Juoksua salin ohella

Kiinnostaisi aloittaa juokseminen sali treenin lisäksi, käyn salilla 4 krt/vko (ma,ti,to,pe).

Miten juokseminen kannattaisi alottaa? Rasvanpoltto ja peruskunto olisivat etusijalla, eli millä sykkeellä ja millä ajalla? Ja miten aamu lenkkien laita, jonkin verran olen lukenu niistä. Joku 40 min olisi mahdollista aamulla juosta.

Miten ruokavalio ennen juoksua/juoksun jälkeen? Aamulla ei ilmeisesti kannata syödä ennen lenkkiä?

Cooper meni viimeksi n. reilu vuosi sitten 2800, jonka jälkeen en ole juossut, arvioisin että 2500 luokkaa olisi nyt.

Toivottavasti joku jaksaa nähdä vaivaa :kippis1:

PS. Eka postaus :rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
onhan tästä jonkunverran juttua täällä. kuitenkin kannattaa alottaa kevyesti..jossain sanottiin että kunhan pystyy puhumaan samalla ni sillon on ihan hyvä vauhti ja jos tuntuu että se 40min on liian raskas juosta kokonaan ni juoksee 5min ja sitten kävelee vaikka 5min ja kun tuntuu että menee helposti ni vähentää kävelyn osuutta jne.minä yllätyin ku se vauhti ei aluks välttämättä ole paljon kävelyvauhtia kovempi mutta sitten kyllä jaksaa juosta yllätysyllätys paljon pidempään.

ja kunnon kengät kannattaa hommata
Itse olen ainakin aamulenkin havainnu hyväks töiden ja muun treenaamisen suhteen. Itse nousen noin 45min ennen ku lähden lenkille käyn juomassa vettä vähintään puolilitraa ja otan 2-4kofeiini tablettia ja menen takas sänkyyn noin puoleksi tunniksi..yleensä en ees nukahda enää.ihan hyvin tommosen tunnin lenkin ainakin itse jaksan tehdä mutta yleensä on kyllä sen jälkeen vähän heikko olo. Pahaa oloo helpottaa jos vaikka otat mandariinin tms eikä se ainakaan kaloreissa juurikaan näy jos niitä laskeskelet

Mä en ole mikään juoksuharjoittelun asiantuntija, mutta jotain voisin kommentoida, kun tässä itsekin ko. harrastusta aloittelen.

Peruskunnon kehittämiseen parasta on lenkkeillä maltillisella sykkeellä, sopiva taso taitaa olla joku 60-70% maksimisykkeestä. Se polttaa myös rasvaa.

Mä en itse usko mitenkään erityisesti aamulenkkeihin, eli en näe mitään syytä lenkkeillä aamuisin ellei välttämättä tahdo. Itse urheilen mieluummin aina illalla. Aamulla kroppa ei ole herännyt, enkä pystyisi millään urheilemaan tyhjällä vatsalla. Mutta joillekin se ilmeisesti sopii, joten kukin tyylillään. Toisaalta täydelläkään vatsalla ei jaksa juosta. Mulla menee treenit monesti aika myöhään iltaan (klo 20->), jotta päivällinen ehtii laskeutua.

Erilaisia juoksuohjelmia löytyy netistä, itse otin juuri kevääksi ohjelman KuntoPlussan sivuilta. Maltillinen aloitus tuottaa paremmin hedelmää kuin "kyllä mä nyt kympin jaksan" -tyylinen repiminen heti alkuun ;)

Juoksua salin ohella.

Kiitos avuista.
Löysin googlella http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=34704 threadin, ja ajattelin tehdä samoin kuin alottaja, eli alottaa viikon 5 tienoilta. Koitan aluksi ilman kofeiinia ja jos tarvin niin sitten tabletit käyttöön :D

Tuosta aamu harjoittelusta, puhuin salilla yhden juoksijan joka sanoi että toiset pystyy harjoitteleen aamulla (tyhjällä vatsalla), toiset taas ei, kokeilemalla tietää onko aamu tyyppiä vai ei. Aamulla 6.15 juoksemaan :whip:

Eiköhän tää tästä lähe:)

Tuo yllä oleva linkin kautta löytyvä juoksuohjelma ei aukea. Mahtaisiko kellään olla tallessa tai muuten laittaa vinkkejä miten aloittaa juokseminen (salin ohella)? Rapakunto.

Terve!

Nyt tarviais saada kroppa rantakuosiin. Kehoni nykynen rasvaprosentti on tuossa 15 - 16% paikkeilla ja meinasin tonne 10% tietämille sen duunailla. Käyn 3 - 4 kert viikossa salilla ja kelailin että voisiko perusreeniin yhdistää semmosta puolentunnin aerobista. Ja jos voi niin tulisiko se tehdä ennen lihasreenausta vai jälkeen? Tavallaan tää on aika turhaa hifistelyä, mutta kaipa silläkin jotain merkitystä on. Aamuaerobinen on pois laskuista.

Homma olis kyllä helpompaa jossei toi oma kuntopyörä olis sattunu hajoomaan tässä viime viikkoina. Sillä tuli laihdutettua mukavat 20kg tossa vuos sitten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom