Juoksu ja allergia

Tulipa tässä taas mieleen, että kuinka viisasta on jatkaa juoksuharjoittelua nyt pahimpaan heinäaikaan..? Pillit vinkuu, silmät on ummessa ja nenä vuotaa. Pahentaako, viekö harjoittelusta kaiken tehon? Pitäisikö vaan lepäillä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
oletko kokeillut sisatiloissa treenailua. ilmastoidut paikat saatta olla parempia. heh mikas siina aurinko paistaa ja ukko hikoilee salin juoksumatolla kellarissa :)

Voisin sanoa kokemuksen syvällä rintaäänellä, että hoida allergiat kuntoon ja ala sitten miettimään treenausta uudestaan. Siihen asti kannattaa harrastaa ulkoilua tai vaihtoehtoisesti sisäliikuntaa, jos se vaan helpottaa oireita.
Allergia tuo kuitenkin lisärasitusta treenaukseen ja näin ollen homma menee helposti yli. Hoitamaton allergia laukaisee suurella todennäköisyydellä ajan kanssa astman ja sittenhän se pilli vinkuu ilman heiniäkin.
Ite en pysty tekemään muuta kuin PK harjoittelua pahimpina allergia aikoina.
Nykyään käytän nenähuuhtelua, antihistamiineja sekä nasonexia ja yhden kerran olen aivastanut tänä keväänä. Viime keväänä aivastelin kuukauden putkeen ja olo oli ihan hirveä ja hirveämmäksi se muuttui kovien treenien takia. Nyt tehnyt pelkkää peekoota kunnon lääkkeillä ja oireita ei ole ollut käytännössä ollenkaan.

Hoitamaton allergia laukaisee suurella todennäköisyydellä ajan kanssa astman ja sittenhän se pilli vinkuu ilman heiniäkin.

Mihin tämä uskomus/tieto perustuu? Onko näin oikeasti? Itse olen ajatellut, että allergia on vain epämiellyttävä haitta ja se siitä. Ei siis sen pahempaa. Ja onko tosiaan niin, ettei kunto edes pysy yllä allergian kourissa harjoitellessa?

Siis en tiedä. Kysyn vaan...

Mihin tämä uskomus/tieto perustuu? Onko näin oikeasti? Itse olen ajatellut, että allergia on vain epämiellyttävä haitta ja se siitä. Ei siis sen pahempaa. Ja onko tosiaan niin, ettei kunto edes pysy yllä allergian kourissa harjoitellessa?

Siis en tiedä. Kysyn vaan...

Näin ne lääkärit ovat väittäneet. Ittellä on lievä astma ja yllättäen se on aina pahimmillaan siitepölykausina, joten en minä sitä ihan humpuukina pidä.
Jos siitepöly ärsyttää limakalvoja, niin ottaahan ne vastaan muitakin pöpöjä huomattavasti helpommin kuin terveet limakalvot.
Pikkuvaiva joka hoitamattomana voi koitua suureksi vaivaksi. Suosittelen hoitoa ennemmin kuin suomalaisella sisulla kärsimistä.

Tulipa tässä taas mieleen, että kuinka viisasta on jatkaa juoksuharjoittelua nyt pahimpaan heinäaikaan..? Pillit vinkuu, silmät on ummessa ja nenä vuotaa. Pahentaako, viekö harjoittelusta kaiken tehon? Pitäisikö vaan lepäillä?

Riipuu tietenkin allergiasi voimakkuudesta (itselläni allergia vaikutti vain vähän hengitysteihin kutinana ja turvotuksen). Minulla on heinän ja koivun siitepöly allergia (timotei jne..)

Harrastan paljon aerobista liikuntaa. Minun kohdalla alleria ei vie tehoa, päin vastoin allergiset oireet ovat lähes kokonaan loppuneet (vajaan 10 -vuoden aikana).

Harrastan paljon aerobista liikuntaa. Minun kohdalla alleria ei vie tehoa, päin vastoin allergiset oireet ovat lähes kokonaan loppuneet (vajaan 10 -vuoden aikana).

Sama täällä. Tänä keväänä/kesänä juostessa allergiaoireet ovat olleet paljon pienempiä kuin männävuosina. Parantumista iän myötä vai tottumista?

Itse olen aiheeseen liittyen huomannut sen, että kun käy näillä keleillä tunnin lenkin luistimilla heittämässä niin sen jälkeen on silmissä helvetti irti. Ei auta vaikka tippoja pistää vaan tuntuu että pitäisi repiä silmät päästä.

Riipuu tietenkin allergiasi voimakkuudesta (itselläni allergia vaikutti vain vähän hengitysteihin kutinana ja turvotuksen). Minulla on heinän ja koivun siitepöly allergia (timotei jne..)

Osapuilleen samalla aikavälillä on myös minulla siitepölyallergian oireet vähentyneet. Teininä ja parikymppisenä oireet olivat pahemmat, nykyään paljon lievemmät.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom