Jatkuva revähtely

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikähän siinä on, kun viime aikoina olen saanut kärsiä melkein joka kuukausi jostain revähdyksestä? On mennyt takareittä, lähentäjää, vatsalihasta, latsia. Takareittä lukuunottamatta ovat onneksi parantuneet nopeasti ja pysyviä jälkiä jättämättä, n. viikossa, mutta ottaahan se lanttuun kuitenkin ja ihmetyttää kun ei ennen ole tälläistä ollut.

Treenailen kropan läpi kahdesti viikossa 2-4 salitreenikerralla, eli vaihtelen eri treenijakoja (+aerobista pari-kolme krt viikossa). Pääsääntöisesti teen 2-jakoisella 2 treeniä ja yhden 1-jakoisen. Treenit kestävät n. tunnin. Lämmittelen cardiolaitteella 10 min ja venyttelen kevyesti aina kunkin liikkeen kohdelihakset, ylävartalosta pyörittelen myös olkapäät, kyynärpäät ja ranteet vetreiksi. Teen liikkeistä pari lämmittelysarjaa ennen työsarjoja enkä riko tekniikkaa tai riskeeraa painojen kanssa, koska treenaan yksin ilman varmistajaa. Olen notkea, eikä mikään revähdys tähän asti ole johtunut siitä että olisi jotenkin äärirajoilla liikkuvuuden puolesta käyty.

Arvelin tässä josko olisi jokin ravintopuolen ongelma, tosin sekin pitäisi olla kunnossa eikä siinä ole mikään muuttunut sen jälkeen kun revähdyksiä alkoi tulla. Olisko joku kivennäisaine? Juomisongelma (=olen huono juomaan tarpeeksi vettä)? Tai lihashuolto - hierojalla en ole käynyt ikinä, venyttelen ehkä kerran viikossa syvävenytykset.

Amaryllis: -Kyllä tuo tuon tekstin perusteella kuulostelisi ennemin kramppailulta kuin revähtelyiltä... Nuihin kramppauluihin vaikuttaa juurikin nuo suolat ja nesteet. Kokeile ennen treenejä ottaa pari raetta merisuolaa kielen alle ja juoda ennen treeniä sekä sen aikana riitävästi vettä. Harvemmin nuita revähdyksiä tapahtuu, mikäli ei olla liikkuvuuden ja/tai liikenopeuden äärirajoilla tai treenataan liian väsynein lihaksin.

"Teen liikkeistä pari lämmittelysarjaa ennen työsarjoja enkä riko tekniikkaa tai riskeeraa painojen kanssa, koska treenaan yksin ilman varmistajaa. Olen notkea, eikä mikään revähdys tähän asti ole johtunut siitä että olisi jotenkin äärirajoilla liikkuvuuden puolesta käyty."

Ja tämä siis vain arvailua keskustelun herättämiseksi.

Mjoo, voihan se sitäkin olla tietysti. Juominen on kyllä mennyt ihan tajuttoman huonoksi ainakin. Tänks, enpä tullut tuota ajatelleeksikaan.

Just totesin eilen että ainakin perse on muutenkin ihan jumissa, tuntuu vaan ihme möhkyröitä istuinluiden ympärillä kun lattialla tai pehmusteettomalla tuolilla istuskelee. Pitänee harkita hierojaakin siis. Vai olisko joku muu henkilö parempi juminpoistaja?

Juu, väittäisin minäkin, että ovat kramppeja. Revähdyksessä lihas ihan oikeasti repeää ja siihen kohtaan tulee verenpurkauman takia mustelma.

Nestettä ja magnesiumia (siis suun kautta :)) suosittelisin ensi hätään.

Revähdyksessä lihas ihan oikeasti repeää ja siihen kohtaan tulee verenpurkauman takia mustelma.
Niinpä ja mielestäni ei parane ihan viikossa :) Itsellä meni aikoinaan takareiden kans täyteen kuntoon pääsyyn puol vuotta, mut sillon kyse olikin hiukan isommasta revähdyksestä..

Joo mullakin kesti takareiska saman verran aikaa parantua, mutta mustelmaa tai turvotusta en havainnut silloinkaan missään vaiheessa. Kai siellä kankussa on niin paksusti ihraa että veri ei pääse iholle asti :lol2:

Mulla ei ole koskaan aikaisemmin ollut kramppia, siis lyhytaikaista suonenvetoa lukuunottamatta, kilpaurheiluaikoinakaan. Ehkä nuo nyt sitten on niitä, vanhuus ei tule yksin. Ja eiku nappikaupoille...

Onhan siellä sitä, mutta kaippa sinnekin mustelman saa :D

Lihassäikeiden katkeaminen vois vamman kestoltaan sopia kans tohon, mut sen kyl yleensä huomaa jos sellanen katkeaa.. Kuuluu selvä poksahdus ja saattaa mennä lihas vähän löysäks..

Latest posts

Back
Ylös Bottom