Jalometalli 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Horgh_
  • Aloitettu Aloitettu
Mulle Carcass olisi ollut jo riittävä syy ostaa Jalometalli 2010 lippu, mutta nyt sinne on kiinnitetty lisäksi Suffocation ja Demilich, mun makuun loistavia. Ihmettelen, miten ne Demilichin saivat, kun senhän piti aikoja sitten tehdä viimeiset keikat jenkeissä ja Kuopiossa. Juu ja bläkkiksen ystäville on tulossa Gorgoroth, sekä power metallista tykkääville Dream Evil.

Pakkohan on tuonne on pikapuoliin kahden päivän lippu ostaa.

Jumalauta! Suffocation!

Tuo demilich oli kyllä myös yllätys kun itsekin luulin sen jo kuopatuksi. No, pääseepä kuulemaan Bomanin varsin brutaalia ulosantia livenä...

Hehhee, kun olin aikanaan death metal bändin ihmisäänenä/korisijana, mua vertasi muuan bläkkis/death metallistimimmi Bomaniin, siis äänen puolesta. :D Sehän oli siis imareteleva kohteliaisuus, ihan Bomanin tyylistä viemäripörinää mä en ikinä kurkustani saanut irti. Enempi semmoista keskivertomatalaa Napalm Deathin Barneyn tai Morbid Angelin D. Vincentin tyylistä möykkää lähti (lähtee edelleen liiankin helposti, pienessä sievässä :nolo: :D ) kyllä. Ehkä matalampaan murinaan olisi tarvittu kylmiä lihiksiä, kaljaa ja tupakkaa rutkasti. Moisen setin kertoi aikanaan T. Stranius vainaa olleen hänen viemäripörinäsaundinsa salaisuus.

Mutta joo, Carcassia, Suffocationia ja Demilichiä odotan mielenkiinnolla. Muutenkin on jännä nähdä, miksikä Jalometalli on muuttunut. Oisiko ollut joskus 2004 tai 2005, kun viimeksi ko pippaloissa kävin. On kasvanut ja komistunut Jalometalli siitä aika lailla, mutta kovasti tyylitajuinen linja on pysynyt.

Kyllä, tuo täytyy ottaa kohteliaisuutena! Vuosi vuodelta nuo kekkerit vaan paranee ja taidan tänä vuonna jättää nummen väliin ja mennä pelkästään tonne. Sille teatrian salin akustiikalle sais kyllä mieluusti tehdä jotain, saundit on yleensä aina ihan paskat siellä. Yhden (!) kerran oli hyvät ja se oli viimevuonna Torture Killerin keikalla. Ilmeisesti vaati tuvan ihan täyteen, että ihmismassa hoitais liian kaiun pois ja sehän ei ole yleensä se tilanne mikä tuolla on. Ulkolavallahan ne pelaavat yleensä ihan hyvin, varsinkin viimevuonna Death Angelin keikalla saundit potki niin pirusti.

Esiintyjät tällä hetkellä:
Carcass (UK)
Suffocation (USA)
Gorgoroth (NOR)
Dream Evil (SWE)
Demilich (FIN)
Ross the Boss (USA/GER)
Destruction (GER)
Macabre (USA)
Lord Vicar (FIN)
Rytmihäiriö (FIN)

Triptykon mukana.