juoksu lisäpainoilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja uusio
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
lisäpainojuoksu rasittaa aikalailla niveliä. raskaampaa se on ku tavallinen juoksu, mutta toisaalta ilman painoja pääsee myös lujempaa. sykkeestä se kulutus on kiinni, eikä mistään muusta. mee vaikka umpimetsään hölkkäileen, niin et painoja tarvi.

Jostain olen kuullut että juostessa pitäisi ne painot laittaa esim. olkavarsiin, koska nilkoissa ne muuttavat askellusta -> nilkat/jalkapohjat tulevat kipeiksi.

Helsingin Sanomat kertoi 15. joulukuuta Pertti Hasasen kehittämistä voimahousuista, jotka saattaisivat olla hyvä vaihtoehto painojen lisäämiseen harjoitteluun. Ajatus lähti kehittymään siitä, että tulisi löytää voimanhankkimistapa urheilijalle, jolle turhat lihasmassat eivät ole tarpeellisia. Etuna Hasanen totesi, että esim. nilkkapainoilla tasapaino järkkyy sen verran, että luonnollinen liikkuminen ei ole enää helppoa. Housujen lisäksi on tulossa ilmeisesti myös yläosaan tuleva "voimawifebeater", jossa kädet jäävät vapaiksi. Linkkiä ei tuossa artikkelissa vielä mihinkään ollut, sen verran uusi on keksintö vielä.

Ei kyllä lisäpainoja tartte, jos ei kisaile matkoilla 800m tai alle (silloinkin kyseessä vedettävä, ei kannettava vastus). Kuntoilijalle turhaa toimintaa. Toki vaihteluna ihan jees ja monipuolisuus kunniaan.

PS: joo oli vähän jakomielinen postaus :hyper:

joo kiitos vastauksista ihmettelin vaan että onko ihan turhaa tavalliselle kuntoilijalle, mut ei sitä kukaan oikeen teekkään :P

itse lenkkeilen painoliivien kanssa, yleensä noin 4-6 kilon lisäpainoilla. liivit on hyvät koska paino jakautuu tasaisesti etu- ja takapuolelle, eikä heilu juostessa. kokeilin aikaisemmin nilkkapainojen kanssa, mutta ei kannata, muuttaa askellusta ihan huomaamatta ja tekee pidemmän päälle halllaa.

Winnie sanoi:
Helsingin Sanomat kertoi 15. joulukuuta Pertti Hasasen kehittämistä voimahousuista, jotka saattaisivat olla hyvä vaihtoehto painojen lisäämiseen harjoitteluun. Ajatus lähti kehittymään siitä, että tulisi löytää voimanhankkimistapa urheilijalle, jolle turhat lihasmassat eivät ole tarpeellisia. Etuna Hasanen totesi, että esim. nilkkapainoilla tasapaino järkkyy sen verran, että luonnollinen liikkuminen ei ole enää helppoa. Housujen lisäksi on tulossa ilmeisesti myös yläosaan tuleva "voimawifebeater", jossa kädet jäävät vapaiksi. Linkkiä ei tuossa artikkelissa vielä mihinkään ollut, sen verran uusi on keksintö vielä.

Onko kyseessä siis ns.raskaasta kankaasta/materiaalista tehty puku???
Voe perkele kun minä sitä juuri jotain 6kk sitten kysyin eleisellä osastolla et toimisko tällänen Dragonballz tyylin kokovartalo painopuku niin vastaus oli "HAISTA VITTU PELLE!" ja nyt joku lyö sillä idealla rahoiksi! :)

uusio sanoi:
kertokaas tästä, toimiiko hyvänä rasvanpolttajana vai mikä on ideana?

ideana on olla HC-harjoitusta "tosikoville juoksijoille". saa pienelläkin matkalla, pienellä nopeudella treenin tuntumaan kunnolla.

ei todellakaan suositella tavalliselle kuntoilijalle.

Itse otin käsipainon repussa viime kesänä kertaalleen mukaan, kun menin lenkille selvästi huonokuntoisemman kanssa.

hkultala sanoi:
ideana on olla HC-harjoitusta "tosikoville juoksijoille". saa pienelläkin matkalla, pienellä nopeudella treenin tuntumaan kunnolla.

ei todellakaan suositella tavalliselle kuntoilijalle.

Itse otin käsipainon repussa viime kesänä kertaalleen mukaan, kun menin lenkille selvästi huonokuntoisemman kanssa.

miksi ei TODELLAKAAN suositella tavalliselle kuntoilijalle? ei siitä taida haittaakaan olla.
itse pidän itseäni tavallisena kuntoilijana, ja silti lisäpainot on tuntunut vain piristävän lenkkeilyä.

Onko porukka käyttänyt sellaisia ranteisiin/nilkkoihin kiinnitettäviä lisäpainoja, muistaakseni ainakin 2,5 & 5 kilon versioita olen jossain nähny. Millaisia käyttökokemuksia noista on ja mistä tommoisia voisi ostaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom