Joulun ja uuden vuoden mässyt

BCAA-valmisjuoma -40%
Tervehdys mimmit,
antakaas tulla nyt ihan sensuroimatta millaisia mässyjä veditte jouluna ja uutena vuotena. Mulla lähti ns. mopo käsistä ja uutena vuotena tuli vedettyä karmeet satsit herkkuja. Eihän siitä seurannut muuta kuin pirullinen vatsakipu ja armoton turvotus + tietysti morkkis!
Koska sitä oppis, että vähempikin riittää?! Tekee toisaalta ihan hyvää buustata aineenvaihduntaa, mutta voisi tietysti pitäytyä jossain kohtuudessa..

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Mulla oli ihan tarkotus hölläillä joulu ja välipäivät, tosin tein joka päivä tiukat treenitkin salilla :) söin kahesti jouluruuat mitään miettimättä, siis kinkkua, laatikoita, rosollia, pateita, eri lihoja yms, joulutorttuja kolme, pipareita ja piparkakkutaloa ja taisin mä syödä noin kolme konvehtirasiaakin :D eli rasia per päivä mutta huono olo, kamala nestepöhö, maha meni ripulille ja oikea ruoka ei maistunut oli seurausta tästä. No onneks joulu on kerran vuodessa, siitä saa nauttia :)

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Vuoden säännöllinen hyvin syöminen tekee näemmä tehtävänsä ja joulu meni lähes normiruokailuilla. Joulua ennen olin serkun valmistujaisissa ja söin tarjoiluista rajattomasti. Tosin pöydän paras herkku oli voileipäkakku, jota santsasin kahdesti :D Jouluna meni parit tortut ja kaksi konvehtia sekä joitakin laseja glögiä. Uutena vuotena oma tekemät hampparit ilman majoneeseja (kostukkeina pestoa ja hillottua punasipulia) sekä lasi glögiä. Salitreenit oli aattona ja joulupäivänä, tapanina kävin juoksemassa.

Mä en vetänyt mitään herkkuähkyjä kertaakaan, mut mulla jäi jotenkin ensimmäisistä pikkujouluista päälle sellainen putki, et söin jotain herkkua lähes joka päivä. Meikäläiseen uppoaa ihan kaikki: suklaa ihan kaikessa muodossa, piparit, kakut, sipsit, suolakeksit jne. Saldona pari ylimääräistä kiloa (ne on vararenkaana tuos mahan kohdalla :jahas:) ja huonompaan kuntoon mennyt iho. En yleensä tee mitään vuodenvaihteen elämäntaparemontteja, koska sellaisille ei ole tarvetta, mut nyt oon pistänyt herkkulakon tuonne helmikuun puoliväliin saakka. Eiköhän se painokin siitä normalisoidu, kun pääsee takaisin normirutiineihin. :)

Punttailuun tällä syömisellä on puolestaan ollut suotuisa vaikutus, sillä oon rikkonut omia ennätyksiäni niin penkissä kuin mavessakin. :D

Olin sopivasti joulukuun puolivälistä uuteenvuoteen Jenkeissä lomareissulla, mutta paremmin tuli syötyä, mitä kohteen keittiön mielikuvista äkkiseltään ajattelisi. Moni täällä kotipuolessa kallis raaka-aine on siellä kohtuuhintainen ja ruokakaupoissa on hyvät valikoimat kaikkea, Suomeen verrattuna näin etenkin "tuoretuotteissa". Joka aamu sai syödä tuoreita marjoja ja hedelmiä, ja pari kertaa tehtiin itse äyriäis- tai liharuokaa. Varsinaisesti en miettinyt reissulla ruoan terveellisyyttä - lomalla kun oltiin - mutta omat mieliteot (valikoiman ja hinnan ohella) veti siihen suuntaan, että ei juuri tullut vaaleaa hiilaria syötyä, ja yli puolessa aterioista oli pääraaka-aineena äyriäiset. Päivittäisiin kävelymatkoihin yhdistettynä lopputulos oli, että kotimaahan palattiin ja vuosi 2014 startattiin himpun verran kevyempänä. :)

Kaikilla tuntuu olevan järkevällä pohjalla syöminen. Mulla ollut varmaan liian yksipuolista, koska nyt kun annoin luvan vähän enemmän herkutella, niin menikin ihan liialisuuksiin. Jos nyt kerron uuden vuoden syömisiä kahdelta päivältä, niin saatte käsityksen. Siinä meni leipää iso kasa(gluteeniton ja viljaton dieetti ollut elokuusta lähtien), thaimaalaista, kiinalaista noutoruokaa, kevätkääryleitä ja kebabbia. Karkkia, suklaata sipsejä,dippejä, jäätelöä, viiniä, kuohuviiniä, ranskalaisia, suolaista piirakkaa ja makeaa piirakkaa, majoneesisalaatteja, sitten kaikenlaista lisuketta: oliivit, aurinkokuivattuja tomaatteja, juustoja, pähkinöitä jne. Voi luoja, ja ihan sellanen tunne, että tästä vielä puuttuu jotain. Ja huom! Söin siis ihan kunnolla, ei mitään "2 palaa suklaata, desi jäätelöä, 10 sipsiä" Vaan siis miesten annoksia. No, seuraus tosiaan se kipeä vatsa ja mieletön turvotus. Tästä turmiosta viisaampana. Ei ihan niin tiukkaa ja yksipuolista ruokavaliota.

Mulla meni konvehtien kanssa koko loppuvuosi aaaaaivan yli, hullua mättämistä. No, viikko uv jälkeen oli kilo pari kerääntynyttä nestepöhöä lähtenyt, eipä ollut muuta negatiivista havaittavissa:) Pitäähän sitä välillä pistää aineenvaihduntaa käyntiin, vaikka sitten Paradis-rasioilla... O:)

Joulu meni yllättävän siististi, johtuen ehkä siitä, että lempijouluruokiani ovat rosolli, lanttulaatikko ja erilaiset kalat. Suklaista päätin, että kaikki syön mitä lahjaksi tulee, niin sitten sain vain yhden levyn... Noh, sen kyllä vetäisin hyvällä omallatunnolla.
Mutta uusivuosi.. Voi jessus että meni yli :D Nakkia, lihapullaa, sipsiä, kananmunaleipiä, juustoja, suolakeksejä, marjahyvettä ja kuivattuja (sokeroituja) hedelmiä meni niin paljon kuin vain parin päivän aikana jaksoin syödä. Ja kyllähän sen näki siitä turvotuksesta! Mutta nyt onneksi palattu taas paremman ruoan pariin, ja ei niin paljon pahaa, ettei jotain hyvääkin: nyt ei ole edes tehnyt mieli syödä mitään ohi hienon, itsetehdyn ruokavalioni :P

En kyllä laskenut joulun syömisiä, eli en osaa sanoa tarkalleen mitä tuli syötyä. Väittäisin että ihan normaalisti tuli herkuteltua, kuten muutkin ihmiset. Erona se että jouluruoat on tosi outoja normiruokavalioon verrattuna ja vatsa kyllä reagoi niistä kaikista imelletyistä perunalaatikoista, lanttulaatikosta, maksalaatikosta, säilykeherneistä ym. koska en syö sellaisia vuoden aikana koskaan muulloin kuin niinä parina joulun pyhäpäivänä.

Joulutorttuja en tainnut syödä joulukuussa kuin yhden tai kaksi, mutta jouluna syötiin sitten suklaata, pähkinöitä, marmeladia, juustoja ja suolakeksejä sekä suolaisia pasteijoita sen verran että kyllä riitti pitkäksi aikaa. Joulu on ihanaa mut onneksi vain kerran vuodessa :)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom