Juoksu/kävelykenkä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JPK
  • Aloitettu Aloitettu

JPK

Olen muutaman viikon heittänyt 3-4 8 kilometrin kävely/juoksulenkkiä viikossa. Aluksi käveltiin ja nyt kävellään ja juostaan (1-2 km) lenkit ja tarkoitus olisi kasvattaa juoksun osuutta tulevaisuudessa. Ongelmaksi on nyt noussut polven alapuolelle ajoittain ilmenevä kipu, mikä ei sinäänsä ole niin ihme kun minulla on painoa n.110. Asiaan ei varmaan auta käyttämäni halpislenkkarit, joten olisi tarkoitus etsiä paremmat kengät tähän touhuun. Mitäs kenkiä toverit suosittelee?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kannattaa tepastella johonkin asiantuntevaan liikkeeseen (esim. Helsingissä pari kauppaa, mitkä on juoksijoille). Niissä voidaan katsoa, minkälainen kenkä sopii sun askellukseen. Merkillä enää tuskin on hirveesti väliä, jos valitsee asiaansa vihkiytyneestä kaupasta. Lähinnä varmaan kannattaa katsoa, minkä merkin lesti sopii omaan jalkaan parhaiten.

Suosittelen että ainakin valitset, ilma tai geeli vaimennettuja juoksukenkiä ne vaimentavat kovat iskut tehokkaasti jolloin tuo polven alapuolelle tuleva kipu luultavasti häviää... Mutta tosiaan aivan kuin pössö ;) sanoikin että hyvät urheiluliikkeet ja etenkin itse mistä ostan kengät (intersport) on todella hyvä valinta, ja ne todellakin osaavat valita sinun askellukseesi sopivan monon... ja ei mitään halppis kengiä juoksupuoleen satsatessa kannata käyttää:)

LOISTAVAT!!! Vaimennus toimii hyvin poistaen huomattavasti vanhoja kenkiä paremmin "terävän" täräyksen. Kenkä hengittää hyvin ja tuntuu kuin jalassa olisi vain toinen sukka. Ainakin perstuntumalta sanoen tuntuisi että tuo vaimennus riittäisi jopa tämän painoiselle. Ikinä en enää osta lenkkikäyttöön halpaa kenkää, kyllä kannatti hieman kuvetta kaivaa.

Kyllä lenkkikenkä on väärä paikka säästää.Halvalla ei saa hyvää.Itselläkin jalkaongelmat hävisivät kun panostin kunnon kenkiin.Tällä hetkellä juoksukenkinä kahdet Asicset ja kävelylenkkikenkinä Karhu Running Manit....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom