hyvältä. Nyt vaan ei ois ihan varaa ihan tuon hintaluokan kenkiin ja pohdin, että kun Sportsdirectillä on noita edellisiä malleja yleensä järjettömän halvalla, niin osaako joku sanoa onko esimerkiksi Addun Duramo Nova-kengät lähellekään saman tyyppisiä? Kaipaan neutraalia kenkää suht kapealla lestillä kun on tällanen cinderella-jalka :D

Joku varmaan osais arvioida eroja Adidaksen eri juoksukenkien välillä. Kokeilin jalkaani Intersportissa Adidas Snova Glide 5w -mallia ja ai kun tuntui jalassa hyvältä. Nyt vaan ei ois ihan varaa ihan tuon hintaluokan kenkiin ja pohdin, että kun Sportsdirectillä on noita edellisiä malleja yleensä järjettömän halvalla, niin osaako joku sanoa onko esimerkiksi Addun Duramo Nova-kengät lähellekään saman tyyppisiä? Kaipaan neutraalia kenkää suht kapealla lestillä kun on tällanen cinderella-jalka :D

Eikö kukaan osaa vastata?

Ai perkele löysin unelmakengät. Ovh 145, maksoin 70.

adidas_snova_4m_001_d.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom