Juhlavaatteet

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Kääk! Nyt se on edessä. Ekat kaverin häät! Kauhea paniikki kaikesta minullakin tietty, eikä pienin niistä ole pukeutuminen. Millaista vaatetta häihin yleensä oletetaan laitettavan päälle? Viimeksi olin häissä joskus siinä 9-vuotiaana. Rippijuhlissakin onnistuin mokaamaan, jospa en tällä kertaa sitten kummiskaan.

Riippuu tietysti siitä, millaiset häät ovat kyseessä. Kun olen ollut perinteisissä häissä (morsiamella joko valkoinen tai muuten vain juhlava puku ja kenties huntu, sulhasella saketti tai mikäliejokuvastaava), olen ottanut 'varman päälle' ja pynttäytynyt mekkoon. Kaiketi se tärkein seikka on jättäytyä suosiolla morsiamen varjoon, mutta muutoin tälläytyä riittävästi. Ajankohta ratkaisee myös paljon - kellon- ja vuodenaika.

Mielestäni pukeutuminen ei ole läheskään niin ongelmallista kuin lahjan hankkiminen ... huh ja huoh.

Vähän sama ongelma täällä! Kesällä kaverin häät, ja jotain mukavaa päällepantavaa pitäisi löytää.

Missukka sanoi:
Millaista vaatetta häihin yleensä oletetaan laitettavan päälle?

Yleisenä sääntönä on kai ollut että ei kokovalkoista asua, mikäli morsiammella on valkoinen hääpuku. En sitten tiedä, että jos morsiuspuku on jonkin muun värinen, niin pitääkö oman asun silloinkin olla eriväriä? Ei kai....ehkä.... :confused:

Ja sen verran "hillitty" asun pitäisi olla, ettei huomio kiinnity sinuun vaan morsiameen.

Mielestäni häihin kannattaa pukeutua vähän juhlavammin kuin yleensä, mutta en ehkä mitään bile-vaatteita kuitenkaan lähtisi päälleni laittamaan. :lol2:

Useimmiten naiset kai kiskoo häihin ylleen mekon (tai hameen ja jonkun yläosan), siis niin sanotun hepeneen :) . Jos ei nyt kokovalkoista suositella, niin enpä ole tainnut yhtään kokomustaakaan asua häissä nähdä. Nättiä ja naisellista, sillä säännöllä ainakin itse pukeudun häihin ja muihin vastaaviin.

Meikäläisen luottopukine kavereiden ja sukulaisten häissä on ollut nilkkapituinen, liehuvahelmainen, beige/kermanvaalea (äh, vaikea selittää sitä väriä näin sanallisesti) kukkamekko ja yksinkertaiset valkeat korkokengät. Ja olen myös häpeämättä käyttänyt samaa vaatetusta useammissakin häissä... Kirkkoseremonian ajan mekon päällä on lisäksi ollut lyhythihainen valkea reikäneule"jakku", ja itse rouviinnuttuani käytin myös muutaman kerran hattua (:offtopic:-kyssäri tähän väliin: miten se tuo hatunkäyttöetiketti taas menikään? Rouvathan siis kyllä hattuja käyttävät ja neidit kaiketi taas eivät, mutta miten on meidän eronneiden naisten laita...?)

Mitään mekkoa ei ole pakko päälleen vetäistä jos se ei tunnu "omalta". Pukeudu persoonasi mukaan, mutta ota toki isännät huomioon.

Mulla oli yksissä häissä mustat nahkahousut, hiluvyö ja musta nahkatoppi + musta nahkajakku siinä päällä. Aurinkolasit ja avot. Hyvin sulauduin (ja meinasin sulaakin...) kesähäihin taivasalla... eikä porukka edes katsonut vinoon vaikka aika läjä siellä oli pappoja/mammoja. Nahka + hiluvyö auttoi muuttamaan perinteisen "suruvärin" ihan buenoksi kokonaisuudeksi. Hääparin rockhenkisyys antoi mahdollisuuden moiseen asuun.

Jakkupuku on aika varma valinta jos ei tiedä mitä pistää päälle.

Gillyanne sanoi:
(:offtopic:-kyssäri tähän väliin: miten se tuo hatunkäyttöetiketti taas menikään? Rouvathan siis kyllä hattuja käyttävät ja neidit kaiketi taas eivät, mutta miten on meidän eronneiden naisten laita...?)

Jäi vaivaamaan, kun kysymyksen esitit, joten surffailin vähän. Tämän ohjeen mukaan hattua siis saisivat käyttää kaikki naiset. Itse en kyllä tiedä yhtään, miten on asian laita. Itse en häähattua päähäni pistä, koska nuppi on niin mahottoman pieni että näyttäisi vain säälittävältä herneeltä :D

Merci beaucoup, Peppilotta! :worship:

(tuskinpa taidan kuitenkaan hattuostoksille rynnätä - jos tilaisuus tulee eteen, niin pummaan hatun äidiltäni, kuten tähänkin asti :D)

Kesällä olis kamun häät ja nimitti minut kaasoksensa. Kysyin sitten itseltään että mitä mulla tulee olla päällä niin vastaus oli että mitä tahansa muuta mutta ei valkoista.
Lakkiaisetkin kun tässä keväällä on (lakki varmustui, jee!) niin puku hankittiin jo hyvissä ajoin. Sellainen viininpunainen rypytetystä tafti-kankaasta tehty housupukujakku-mikälie.. Musta korsettitoppi alle ja mustat sandaletit tassuihin. Nämä on melko pienet häät niin että melko rentoa tulee kai olemaan..paitsi minulle, hirveällä paniikilla olen etsinyt hääkirjoja ym ettei ohjelma loppuisi jne... :)

edit: siis jos jäi epäselväksi niin käytän siis sekä häissä että lakkiaisissa samaa pukua

Kuten yllä jo todettiin niin jakkupuku on aina aika varma ratkaisu. Kannattaa toki valita sinne alle joku juhlava paita. Toinen aika varma valinta ovat erilaiset pitkät mekot ja hameet. Helman pituus kai periaatteessa määräytyisi sen mukaan, mihin aikaan vuorokaudesta häät ovat ( = mitä morsiusparilla on päällä, puku, saketti tai frakki), mutta pitkä helma lienee aina turvallinen. Ja kesällä tietenkin on aika turvallista suosia erilaisia juhlavia kukkamekkoja yms. :)

S-T :haart: juhlavaatteet. Tykkään juhliin pynttäytymisestä ja niistä kauniista vaatteista, mitä voi arkivaatteiden sijaan käyttää :D Itsehillintää välillä vaaditaan, jotta varmasti loistan juhlissa vähemmän kuin juhlan kohteet :rolleyes: Mielestäni häihin on kuitenkin syytä usein pukeutua aika juhlavastikin. Riippuen tietenkin hääparista ja heidän tyylistään.

Ensi kesän juhlia odotellessa...

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Benettonin ja Sisleyn vaatteet ei ole pettäneet -ainakaan mua- koskaan. Yksinkertaiset, hyvin leikatut mekot yms on upean linjakkaita -ja tyylikkyytensä lisäksi vielä päälläkin mukavan tuntusia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom