jaloissa jatkuvasti ongelmia juoksusta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dorada
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
mulla on ollut tässä puolen vuoden sisään ensin penikka, sitten polvi ja nyt lonkka paskana. Juoksemisesta ne on tullu kaikki, Nytkin lonkassa aina kipua kun nousee ylös jos on istunut pidemmän aikaa. Samoin jo pari juoksuaskelta sattuu. Kannattaako mun juosta ollenkaan? Tuntuu että heti, kun kipu häviää, ja lähden juoksemaan, joko sama tai vamma uusii tai ilmestyy jotain uutta parin viikon päästä. Kivuttomina jaksoina juoksin 5-20km lenkkejä n. 3krt viikkoon.

olishan se sääli jättää juoksu, kun se on oikeasti nautinnollista kunhan ei satu, ja se on melkeenpä mun ainoa keino saada kalorit miinukselle. Miten kauan mun nyt suunnilleen pitäis parannella itseäni kun kipua ilmestyy? auttaisiko jokin muu tähän?(lämmittely, kengät, pehmeä maasto, lääkkeet...) voiko kävely, tai mikä muu tahansa kivuton treeni, pahentaa vammoja?esim. kyykkääminen ei satu yhtään.

Tutustu paljasjalkajuoksuun, ellei ole jo tuttua hommaa. Tälläkin foorumilla on paljon keskustelua aiheesta. Penikkavaivojen luulisi ainakin jäävän taakse ja myös tärähdyksistä aiheutuvat polvivaivat varmaan helpottavat ainakin osittain. Tekniikka on kyllä tosi tärkeää paljasjalkajuoksussa, siinäkin voi tulla vääränlaisia rasituksia.

Ja syömisen vähentäminen on paras tapa saada kalorit miinukselle, ei se juoksua vaadi

Paremmat kengät, jossa on jalkaa tukeva rakenne. Kovalla alustalla ei kannata juoksennella kovin paljon. Jos ylipainoa on edes hieman niin juokseminen on rasittavaa jaloille, siitä ei pääse mihinkään. Vaihtoehtoja kyllä löytyy runsaasti: kuntopyörä, stepperi, kuntonyrkkeily, jne.

Paremmat kengät, jossa on jalkaa tukeva rakenne. Kovalla alustalla ei kannata juoksennella kovin paljon. Jos ylipainoa on edes hieman niin juokseminen on rasittavaa jaloille, siitä ei pääse mihinkään. Vaihtoehtoja kyllä löytyy runsaasti: kuntopyörä, stepperi, kuntonyrkkeily, jne.

no olen 170/70, että siinä ylipainon rajoilla ollaan.

no olen 170/70, että siinä ylipainon rajoilla ollaan.

Et ole "ylipainoinen", et ainakaan siten että sillä olisi vaikutusta juoksuun.
Tuollainen määrä ongelmia = jokin virhe jossain! Kuormitusmuutokset? Määrän lisääntyminen? Ja sitten ne asekellusvirheet, lihastasapaino ja noihin liittyvät muut kuviot..

70kg voi olla ylipainoinen. Esim. itse painoin 20-vuotiaana 54 kiloa ja pahimmillaan 75. Nyt 67-kiloisena alkaa tuntua, että juokseminen on hiukan helpompaa. Muutama ylimääräinen kilo vaikuttaa yllättävän paljon.

70kg voi olla ylipainoinen. Esim. itse painoin 20-vuotiaana 54 kiloa ja pahimmillaan 75. Nyt 67-kiloisena alkaa tuntua, että juokseminen on hiukan helpompaa. Muutama ylimääräinen kilo vaikuttaa yllättävän paljon.
Vaikuttaa joo..

Mutta ei mitenkään ratkaisevasti kun puhutaan "rasitusperäisistä-ongelmista". Tuntemus mikä syntyy on tärkeää, mutta kumpi vaikutti enemmän pelkkä painon muuttuminen, vaiko sittenkin parantunut lihas- /aerobinen kunto?!

Paino itsessään ei kerro mitään. 60-kiloinenkin voi olla "läski", kun taas 130-kiloinen voi olla todella pienissä rasvoissa. Noi vaa'an tuijottamiset kannattaa unohtaa kokonaan, pl. painoluokkaurheilijat! ;-)

no on toi naiselle(minulle;)) liikaa, olin sitten ylipainoinen tai en, laihtua haluan. Ja tuntuu että juoksu auttaa siinä, laihduin silloin kun joskus treenasin maratonille.

Ja olen pari kertaa kesällä juossutkin lenkin paljain jaloin pururadalla, ongelmana oli n.kymmenen kilometrin jälkeen jalkapohjat oli ikäänkuin "palaneet", vaikkei näkyviä haavoja ollut, pitäis varmaan hankkia sitte sellaiset tossut, onko esim. Nike free oikeaoppinen malli? kuinka pitkiä lenkkejä sellaisilla pystyy juoksemaan?

ja keksin onneksi itselleni aerobisia vaihtoehtoja juoksulle, nimittäin pipolätkä ulkojäillä ja hiihto, tuntuu olevan nivelystävällisempiä, varsinkin tuo hiihto ja ladullakin saa olla omassa rauhassa musat korvilla:)

voinko aloitella juoksua (maltillisesti) heti kun kivut häviää?

Ruokavalio auttaa huomattavasti enemmän laihtumisessa kuin liikunta, jota pitääkin sitten harrastaa todella ahkerasti mikäli pitää ruoasta liikaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Back
Ylös Bottom