Jauheliha, söisitkö?

Status
Viestiketju on suljettu.
Ikä
28
Terve!

En olisi uskonut, että minä,Kapseli The Mighty Iron Chef, kysyn netissä tälläistä, mutta nyt on pakko kysyä. Ostin Lidlistä lauantaina viikon safkat niinkuin aina ja sitten huomasinkin sunnuntaina, että kiireessä ostamani kevyt jauhelihan päiväys on (su) 26.8.2012. Kirosin tietenkin, koska maksoin vielä jauhelihasta täyden hinnan!

Päätin kuitenkin tehdä maanantaina jauhelihasta makaronijauheliha-mättöä, jota olen popsinut tiistain ja tämän päivän. Tästä päivästä en vielä tiedä, että iskeekö paskatauti, mutta söisittekö vielä huomenna tosta jauhelihasta tehtyä safkaa? Vähän vituttaa kun meni ruokasuunnitelmat vähän pipariksi tos päiväyksen takia.. :face:

Tuntuu kuin pelaisi jotain venäläistä rulettia, kun tota safkaa syö.

no-body

huuhaa
VIP
Ikä
40
Kaupunki
Porvoo
Söisin. Päivän myöhästyminen parasta ennen-päiväyksestä ennen kypsennystä ei haittaa mitään ja kylmässä säilytettynä valmiin ruoan ei muutamassa päivässä pitäisi mennä miksikään. Itselläni on kyllä tapana säilöä valmiit ruoat pakastimessa jos teen usean päivän satseja, niin on sama vaikka söisi viimeiset vasta kuukauden päästä.

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
40
En mä pidä noita päiväyksiä kuin suuntaa-antavina. Sen kyllä näkee ja ainakin haistaa jos esim. jauheliha on piloilla. Ja jos se sen kunnolla kypsennät, niin ei siitä silti mitään paskatauteja ihan helpolla tule.

Pakastimessa säilyy vaikka vuoden.

Maitokin säilyy muuten avaamattomana heittämällä viikonkin yli päiväyksen.

Status
Viestiketju on suljettu.