Jumissa tulivuorenpurkauksen vuoksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _atmos
  • Aloitettu Aloitettu
Ollaan Hongkongissa jumissa, kuten moni muukin. Alkuperaisen lennon piti lahtea perjantaina aamulla, se kuitenkin peruuntui.

Taalta on todella vaikea paasta pois, ja kotona olisi muutto yms tarkeaa hoidettavana. Eilen kaytiin lentokentalla eri lentoyhtioita lapi, niin esim. Lufthansalla ensimmainen vapaa paikka minne-tahansa-eurooppaan oli 7 paivan paasta. Finnairin lennot taalta helsinkiin on buukattu tayteen kuukaudeksi eteenpain.
Lopulta saatiin maanantaille lennot moskovan kautta helsinkiin, maksoivat 4000 USD / kpl. Nyt sitten jannataan pystyyko maanantaina tekemaan tuon jatkolennon, vai pitaako sitten moskovassa yrittaa saada joku pikaviisumi ja jatkaa matkaa junalla. Olemme yrittaneet saada yhteytta suurlahetystoihin (kayty paikanpaalla, soitettu), mutta kaikki on kiinni / ei paase lapi, joten vahan jannittaa miten kay moskovassa jos lentaminen sielta ei onnistu.

Varmasti moni muukin on jumissa. Jos loytyy vinkkeja tai omia tarinoita niin postatkaa ihmeessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Moni ottaa ton lisäloman varmaan mielellään vastaan, toisille vittumaisempaa jos olis jotain perkeleen tärkeetä. Onneks ei oo itelle mitään reissuja varattuna ni ei vituta et jää väliin..

Ihan vaan mielenkiinnosta et mitä kautta maksoit noin helvetisti lipusta? 1800€ löysin ite maanantaille Moskovan(SU592 ja SU435) kautta ja tiistaille Pekingin kautta alta tonnilla. Menopaluut sais about samaan hintaan.

Kuten jo olen maininnut niin tällä hetkellä pitäisi olla tulossa Tanskasta koiranpentu meille. Mutta kun sinne tanskaan ei edes päässy hakemaan sitä pentua torstaina tai perjaintaina. Onneksi sinne ei päässy kun nyt olis sitten jumissa siellä. Itselläni meni tämä pvä hukkaan kun otin just tuota hakua varten vapaaksi. Mutta emännällä piti ens viikko olla lomaa ja sitten seuraavat 6viikkoa oli järjestetty niin että meillä työt olis menny vuorotellen että jompikumpi aina pentua vahtimassa kotona, käytettiin lomia,pakkolomia ja vuoronvaihtoja hyväksi. Nyt meni sitten nuokin järjestelyt uusiksi ja sovittava niin työpaikkojen kuin työkavereiden kanssa kaikki uusis. Ja vittumaisinta tässä on nyt se että mitään ei osaa järjestellä kun ei tiedä että miten kauan tuota kestää. Just oli arvio että koko ens viikko menee lentokiellossa suomi.

Ihan vaan mielenkiinnosta et mitä kautta maksoit noin helvetisti lipusta? 1800€ löysin ite maanantaille Moskovan(SU592 ja SU435) kautta ja tiistaille Pekingin kautta alta tonnilla. Menopaluut sais about samaan hintaan.
Business-luokan lennot. Hmm, näköjään siellä on vapautunut nyt uusia paikkoja, sillä varaushetkella nämä business-lennot olivat ainoat vapaat. Ja tosiaan, työmatka joten ONNEKSI ei tarvitse itse pulittaa.

Täällä jumitetaan Arlandalla lentokenttähotellissa. Matka katkesi lähes lähtökuoppiinsa. Suunta oli siis Helsinki - Tukholma - Chicago - Las Vegas ja tänne siis päästiin :itku:. Ei minkäänlaista merkkiä, että tilanne helpottaisi joten sunnuntaina illasta Siljan paatilla Turkuun. Laivatkin todella täynnä, Siljalla saatavilla enää ihan superkalliita sviittejä ja executive sviittejä. Noh, tullaan sitten ainakin 'tyylillä' kotiin :jahas: !

