Joku paikka aina kipeänä..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kapseli
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
33
Terve!

Olen koko ikäni liikkunut ja mulla on oikeastaan koko ajan joku paikka hajalla. Viime viikolla oli polvet kipeänä koko viikon (ylipronaatio ja olin ollut ilman pohjallisia), nyt kun polvet ovat taas paremmassa kunnossa niin olkapäät kipuilee. Vasen olkapää kipeämpi kuin oikea. Kantapäässä tuo akillesjänteen kiinnityskohta ollut about 4kk kipeänä. Joku paikka on aina kipeänä ja en tiedä johtuuko liiasta liikunnasta. En kuitenkaan mitään älyttömiä määriä liiku, koska kouluhommia on niin paljon. Tämä viikko näytti tältä (olkapäät sano ittesä irti keskiviikkona uinnin jälkeen):

Ma Sali (yläkroppa 1) 60min
Ti Jalat ja vatsat 60min
Ke Uinti
To Sali (yläkroppa 2) 60min
Pe Jalat ja vatsat 60min

Viikonlopun otan yleensä aika rennosti eli pyrin olemaan urheilematta. Tuo treeni määrä ei ole edes mikään kovin suuri verrattuna kesätreeneihin, kun salin lisäksi pyöräilin 10-14h viikossa kovaa. Aikoinaan kun harrastin kilpauintia, niin olkapäät välillä oli hieman kipeät, mutta ei pahasti. Voisko olla tää jatkuva kipuilu olla jonkun sairauden syytä vai ihan vaa liikunnan? Pyrin venyttelemään joka päivä 20-40min. Kellään muulla samaa ongelmaa?

E: Ravinnossa ei pitäisi olla mitään vikaa. Olen oikeastaan plussalla ollut jonkun aikaa ja syön monipuolisesti.

Urheilija ei tervettä päivää näe. Eikös joku viisas noin ole sanonut?

Pidä välillä semmosia kevyempiä jaksoja ainakin noille ongelmakohdille. Tee vaikka olkapäille erilaisia kuntouttavia liikkeitä kokeeksi muutaman viikon ajan ja ainakin vähennät pääliikkeistä painoa nähdäksesi onko ne kipujen aiheuttaja.

Vaikka sanoit ravinnon olevan kunnossa niin voisitko valottaa sitä hieman enemmän? Sillä on kuitenkin suurehko vaikutus kropan toimintaan. Oletan, että nuo olkapääkivutkin on nivel- eikä lihaskipuja, joten voisit niihin hakea apteekista hyvyyksiä. Osa niistä luontaistuotteista (hainrustot sun muut) oikeasti toimii; moni on kehunut ja allekirjoittanutkin on sillontällöin syönyt "kuurin" jos on esimerkiksi polvi ollut kipeä. Yleensä on mennyt viikossa ohi, nuo käsittääkseni parantaa nivelen voitelua tms.

Vaikka sanoit ravinnon olevan kunnossa niin voisitko valottaa sitä hieman enemmän? Sillä on kuitenkin suurehko vaikutus kropan toimintaan.

Esimerkki päivä, jos menen aamulla treenaamaan ja olen koko päivän yliopistolla:

Aamupala: 250g maitorahkaa (0,5%), 40g kaurahiutaleita, 2xpalaa ruisleipää (päällä tomaatti, salaattia, kurkkua, paprikaa, vähän kinkkua ja pala juustoa), banaani, 10g maapähkinöitä. (Lisäravinteet: 5g glutamiini, maitohappobakteerikapseli (B+) sekä D-vitamiini)

Treenin jälkeen: Palkkari (Skip Top Fuel)

Päivällinen: Opiskelijaravintoloista valitsen parhaimman vaihtoehdon. Runsaasti myös salaattia ja kasviksia. Juomana maitoa.

Välipala: Star Nutrion Whey (natural) 35g, 10g pähkinöitä, omena, ruisleipä

Lounas: Opiskelijaravintoloista valitsen parhaimman vaihtoehdon. Runsaasti myös salaattia ja kasviksia. Juomana maitoa.

(Välipala tähän väliin, jos päivä menee pitkäksi.)

Iltapala: Sama kuin aamulla, mutta ei pähkinöitä eikä kaurahiutaleita. Usein saatan tehdä blenderillä maitorahkasta ja marjoista jonkun mössön. (Lisäravinteet: 5g Glutamiini)

Muuten päivät menee aika samalla tavalla, mutta tuo järjestys vähän vaihtelee.

Latest posts

Back
Ylös Bottom