Julkisella paikalla kuvatun piilokameramateriaalin julkaiseminen

Olen aloittamassa Youtubeen piilokameraohjelmaa, jossa tarkoituksena on tehdä jotakin hauskaa esimerkiksi tuijottaa ihmistä hänen vieressään ja saada henkilö reagoimaan tuijottamiseen jotenkin (varmaan aika perus mitä piilokameralla ajetaan takaa). Ongelmani on se, että täytyykö näiden ihmisten kasvot sensuroida videosta kun laitan sen youtubeen vaikkakin video on kuvattu julkisella paikalla esim ostoskeskuksessa.

LISÄKSI: Vaikuttaako se, että videossa näkyy henkilön reaktio esim nauraminen tai lisäksi se että henkilö sanoo videossa jotain?

Voiko poliisi tai joku puuttua asiaan ja vaatimaan poistamaan videoita tai vastaavaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vastaan vaikka en mistään mitään tiedäkkään. Minusta olisi kohteliasta ja muutenkin fiksua kysyä lupaa materiaalin julkaisuun. Esimerkiksi kohtauksen jälkeen kysyä, että onko ok että laitan tämän youtubeen.

Jotain mukahauskaa ihmisten kiusaamista ja sitten laitetaan väkisin juutupeen halusivat tai eivät. Ei jatkoon. Tee jotain kehittävää sen sijasta.

Ongelmaa ei lainsäädännön puolelta tule, jos henkilöitä ei pysty pätkästä tunnistamaan. Mihin tämä raja vedetään onkin sit eri, naamojen suttaus on lähtökohta ja äänen muuttaminenkin lie tarpeellista. Siltikin lähtisin yleisen kohteliaisuuden vuoksi siitä, että lupa kysytään.

Julkisella paikalla saa periaatteessa kuvata eikä naamoja tarvisi sutata, mutta kun kuvauksen keskipisteenä on henkilö ja itse materiaali on mahdollisesti "ollut omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatuille taikka heihin kohdistuvaa halveksuntaa" niin tällöin voi tulla ongelmia.

Itse esiinnyn Poliisit-sarjassa naama sutattuna ja ääni muutettuna eikä mitään lupia tähän kysytty.

Piilokamerat ovat perseestä. Yleensä niissä kuvataan vain uhrien myötähäpeää kuvaustiimiä kohtaan.

Semmoinen piilokamera olisi hyvä, missä uhri leipoisi kameramiestä päähän.

[video=youtube_share;naG6TGcVhtQ]http://youtu.be/naG6TGcVhtQ[/video]

Pelisäännöt löytyvät aika helpolla: http://lmgtfy.com/?q=kuvaaminen+julkisella+paikalla -- moisten takaa löytyy myös äkkiä, mitä sopii julkaista. Itse en ainakaan mitään pikselimössöpätkiä edes katso eli jos katsojia mietit, niin sen verran fiksua piilokameraa, että saat julkaisuluvan (ottaisin itse kirjallisena tai ainakin videolle käydyn keskustelun) kohteelta.

Piilokamerat ovat perseestä. Yleensä niissä kuvataan vain uhrien myötähäpeää kuvaustiimiä kohtaan.

Semmoinen piilokamera olisi hyvä, missä uhri leipoisi kameramiestä päähän.

[video=youtube_share;naG6TGcVhtQ]http://youtu.be/naG6TGcVhtQ[/video]

Tämä oli parasta piilokameraa aikoihin.

Muusta piilokamerasta; älä tee sitä. Niin väsynyttä ettei kukaan usko. Myös kaikenlainen pelleily missä sattuu tyyliin duudsonit. Ja muka hauskat komediapätkät.

Etsi poikkeuksellisen lahjakkaita tyyppejä eri lajeissa ja kuvaa niitä. Sellaisia videoita hyvin editoituna jaksaa jopa katsella.

Taitaa mennä joko konseptin idea, jos ilmeet/reaktiot ei näy kunnolla, ja kun äänikin vielä muutettu, eli jotain "hassuu" tehdään, mutta lopputulos miten se vaikuttaa vedätettävään jää sit pikselimössön ja muutetun äänen taakse.. voipi olla katsojan vaikee löytää se funny.

edit: teeppä vielä samanlainen piilokamera ku se ryssä versio, mikä pyörii tölsys "alaston piilokamera", eli viel vedätät satunnaisilta henkilöiltä kledjut pois ja sit youtubeen pätkä =)

(joo tiedän, että täysin feikki koko ohjelma)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom