Joulu TAAS!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cemoto
  • Aloitettu Aloitettu
Vuosi kuluu nopeasti ja joulukiireet iskee. Mutta ei minuun, vapaaat( to-su) töistä ja ei kiirettä.
Onnittelen itseäni, sain jostain ylimäärästä energiaa ja kävin ostamassa KAIKKI lahjat, ne on paketoituna , nimilapuilla varustettuna ja omissa joulusäkeissä valmiina. Eikä mennyt edes kohtuuttomasti rahaa eikä roinaa, vaan olin kysellyt mitä kukin haluaa.
Sitten ei tarvi ku perinteiset Saarioisten laatikot ja kalkkuna, savustettu vai itse paistettu, noh ehkä tuosta ei tule ongelmaa :joulu1:
Kerrankin ajoissa pois kiireisten ihmisten tieltä

Aika hyvällä mallilla on jouluvalmistelut täälläkin. Lahjat on olleet hankittuna jo jonkin aikaa ja eilen askartelin ne pakettiin. Päätettiinkin viettää tämä joulu poikkeuksellisesti avon kanssa kahdestaan, joten jotain jouluruoan tapaista tarvii varmaankin järjestää. Onneksi oon menossa ens viikon alussa porukoitten luona käymään, niin voidaan äidin kanssa tehtailla laatikot yhdessä. Pipareita ja torttuja on jo yksi satsi leivottu ja melkein syöty (avo siis, mä olen vielä malttanut pitää näppini kurissa). Joulupuu tarttisi käydä jostain varastamasta.

Meillä ei olla laitettu paljon vielä tikkua ristiin joulun takia, eli kiire tulee. Taas. Avolle on lahja hankittu, ja kummipojalle, mutta muut jäänevät viikonlopulle shoppailtavaksi. Siskon kanssa sovittiin ettei lahjoja osteta toisillemme, mutta oon kuitenkin askarrellut pientä hassua.
Kinkustakin on puolinainen riita käynnissä, mimmoinen ostetaan. Harmaasuolatusta yksimielisyys, mutta koko on vielä ?-merkki. Minähän en anna periksi, syön sitten vaikka juhannuksenakin :jahas: . Haettaneen loppuviikosta ja paistellaan yönyli, ja aamulla on sitten :kuola:
Joulukuusi on tilauksessa, se tuodaan viikonpäästä. Muutenkin koristelu saa jäädä melko minimaaliseksi. Ainuttakaan valokaapelia ei ole, eikä tule. Kynttilöitä poltellaan kyllä...
Jouluna muutenkin hässäkkää, kun täytyy käydä vanhempien ja isovanhempien luona, joten en jaksa ottaa paljonkaan stressiä kotona väsäämisestä. Meille ei kukaan tuu kattomaan onko perimmäinenkin kattilakaapin nurkka puunattu ja kiillotettu...
Kuinkahan sitä kakarana "jaksoi" hössöttää joulun takia? Monta viikoa etukäteen. Nyt ei voisi melkein vähempää kiinnostaa. Ei oikein ole joulutunnelmaa täällä. Mistähän sen voisi käydä imaisemassa itseensä ?;)

Joulu se tulee tähänkin taloon, vaikkei ihan väliksikään. ( en ole erityisesti nykyisen kaupallisen joulun ystävä )

Lahjat toki ostettu miehelle ja siskonlapsille, äitykälle pitäisi vielä keksiä jotain.

kortit tein itse niin kuin edellisvuosinakin, ja nekin sain lähtemään viimeisenä mahdollisena päivänä, niikuin asiaan tietysti kuuluu.

Joulu menee rauhaisasti syöden ja muutama punaviinilasikin tulee varmasti nautittua, muuten noi juominki puolet kuuluu minusta johonkin muuhun juhlaan.

Aattona aamulla riisipuuroa, haudoilla käynti ja koiran lenkitys, saunaan ja syödään tietysti niin että napa rutkuu. Illallaperinteisesti kirkkoon laulamaan joululauluja, vaikka ateisti olenkin, tuo jotenkin rauhaisan mielen.

Joulupäivänä sitten aitiä ja mummoa moikkaamaan, joten aika perinteinen joulu täälläkin päin.

Treeniä ei jätetä meidän perheessä pois joulunakaan..... syksyn kisat siintää silmissä jos sittenkin uskaltaisi lavalle.

Rauhaisaa joulua itse kullekkin ja oikein lämmintä ja mukavaa joulumieltä :love:

Mie menen oikeastaan valmiiseen jouluun vanhempien luo. Yksineläjä kun olen, ei ole mitään mieltä jäädä tänne Pohjanmaalle, kun lähisukulaiset ovat Itä-Suomessa. Sinne siis. Toki auttelen äitiä jouluvalmisteluissa.

Aatonaattona paistetaan kinkku ja illalla syödään "rojektiruokaa" eli dipataan leipää paistinliemeen. (Sitä puhdasta rasvaa, vieläpä suolaista, :kuola: ja kauhistus.) Aattona syödään päivällä puuro, tehdään pieni muistamisten kierros. Äiti ja mie käydään aattohartaudessa kirkossa. Illalla sauna, ateria, lahjat, kahvit ja TV:tä.

