Jos kilpailette minkä ikäisenä aloititte lajinne??

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo tälläistä olisi kiva kuulla että minkä ikäisenä kukin on aloittanut lajinsa ennenkuin on aloittanut kilpailun... Olisi myös kiva tietää laji ja kauanko tullut nyt harrastettua :) keskustelua käyntiin vaan:D

No TKD:n aloitin aikanaa 13v ja taisin olla jotain 14½-15v, kun kävin ekoissa kisoissa. Ikärajoja ei tunnetusti ollut. 16v taisi muistaakseni tulla sitten -71kg hopeaa. Sen jälkeen en enään kisoissa käynyt. johonkin 18v asti harrastin. Nyt jos saisi taas treenivaihteen päälle niin voisi toisessa lajissa 2-3v päästä ottamassa ekat kisakokemukset.

Karaten aloitin 16-vuotiaana, taisin olla 17-vuotias kun ekan kerran kisasin(oikeastaan 3 päivää vaille 18v). Karatea ehdin treenata noin 3,5 vuotta ennenkuin lopetin. Ekoissa kisoissani hävisin katasarjani kaikki 3 erää, ja kumitessa hävisin molemmat otteluni. SM-kisoissa kävin vielä ottelemassa ja sain SM-pronssia vaikka hävisin kaksi ottelua:D SM-kisat oli boogutsuki tyylillä, eli sai vetää täpöllä perille.

19-vuotiaana aloitin vapaaottelun, ja kilpailin ekan kerran 19-vuotiaana noin 3 kuukauden harjoittelun jälkeen Lohja Fight kakkosessa. Olen nyt ehtinyt vaparia treenata yhteensä 11 kuukautta. Olen tuon ekan matsini lisäksi ottanut yhden lukkopainiottelun joskus Turun beginners cupissa(oisko ollu toukokuussa), ja yhden vapaaottelun syyskuun alussa careliafight kakkosessa. Kaikille oon hävinny ennen täyttä aikaa:nolo:

19-vuotiaana aloitin vapaaottelun, ja kilpailin ekan kerran 19-vuotiaana noin 3 kuukauden harjoittelun jälkeen Lohja Fight kakkosessa. Olen nyt ehtinyt vaparia treenata yhteensä 11 kuukautta. Olen tuon ekan matsini lisäksi ottanut yhden lukkopainiottelun joskus Turun beginners cupissa(oisko ollu toukokuussa), ja yhden vapaaottelun syyskuun alussa careliafight kakkosessa. Kaikille oon hävinny ennen täyttä aikaa:nolo:

Jos kolmen kuukauden reenin jälkeen hyppää vaparikehään, niin ei kauheasti kannata punastella vaikka häviäisi ennen täyttä aikaa. Editoipa toi hymiö pois ja tilalle vaikka :rock:

Cohonesejä löytyy :worship:
Joo joo, mutta näkisit sen tukan. Siis kenttiensankarilla. :D

Itse aloitin judon ensimmäisenä kamppailulajina noin 25-vuotiaana. Siitä pari vuotta eteenpäin niin ekat kisat.

Suosittelen hyvin vahvasti aloittamaan sekä treenaamisen että kilpailemisen hyvin hyvin paljon nuorempana. Mutta ei se mahdotonta vanhempanakaan ole.

Ainiin ja meikä itse.

Judon aloitin 8v ja kävin kisoissakin silloin. Sitten oli pitkä tauko ja nyt keväällä kävin huvikseni nyrkkeilytreeneissä ja aloitin vaparin kun seura tänne perustettiin. Vaparissa olisi kiva kilpailla joskus, mutta sitten vasta kun on vähän skillejä...

TKD:ssä ihan jannuna (jotain alle kymmenen vuotiaana) kilpailin yhden kerran. Kwan nyom Hapkidossa salikisat joista kultaa, ja SM-kisoja 2 kertaa joista molemmista kultaa. Tosin noilla hirveesti kehuskella, ottelijoita ei oo yleensä sarjassa kun sen neljä. Mutta hauskaa oli:)

Jossain vaiheessa olisi tarkoitus kilpailla nyrkkeilyssä, joka onkin nyt lajina.
19-vuotiaana aloitin vapaaottelun, ja kilpailin ekan kerran 19-vuotiaana noin 3 kuukauden harjoittelun jälkeen Lohja Fight kakkosessa.
Ja tälle ei voi muuta kuin:worship:

Valitettavasti aloitin lajin eli kilpanyrkkeilyn harjoittelun kunnolla vasta 22-vuotiaana. Saman ikäinen olin kun ekaa kertaa pääsin kehään. Menin aika nopiasti sen ekan otteluni ottelemaan. Taustalla oli kuitenkin puolisentoista vuotta kuntonyrkkeilyä.

Nyt olen sen parisen vuotta kilpaillut.

Hitto mää oon vanha.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aloitin judon joskus 7v. Sit joskus 12v kävin kolmis kisois.. pari mitallia.. en harrasta enää ko lajia.. 5v harrastin..

Ei toi D-matsin ottaminen nyt mitenkään hurjaa ole, vaikka jännitti kyllä ihan pirusti. Varsinkin kun toi matchmaking oli noissa ekoissa kisoissa hiukan epätasainen, Blomwall oli ehtinyt treenailla 4 vuotta ja kisata jonkun 10 kertaa:)

Lisätään miun listaan vielä judo, ekat kisat 20-vuotiaana. Judoa en ole kyllä ikinä treenannut, mut eipä se kisailemista estänyt:D Yhden matsin voitin ja 4 hävisin.

Ei toi D-matsin ottaminen nyt mitenkään hurjaa ole, vaikka jännitti kyllä ihan pirusti. Varsinkin kun toi matchmaking oli noissa ekoissa kisoissa hiukan epätasainen, Blomwall oli ehtinyt treenailla 4 vuotta ja kisata jonkun 10 kertaa:)

Tämä on ihan totta. On aika vaikea saada kavereita joilla treenihistoria kohtaisi, kun kilpailijoita on vielä niin vähän. Onneksi D-säännöt tasoittaa vähän tilannetta..

Oma vaparidebyytti on siirtynyt koko ajan olkapääleikkauksten takia. Ensi vuonna on tarkoitus kehään nousta, kunhan vaan saa jonkun ehjän treenikuukauden alle..

Minä vedän pohjat. Aloitin potkunyrkkeilyn 27-vuotiaana ja ensimmäinen matsi oli reilu vuosi sen jälkeen. Tällä hetkellä matseja yhdeksän.

Ehdin tosin aiemmin kilpailla karatessa, jonka aloitin 13-vuotiaana. Mahtava kisaurani käsitti muistaakseni kolme matsia 14-18 vuoden iässä. Hävisin ne kaikki.

Ittellä vielä 4 vuotta tohon 27vuoden ikään. Eli vielä voin tässä iässä huoletta alottaa uuden lajin treenaamisen.. :)

Aloitin 15v:nä nyrkkeilyn muutamat treenit kerkesin käymään ennen ekaa matsia, no turpaanhan siinä tuli kun vastustajalla oli tyyliin 10 ottelua.

Judon aloitin 11v, kilpailpailin siinä ensimmäisen kerran 12v ja siitä n. 6-12kk välein, kunnes lopetin 16v. Lukkopainin aloitin 23v, ekan kerran taisin kilpailla 25v. Parit kilpailut tuli käytyä, jotain mitalleja tuli, mutta loukkaantumisten takia homma kuivunu kasaan. Ehkä vielä joskus...

Alotin thainyrkkeilyn 16-vuotiaana ja ottelin ekan kerran 17-vuotiaana. Otteluita on kertynyt 12 kappaletta ja muutama jopa maajoukkueen leivissä.

Painikisoissa kävin pienenä n. 7-10ikäisenä en muista tarkalleen, muutaman judokisan otin samoihin aikoihin, sekä ekan vapari kisan n. 16v-17v?

Muutan tampereelle vuoren päästä ja meen mma:n lisäksi thai boxinkiin ja niitäkin kisoja tekis mieli kokeilla.

ikää on nyt 30.Noin 6v treenaillut pystyä ja mattoa.Vaihdoin aikanani lätkän vapariin ku tuntu heti ekojen treenien jälkeen että tää sopii mulle.
ekat salikisat ja subbarin sm-kisat meni painonpudotuksen puuduttamana ja toiseen piti mennä solisluu kuralla väkisin ku kerran ne painot jo oli kunnossa.

Nyt täälä himas mietin että täälä tää ukko tuhlaa taitojaan jakoska tulee mun eka vaparimatsi(joka piti olla mut kisat peruuntui) ku muija o yksityisyrittäjä ja 1,3 v tyttö nukkuu tuos vieres.

kai sit 35v teen jonku elämysmatkan jos saan treenattua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom