koitin käyttää hakua ja Etsiä jotain sopivaa aihetta täsätä asiasta, mutta en oikein onnistunut löytämään mitään, joten aloitin uuden aiheen. Olin viime kesästä/syksystä suhteellisen hyvässä ja lihaksikkaassa kunnossa(omassa mittakaavassani, mutta sitten kaikki vain lösähti pikkuhiljaa. Tarkoitan että ruokavaljio meni päin persettä ja kaikki vain alkoi jotenkin sortua. Lihoin, aloin laihduttaa väärin (paastotaan kokopäivä ja illalla sydään jääkaappi tyhjäksi, no ein nyt ihan mutta melkein). Liha vaihtui rasvaksi ja sitten piti taas laihduttaa ne plösöt pois. Aina välillä ajattelin "aloitin" oikeaoppisen rukavalijon. Elis söin ns. lähestulkoon oikein ja sitten se taas lössähti. No ei siitä sen enempää, mutta nyt haluaisin sitä menetettyä lihaa takaisin ilman plösöjä ja kyselisin siitä ruokavalijosta ja treenistä. Minulla on aihe tästä tuola ravintopuolella, mutta neuvoivat kääntymään tänne. Onko esim. tällainen rukavaljo hyvä:
aamu kaurapuuroa raejuustolla, jotain hedelmää
päivä koulussa ruokana sitä mitä on. Otan ylensä vähän vähemmän lisuketta(peruna/riisi yms.) ja enemmän salaattia ja leipää.
iltapäivä sitten päivän pituudesta riippuen (olen koulussa), otan välipalaksi jonkin hedelmän yleensä vähän ennen päivän loppumista.
treenaan iltapäivällä
treenin jälkeen palkkarina käytän sellaista valmispalkkaria hh40 ja prot20 r1.3 tehty kevytmaitoon. Hyvä?
ilta sitten kun pääsen kotiin otan yleensä ruisleipää/näkkileipää/viikonlopun ruuantähteitä ja leikkeleitä/seitä/vesitonnaria/raejuustoa/rahkaa yms. ja jotain vihanneksia
iltapalaksi ei kai pitäisi syödä hiilareita joten syön yleensä öljytonnaria/kana/seitä/kananmunaa/kalkkunaa/ ja 10% rypsiölyyn tehtyä juustoa/auringonkukkaöljyä/rypsiöljyä jne.
onk tuo ihan ok? Määristä en oikein ole varma olen kalorilaskureilla laskeskellut energiantarpeekseni jotain 1400-2000kcal. Mut jos ei haluu plösöjä juurikaan, mut lihaa kandeeko syyä kuinpaljon yli kukutuksen. kiitti jos jaksatte lukea ja vastata joihinkin. Sori siitä tuli vähän sekava.
aamu kaurapuuroa raejuustolla, jotain hedelmää
päivä koulussa ruokana sitä mitä on. Otan ylensä vähän vähemmän lisuketta(peruna/riisi yms.) ja enemmän salaattia ja leipää.
iltapäivä sitten päivän pituudesta riippuen (olen koulussa), otan välipalaksi jonkin hedelmän yleensä vähän ennen päivän loppumista.
treenaan iltapäivällä
treenin jälkeen palkkarina käytän sellaista valmispalkkaria hh40 ja prot20 r1.3 tehty kevytmaitoon. Hyvä?
ilta sitten kun pääsen kotiin otan yleensä ruisleipää/näkkileipää/viikonlopun ruuantähteitä ja leikkeleitä/seitä/vesitonnaria/raejuustoa/rahkaa yms. ja jotain vihanneksia
iltapalaksi ei kai pitäisi syödä hiilareita joten syön yleensä öljytonnaria/kana/seitä/kananmunaa/kalkkunaa/ ja 10% rypsiölyyn tehtyä juustoa/auringonkukkaöljyä/rypsiöljyä jne.
onk tuo ihan ok? Määristä en oikein ole varma olen kalorilaskureilla laskeskellut energiantarpeekseni jotain 1400-2000kcal. Mut jos ei haluu plösöjä juurikaan, mut lihaa kandeeko syyä kuinpaljon yli kukutuksen. kiitti jos jaksatte lukea ja vastata joihinkin. Sori siitä tuli vähän sekava.