Joulupäivänä nukutaan pitkään ellei lähdetä jo varhain kirkkoon. Ei olla pariin vuoteen käyty, kun on vietetty joulu kesämökillä. Siellä se vasta onkin joulurauha: kaukana muu maailma, taatusti hiljaista luontoa ympärillä. Jätkänkynttilä palaa ulkona tunnelmaa luomassa, ahhh!

Lahjat olen muuten jo hommannut, jopa pienille veljenpojillekin. Kummitytölle pitäisi vielä soittaa ja kysellä toiveita. Aku Ankanhan mie aina olen kustantanut, mutta jotain muutakin voisin antaa. Kortit pistin viime tingassa matkaan jouluhintaisina. Yhden koristeen ripustan omaan huusholliini, muuten en juhlista joulua täällä omassa kämpässä. Kaupallinen joulu tympii vuosi vuodelta yhä enemmän, mutta muuten mie :haart: joulua.

Että hyvää joulua vaan punttimimmeille! :joulu1:

Joulu tulee kyllä tänä vuonna kuin seinä vastaan... Pysyvä Lumi (ainakin toivottavasti) satoi vasta viikonloppuna maahan, joten miten tässä joulun tai talven tuntua on saanut kun ulkona on vaan pimeä koko ajan ja vettä sataa... Nyt sitten pikkasen enemmän kun viikko aikaa niin ja paniikki iskee kun melkein kaikki lahjat on hankittu, mutta yksi puuttuu ja se on äitille... Ei ole maailmassa hankalinta ihmistä ostaa lahja kun äiti.... Onko kenelläkään loistoideaa, vai pitäisikö päätyä perinteiseen pakettiiin After Eight-suklaita...

Ihanaa...eipä tarvii joulukiireistä murehtia, ens lauantaina kohti Kuuban aurinkoa plus 30:een kahdeksi viikoksi. Samaan syssyyn sitten uusi vuosi...Kylläpä on mukavaa kun ei tarvi ressata. Kokonaista kaksi korttia olen lähettänyt ja miekkoselleni pikku lahjan ostanut. Siinä se. Joulujuoma on tänä vuonna glögin sijasta varmaan pina colada..mmm..

HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE SUOMEEN :joulu3:

Joulusiivouksesta ei tarvitse paljoa huolehtia, kun joulu menee sukulaisten hoteissa. Ensin avokin kotiin ja sen jälkeen minun vanhempien luo. Ahdistaa kaikki tohina ja raahautuminen paikasta toiseen. Koko pienen ikäni olen haaveillut rauhallisesta joulusta, jonka mieluusti viettäisin kahden kesken elämäni tärkeimmän ihmisen kanssa. Mutta jostain käsittämättömästä syystä tämä ei ole mahdollista. Yleinen mielipide kun tuntuu olevan, että joulua ei voi viettää ilman sukulaisia ennen kuin on omia lapsia hankittuna. Pitäisi varmaan tehdä kuten Bizz, ja lähteä rentoutumaan ulkomaanmatkalle (tai miksei ihana Lappikin kävisi).

Voimia kuitenkin kaikille joulun odotukseen! :joulu2:

Kyllä kuulostaa punttimimmien joulun vietto tutulta... Itselläni on lähes samanlainen joka vuosi. Omien vanhempien luokse ja miehen vanhempien. Omassa kodissa en laita joulua, en edes joulukuusta. On siellä yksi joulutähti pöydällä ja kynttilöitä poltan muutenkin ympäri vuoden.

Kun ei ole omia lapsia, on kiva mennä vanhempien luokse, koska siellä tulee enemmän joulun tuntua. Äiti on leiponut ja laittanut tonttuja pitkin asuntoa ja joululaulut soi... Tunnelma tulee pienistä asioista ja muistoista...

Oikein rentouttavaa ja leppoisaa joulua punttimimmeille minunkin osaltani! Arki jatkukoon tammikuussa kovien treenien kanssa..... siihen asti:joulu8: :joulu6:

Mäkin olen joululahjat jo ostanut ja paketteihin pakannut. Avokin puolesta pitää vissiin tänäkin vuonna hermoilla, se kun herää aina viime tipassa...

Ainut mikä joulussa hiertää, on se, että PITÄÄ tehdä jotain. Taidetaan tänäkin jouluna käydä molempien vanhempien luona niin joulurauha alkaa taas vasta, kun päästään iltasella takas omaan kotiin, omaan rauhaan.

Kyl se joulu kivammalta tuntuu, kun on muitakin ihmisiä ympärillä, mutta se "juokseminen" ja asioiden aikatauluttaminen ärsyttää vaan niin tavattomasti! Mutta kun on vielä niin lapsi, että äiti ja isi pitää jouluna nähdä :)

Huomenna vielä viimeinen tentti, sitten joulunviettoon kotiin rakkaiden ihmisten ja äidin herkkupöytien ääreen. Treeni jää loman aikana tietoisesti vähemmälle, ens vuonna sitten kasvaneella innolla!

Omassa kämpässä ei juuri joulu näy. Joulusiivous oli tänä vuonna imurointi ja lakanoiden vaihto. Kotona sitten yritän auttaa, ja mummulassa aion ainakin saunan käydä pesemässä.

Lahjoja olen ostanut muutaman. Enemmänkin olisin voinut, mutta en ole keksinyt hyviä, enkä turhaa viitsi ostaa. Stressata en kuitenkaan aio.

Iloista joulumieltä kaikille Punttimimmeille!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom