• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Julien Greaux:n 15min curcuit training käsille

Liittynyt
14.11.2006
Viestejä
49
Vilkaisin Fit Show episoodin (Linkki videoon) 35 ja siinä oli Julien Greauxin treenivinkki: 15 minsaa 4 eri peruskäsiliikettä non-stoppina failureen asti. Kehaisi reenin olevan paras voima/staminatreeni ja bumppikin on kuullemma melekoinen.

Jos ette jaksa vilasta videota niin tässä detalit:

15 min kesto, non-stoppina liikkeet
- 20x/failureen Haba tangolla (barbell curls)
- 20x/failureen ojentajat mikälieliike (skull crushers)
- 20x/failureen haba käsipainoilla (dumbell curls)
- 20x/failureen dippi yhdellä penkillä (dips)

Ihan kokeilun arvoiselta vaikuttaa, mutta mietin vaan miten tuota voisi soveltaa. Tuskin nyt ihan 3 kertaa viikossa HST tyylisesti, koska tuossahan mennään failureen, niinkuin Julien selittikin. Eikös failuren takia hermosto ota iskua liikaa ja palautumisessa menee pidempään kuin mitä 3 krt kroppa viikossa antaa aikaa? Koska kyseessä on hanskatreeni, niin samanlaiset on siis kehitettävä muillekin kropan osa-alueille? Silmiin paistoi myös olkapääliikkeiden puuttuminen, miksi? eikös hommaan voisi liittää 2 olkapääliikettä?

Mitä täällä porukka on mieltä? Ehdotuksia!

(sorry jos on tästä ollut juttua jo aikaisemmin)
 
Liittynyt
14.2.2006
Viestejä
927
no ei hermoston rasittuminen pitäisi olla ongelma tuollaisessa käsipumppailussa ilmeisesti aika kevyillä painoilla. hapoille menee varmasti ja pumppiin mutta varmaan palautuukin nopeasti.
ja ei toi voi olla tarkoitettu mihinkään muuhun kuin käsien kehittämiseen nopeasti, mutta rankaksi menee jos koko vartalon rupeaa treenaamaan tuolla tavalla. en jaksanut lukea noita linkkejä mutta miksei vaikka niin että muille lihaksille treenit normaalisti ja vaihtaa käsitreenit tuohon ohjelmaan vaikka pari kertaa viikossa?
mutta eri asia sitten että kasvaako kädet mitenkään erityisen hyvin. eikös kaikki tällaiset hauisspesialisaatio ym ohjelmat perustu vain siihen että käsiä treenataan huomattavasti enemmän kuin tavallisesti ja tuloksena suht nopeastikin vähän lisää lihasta mutta pidemmän päälle ei mitään mullistavaa?
 
Liittynyt
28.7.2005
Viestejä
2 927
Pumppi on varmaan kohtalainen.

Savolaisen käyttämä pumppitreeni käsille on aika samankaltainen...

Voiman kanssa tuolla nyt ei taas varmaan hirveästi ole tekemistä.
 
Liittynyt
3.7.2002
Viestejä
9 240
Miten tuo 15 minuuttia liittyy yhtään mihinkään? Sisältää varmaan lämmittelyn? Ja ei, en katsonut videota, koska nuo Windows Median nettivideot vittuilee mulle.

Itse systeemistä sen verran, että tuonkaltaisilla ohjelmilla pyrittäneen vaikuttamaan kokonaisvaltaisesti lihakseen. Toisin sanoen toistomäärä ja pieni palautusaika johtavat siihen, että mikään osa lihaksesta ei pääse "lepäämään" sarjan aikana, vaan syvimmät ja pienimmät säikeet aktivoituvat myös. Näin muistelen joskus lukeneeni vastaavista ohjelmista.

Olen aika skeptinen näiden ohjelmien kanssa, sillä eivät ne loppujen lopuksi tarjoa muuta kuin vaihtelua, jota lihas tietyssä määrin kaipaa muutenkin kehittyäkseen. Kuntopiiriharjoittelu on yleensäkin hyvä parantamaan hapenottokykyä ja kestävyyttä, mutta en tiedä kannattaako sitä tehdä failureen ja muutenkaan kahteen lihakseen kohdistaen
 
Liittynyt
1.3.2003
Viestejä
4 279
Video vittuilee mullekin, joten pakko kysyä täsmennystä. 20xsarjaa per liike, liike vaihtuu näin: haba tangolla 1 sarja loppuun, heti perään sama muilla liikkeillä ja taas kierto alusta?
Edit: Tuon vois kyllä ottaa joku päivä kotona testiin ihan huvin vuoksi.
 
Liittynyt
25.12.2006
Viestejä
4 705
Elikkä ois tarkotus vääntää 15 min. ajan noita liikkeitä putkeen ja joka sarja failureen? Mikäpä siinä... Varmaan tulee hirveä pumppi ja kyllähän tuollainen varmaan jotain hapenottokykyä kehittää. Ei tuota nyt kuitenkaan kannata alkaa varmaan koko kropalle tekemään eikä varsinkaan montaa kertaa viikossa. Tämäkin on IMO sellainen max. kerran kuussa tehtävä pieni shokkitreeni käsille tai muille pienille lihaksille.

Alko muuten väkisin naurattamaan tuo video ku äijä semmosella ranskalaisaksentilla silmät pyöreänä tohkeissaan selittää: "Zis iz zö best wöökaut evö!!":lol2:
 
Liittynyt
14.11.2006
Viestejä
49
Miten tuo 15 minuuttia liittyy yhtään mihinkään? Sisältää varmaan lämmittelyn?
Sitä ihmettelin itsekin, muiden asioiden joukossa. Siksi täältä kyselinkin. Veikaan, että itsekin meinaan kokeilla tuota tosiaan joskus, tyyliin kerran kuussa ihan vaihtelun vuoksi. Vaikea kuvitella, että tuolla massaa tulee jos ei tekisi muuta kun tuota.

Kroppa tosin oli jätkällä kunnossa, tahtoo samanlaisen! :wtf:

Kysytäämpä muuten samalla, että mikä hypetys tuo bumppi oikeen on ts. mitä hiton hyötyä bumpista edes on lihasmassan kasvun kannalta? Eihän bumppi ole muuta kuin verta pakkautunut lihakseen, eikä se indigoi, että sitä lihasta olisi saanut rikottua jotenkin erityisen hyvin. Sehän lähtee kuitenkin reenin jälkeen, viimeistään suihkussa tai venyttelyssä.

Ja tosiaan, hauska jannu tuo Julien aksentteineen :)
 
Liittynyt
31.3.2004
Viestejä
9
Arnoldin näkemys pumpista: "The greatest feeling you can get in a gym or the most satisfying feeling you can get in the gym is the pump. Let's say you train your biceps, blood is rushing in to your muscles and that's what we call the pump. Your muscles get a really tight feeling like your skin is going to explode any minute and its really tight and its like someone is blowing air into your muscle and it just blows up and it feels different, it feels fantastic. It's as satisfying to me as cumming is, you know, as in having sex with a woman and cumming. So can you believe how much I am in heaven? I am like getting the feeling of cumming in the gym, I'm getting the feeling of cumming at home, I'm getting the feeling of cumming backstage, when I pump up, when I pose out in front of 5000 people I get the same feeling, so I am cumming day and night. Its terrific, right? So I am in heaven."
 
Liittynyt
25.12.2006
Viestejä
4 705
Siis sehän sano siinä videolla että noita liikkeita tehdään 15 min. putkeen. Siis:

hauiskääntö tangolla x20 (tai failureen)
ranskalainen x20
hauiskääntö kp x20
dippi kädet penkillä x20
hauiskääntö tangolla
ranskalainen
hauiskääntö kp......
.
. ja tätä jatketaan niin kauan kun 15 min. tulee täyteen.
Minusta se jopa sanoi siinä videolla että on tärkeää tehdä (kaikki sarjat) failureen.

1-jakoisessa ei kannata hirveästi pumpista stressata, mutta kyllähän enemmän jaetussa ohjelmassa pumppailukin mahtuu mukaan. Ei pumppi minusta mitenkään tärkeää ole lihasten kasvun kannalta.
 
Liittynyt
14.11.2006
Viestejä
49
Sori mut mitä tarkoittaa curcuit?
Sanaa, jossa on typo jotta viisastelijat voivan postata tarpeettomia postauksia.
 
Ylös