Tutun pitäis palata viikon päästä Etelä-Afrikasta reissulta, saa nähdä, sieltä ei muuten ihan noin vaan tulla pois jos ei lentämällä pääse. Eikä ole ees duunireissulla, joten paska tilanne jos tää pitkittyy. Noh, toivotaan parasta.

Mun täytyy tunnustaa, että oon kaikille jumiin jääneille ihan sika kateellinen.

Musta ois niin siistiä jäädä jumiin jonnekkin hevon kutsiin, ja sit olla vaan. Mullakin peruuntu maanantainen pikavisiitti ulkomaille, mutta en mä sitä harmittele. Siirsin lennot hamaan tulevaisuuteen.

Ois niin siistiä vaan chillailla jossain lentokentällä, tutustua uusiin (myös jumissa oleviin) ihmisiin, jutella niiden kanssa kaikkea tyhmää maan ja taivaan väliltä. Nauttia siitä että kiire loppu just tähän.. :)

Voimia kaikille maailmalla jumissa oleville kuitenkin. :)

Mun täytyy tunnustaa, että oon kaikille jumiin jääneille ihan sika kateellinen.

Musta ois niin siistiä jäädä jumiin jonnekkin hevon kutsiin, ja sit olla vaan. Mullakin peruuntu maanantainen pikavisiitti ulkomaille, mutta en mä sitä harmittele. Siirsin lennot hamaan tulevaisuuteen.

Ois niin siistiä vaan chillailla jossain lentokentällä, tutustua uusiin (myös jumissa oleviin) ihmisiin, jutella niiden kanssa kaikkea tyhmää maan ja taivaan väliltä. Nauttia siitä että kiire loppu just tähän.. :)

Voimia kaikille maailmalla jumissa oleville kuitenkin. :)

Se vois olla ihan siistiä hetken aikaa. Jos ei olis mitään tärkeetä hommaa kotimaassa :D

Eikä perhettä. Ja tottakai,jos on massia lompakossa niin maan pirusti niin sehän ois aikalailla hemmetin hyvä tilanne. Riippuen pitkälti maasta jossa jumissa. Jossain vitun mongoliassa ilman pennin hyrrää perheen kanssa ei välttämättä olis niin siistiä.

Höpö höpö! Mihin sitä massia NIIN älyttömästi tarviis? Mä kävelisin jonkun lentokentän pomon luo, sanoisin että "tässähän ollaan kun täit tervassa, eikä muuta voida. Joten mistä saatais vettä ja kahvia ja pientä purtavaa tolle jengille?" Siitä ne asiat lähtis varmaan lutviutuu.

Mitä sitten jos perhettä? Ei nyt oo syttyny sota. On vaan tuhkaa ilmassa. Laittasin jollain viestiä perheelle että täällä ollaan ja tullaan kun keritään. Jos emäntä on pärjänny viikon ilman mua, niin eiköhän se pärjää toisenkin viikon..? :D

Mulle tulee tästä mieleen Taistelutoverit tv-sarja. Kun johonkin laitetaan "koti" pystyyn niin tilanteeseen voi sopeutua (ja valloittaa yläpunkan) tai märehtiä omaa surkeuttaan.

Itselläni piti olla alunperin lento helsinkiin perjantaina mutta onneksi siirsin sen viime viikolla ensi perjantaille. Olisi varmaan vähän vituttanut kun piti ainoastaan viikonlopuksi tulla kotiin.
Toivotaan ettei ensiviikolla ole enää peruutuksia lennoissa.

Höpö höpö! Mihin sitä massia NIIN älyttömästi tarviis? Mä kävelisin jonkun lentokentän pomon luo, sanoisin että "tässähän ollaan kun täit tervassa, eikä muuta voida. Joten mistä saatais vettä ja kahvia ja pientä purtavaa tolle jengille?" Siitä ne asiat lähtis varmaan lutviutuu.

Mitä sitten jos perhettä? Ei nyt oo syttyny sota. On vaan tuhkaa ilmassa. Laittasin jollain viestiä perheelle että täällä ollaan ja tullaan kun keritään. Jos emäntä on pärjänny viikon ilman mua, niin eiköhän se pärjää toisenkin viikon..? :D

Mulle tulee tästä mieleen Taistelutoverit tv-sarja. Kun johonkin laitetaan "koti" pystyyn niin tilanteeseen voi sopeutua (ja valloittaa yläpunkan) tai märehtiä omaa surkeuttaan.

Oikea meininki. Kyllä sitä kotona kerkeää olemaan ja perhettä ihmettelemään.

Oon kerran ollut tulossa etelä-amerikasta kotiin päin kun kone oli yli-buukattu. Kyselivät vapaaehtoisia, tosin tarjosivat myös 700 eur korvausta. Meitsi oli heti vapaa-ehtoinen mutta harmi vaan, jotenki sulloivat meidät kaikki koneeseen.

Sen kyllä ymmärrän jos on menossa ulkomaille päin ja jää jonnekkin välilaskupaikkaan, sitten voi korveta.

Mies on jumissa ulkomailla. Keskiviikkona lähti Suomesta illalla ja piti vaan tehdä välilasku Baltiassa ja vaihtaa konetta jolla jatkaa Kaukaasiaan. Noh, 2h välilasku on kestänyt sitten 4 päivää. Yrittivät jo päästä Turkin koneeseen, ei onnistu. Lentäisivät vaikka minne jotta pääsisivät kohdemaahan, kotiin siis eivät ole tulossa vaan täältä vasta "lähdössä", tosin puolivälissä matkaa jumissa. Venäjä ja Valko-Venäjä on harmiksi poissa laskuista koska tarvisi viisumin, pientä kiertotietä olisi voinut jatkaa matkaa mutta nyt näyttää pahalta. Lentoyhtiö on maksanut hotellin 3pv ajan, enää ei kuulemma maksa jos tekstiviesteistä oikein käsitin. Valitteli ettei lentoyhtiö haluaisi palauttaa rahoja vaan koko ajan siirtäisi seuraavalle lennolle, joka on... MILLOIN? :D

Ei tiedä itsekään mitä aikovat tehdä, kuulemma improvisoivat... Mutta mulle on kuulemma jo nyt paljon tuliaisia... Heh heh.

Jep olisi varsin ihanne tilanne jos olisi jossain xxxxx paikassa jumissa ja ei mitään kiirettä kotiin. Itselläni menisi kyllä aika katsellessa maailman menoa jossakin... Itseasiassa olen aina tykännyt olla lentoasemilla ja seurata ihmisten menoa.

Joo. Me saatiin taas reilun 300km ajelun jälkeen kääntyä hki-vantaalta pois. Oltas lähdetty lontooseen, mutta just ensimäisten joukossa lento peruttiin. Melkein toivoisin, että oltas jääty sinne lontooseen jumiin, kyllä siellä aika kuluis paremmin kuin tässä koti sohvalla maatessa.

Plus hotellit, yms systeemit tietty maksettu etukäteen ja tuskin saa mistään takaisin..

Jumissa Ukrainassa. Mutta mikään älytön kiire tässä ei ole. Paikalliset on vieraanvaraista väkeä ja kaljan hinta on kohdallaan.

Edit. Japa: voin kertoa 1.käden tietoa jahka pomo vastaa mun mailiin :D Tosin vain yksi työvuoro alkavalla viikolla.

Mikähän lie työnantajien asenne kun ilmoittaa että olen viellä täällä lomalla ja tulen takaisn kun alkaa lennot.

Eihän siinä mitään asennetta force majeure, sillä voi selittää vaikka myöhästyis omista hautajaisistaan...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom